معرفی انواع دسته جلو بازو (دستگیره) با بهترین قیمت برای خرید!

دسته جلو بازو، جزو تجهیزات بدنسازی است که برای انجام حرکات بدنسازی به منظور رشد عضلاتی مثل جلو بازو و بالاتنه و سرشانه و زیر بغل و پشت بازو و تقویت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگیره جلو بازو شامل دو مدل روکش‌دار و بدون روکش است که معمولاً در دستگاه بدنسازی مثل دستگاه کراس اور هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته جلو بازو چیست؟

یکی از ابراز های اصلی تجهیز باشگاه بدنسازی می‌باشد که به دستگاه‌های سیم‌کش وصل می‌شود. این وسیله اجازه حرکت جلو بازو با فشار مداوم و کنترل شده را می‌دهد. این دسته به گونه‌ای طراحی شده که به آسانی در دست قرار می‌گیرد و از لغزش جلوگیری می‌شود. از این وسیله در حرکاتی مثل جلو بازو سیم‌کش و جلو بازو سیم‌کش تک دست استفاده می‌شود. استفاده از دستگیره جلو بازو کمک می‌کند تا حرکات با دقت بیشتری انجام شود. همچنین استفاده از این وسیله باعث می‌شود تا احتمال خطر و آسیب دیدگی کم شود.

انواع دستگیره‌های سیم‌کش برای جلو بازو

دستگیره‌های سیم کش برای جلو بازو شامل انواع مختلفی هستند که در اینجا به معرفی  آنها می‌پردازیم.

دسته جلو بازو صاف

در باشگاه‌های بدنسازی از این وسیله استفاده می‌شود. این وسیله به دو صورت بدون روکش و روکش‌دار در باشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته جلو بازو صاف بدون روکش

این وسیله به شکل ترکیبی برای تقویت تمام عضلات بالاتنه و ماهیچه‌های پشت و جلوی بازو به کار می‌رود. جنس دسته جلو بازوی صاف از فلز آبکاری شده است و بر روی دستگاه‌های سیم‌کش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته جلو بازو بدون روکش | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازو بدون روکش | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازو صاف روکش‌دار

این وسیله مانند نوع بدون روکش است و عملکرد آن نیز با نوع بدون روکش شباهت دارد. تنها فرق آن در روکش‌دار بودن آن است. روکش‌دار بودن دسته جلو بازو باعث می‌شود که در هنگام تمرین دست در اثر تعریق سر نخورد و آنهایی که روکش دار هستند برای کف دست مناسب‌تر و راحت تر هستند زیرا چون حالت عاج دار ندارند و خشن نیستند مخصوصا برای خانم ها مناسب‌تر هستند.

دسته جلو بازو روکش دار | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازو روکش دار | حامدیان اسپرت

دستگیره جلو بازو لاری ez

این وسیله برای بدنسازی بیشتر به منظور تقویت عضلات بازو مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این وسیله به دستگاه نیم کراس وصل می‌گردد و امکان انجام حرکات جلو بازو با فشار مداوم و کنترل شده را می‌دهد. نام دیگر این وسیله دسته جلو بازو خم است.از این وسیله برای انجام حرکاتی مثل جلو بازو لاری دستگاه و جلو بازو لاری تک استفاده می‌شود.

دسته جلو بازی لاری ez | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازی لاری ez | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازو V

دستگیره بدنسازی جلو بازو v به صورت v شکل طراحی شده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید حرکت جلو بازو را در زوایای مختلف انجام دهید، در نتیجه فشار بیشتری بر روی عضلات وارد می‌شود. این وسیله به عنوان دسته پشت بازو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید به کمک این دسته تنوع بیشتری به تمرینات ورزشی خود بدهید.

دستگیره جلو بازو V روکش‌دار

دسته v همان گونه که از نام آن پیداست وی شکل می‌باشد و دارای روکش است. روکش باعث می‌شود تا تمرین با این دستگاه آسان‌تر باشد. همچنین باعث ایجاد یک فشار یکنواخت بر روی عضلات شده و آنها را تقویت می‌کند.پ

دسته V روکش دار | حامدیان اسپرت

دسته V روکش دار | حامدیان اسپرت

دسته جلو بازو V دو سر پولکی

این دستگیره هم مانند دستگیره جلو بازو v روکش دار برای تقویت عضلات بالا تنه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما به خاطر وجود سر پولکی دایره‌ای شکل دست می‌تواند به راحتی در آن جای بگیرد و سر نخورد.

دسته V دو سر پولکی بدون روکش | حامدیان اسپرت

دسته V دو سر پولکی بدون روکش | حامدیان اسپرت

دسته کراس اور

دسته کراس اور وسیله ورزشی است که به دستگاه سیم کش وصل می‌شود و به منظور انجام تمرینات مختلف بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته برای انجام حرکات مختلفی مثل زیر سینه، جلوی بازو ایستاده و پشت بازو ایستاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دسته کراس اور فلزی | حامدیان اسپرت

دسته کراس اور فلزی | حامدیان اسپرت

طناب پشت بازو تک دست

این طناب بیشتر برای تقویت و فرم دادن به ماهیچه‌های پشت بازو است اما برای کتف، زیر بغل، سرشانه و سر سینه هم بکار می‌رود. جنس الیافی که در آن به کار رفته‌است، معمولا از جنسی مرغوب می‌باشد‌ و برای حرکت جلو بازو سیم کش تک دست بکار می‌رود.

طناب پشت بازو تک دست | حامدیان اسپرت

طناب پشت بازو تک دست | حامدیان اسپرت

طناب پشت بازو دو دست

این طناب برای تقویت عضلات سه سر بازویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و فشار زیادی به بخش داخلی عضلات وارد می‌کند.

طناب پشت بازو دو دست | حامدیان اسپرت

طناب پشت بازو دو دست | حامدیان اسپرت

حرکت با دسته جلو بازو سیم کش (5 تمرین پرطرفدار)

با استفاده از دسته‌های جلو بازو حرکات زیادی می‌توان انجام داد که معروف ترین آنها عبارتند از:

جلو بازو سیم کش

یک تمرین موثر برای تقویت عضلات جلوی بازو است که به وسیله دستگاه سیم‌کش و یک دسته جلو بازو انجام می‌گیرد. در این حرکت فرد دو طرف دسته را دستان خود می‌گیرد و به سمت بالا می‌کشد تا عضلات جلو بازو منقبض شود. این تمرین باعث می‌شود تا استقامت و قدرت عضلات جلو بازو بالا رود.

 

دسته جلو بازو سیم کش | احمدیان اسپرت

دسته جلو بازو سیم کش | احمدیان اسپرت

جلو بازو سیم کش ایستاده

این حرکت همانگونه که از نام آن مشخص است به صورت ایستاده انجام می‌گیرد و فرد با گرفتن دسته سیم‌کش در پایین‌ترین نقطه دستگاه این حرکت را انجام می‌دهد؛ با بالا کشیدن دسته‌ها به سمت بالا در عضلات جلو بازو انقباض ایجاد می‌شود.

 

دسته جلو بازو سیم کش ایستاده | احمدیان اسپرت

دسته جلو بازو سیم کش ایستاده | احمدیان اسپرت

جلو بازو سیم کش طناب دو دست

این حرکت هم به کمک دو دست و طناب دوبل انجام می‌شود. در این حرکت فرد دو طرف طناب را می‌گیرد و به سمت بالا می‌کشد. در این هنگام عمل انقباض در عضلات جلو بازو ایجاد می‌شود. این حرکت مناسب برای عضلات دو سر بازو می‌باشد و کشش و انقباض خوبی به عضلات دو سر بازو می‌دهد.

 

دسته جلو بازو سیم کش تک دست | احمدیان اسپرت

دسته جلو بازو سیم کش تک دست | احمدیان اسپرت

 

جلو بازو سیم کش لاری

این حرکت نیز توسط دسته سیم‌کش لاری انجام می‌گیرد. با کشیدن دسته‌ها به سمت بالا انقباض عضلات صورت می‌گیرد.

 

جلو بازو سیم کش لاری | حامدیان اسپرت

جلو بازو سیم کش لاری | حامدیان اسپرت

جلو بازو سیم کش تک

حرکات مربوط به تقویت عضلات دو سر بازو را می‌توان با این دستگاه انجام داد. در واقع همان گونه که از اسم این دستگاه معلوم است و در عکس می‌بینید به وسیله یک دست حرکات انجام می‌گیرد. در واقع این دستگاه باعث قدرت و فرم دهی عضلات بازو می‌شود.

 

جلو بازو سیم کش تک | حامدیان اسپرت

جلو بازو سیم کش تک | حامدیان اسپرت

تفاوت دستگیره جلو بازو تمام شافت سنگین با توخالی سبک چیست ؟

تفاوت اصلی بین این دو دستگیره بدنسازی در وزن آنها است. نوع دستگیره جلو بازو تمام شافت سنگین، وزن بیشتری دارد و به خاطر بالاتر بودن وزن آن ساختار محکم‌تری دارد. این وسیله برای تمرین‌های سنگین و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به خاطر بالاتر بودن وزن آن در هنگام تمرین پایداری آن نیز بیشتر است. دستگیره جلو بازوی توخالی سبک، وزن کمتری دارد و به راحتی می‌توان آن را حمل کرد. به صورت کلی این وسیله برای افراد مبتدی که تازه شروع به تمرین کرده اند مناسب‌تر است.

طول استاندارد دسته‌های جلو بازو بدنسازی چقدر است؟

طول این دسته‌ها متغیر ولی معمولاً حدود ۷۰ سانت است.

خرید دسته جلو بازو سیم کش

در هنگام خرید دسته جلو بازو سیم کش به نکات زیر توجه کنید:

نوع دسته

دسته‌ها به شکل صاف، خمیده، طنابی شکل، و V شکل وجود دارند که هر کدام از آنها فشارهای مختلفی را بر روی عضلات بدن وارد می‌کنند. اگر می‌خواهید این وسیله را برای تجهیز هوم جیم خود خریداری نمایید حتماً دقت کنید تا دسته‌هایی را انتخاب نمایید که برای تمرین‌های مورد نظر شما مناسب باشند.

جنس و کیفیت ساخت

دسته‌هایی را انتخاب نمایید که از مواد با کیفیت و مقاوم درست شده‌باشند. این دسته ها در مقابل فشارها و تمرین‌های پشت سر هم مقاومت بالایی دارند. دسته‌های فلزی با روکش پلاستیکی معمولاً برای انجام تمرین‌ها راحت‌تر هستند.

وزن دسته

در هنگام خرید به وزن دسته توجه کنید. دسته های سنگین‌تر برای تمرین‌های حرفه‌ای مناسب‌ترند و نوع سبک‌تر آن برای افراد مبتدی مناسب می‌باشد.

قیمت دستگیره جلو بازو بدنسازی

  • نوسانات ارزی و دلاری تاثیر مستقیم بر روی قیمت دستگیره جلو بازو دارند. هرچه قیمت دلار بالاتر رود قیمت مواد سازنده این دستگیره‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت دستگیره‌ها بالاتر می‌رود.
  • برند نیز بر روی قیمت تاثیر زیادی دارد زیرا معمولاً برندهای معتبر از مواد با کیفیت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. در نتیجه قیمت محصولات این برندها بالاتر است.
  • دستگیرهایی که طراحی ارگونومیک دارند معمولاً به مچ‌ها فشار کمتری وارد می‌کنند و در نتیجه قیمت آنها نیز بالاتر است.
  • وزن و اندازه دستگیره نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. هرچه وزن بیشتر باشد، معمولاً از مواد بیشتری برای ساخت آن استفاده شده‌است. در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است.
  • قابلیت تنظیم طول یا زاویه هم جزو ویژگی‌های اضافی دستگیره‌ها است که می‌تواند باعث افزایش قیمت آنها شود.

سخن پایانی

دسته جلو بازو بدنسازی از ابزارهای مهم و کاربردی در بدنسازی است که باعث تقویت عضلات جلو بازو و ساعد می‌شود. انتخاب دسته مناسب نسبت به نیاز شما باعث می‌شود تا کیفیت سطح تمرین شما به شدت افزایش پیدا کند؛ بنابراین می‌توانید نتیجه درست از تمرینات خود بگیرید. در هنگام انتخاب این دسته‌ها باید دقت کنید تا بر حسب نیاز و تجربه خود آن را انتخاب نمایید. اگر فرد با تجربه‌ای در تمرینات بدنسازی هستید و تا حدودی حرفه‌ای می‌باشید، از دسته‌های سنگین استفاده نمایید. در غیر این صورت بهتر است از دسته‌های سبک که برای افراد مبتدی در نظر گرفته شده‌است استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *