معرفی انواع ترامپولین با بهترین قیمت برای خرید!

پلی لیست

2 ویدئوها

همه ما می دانیم که بچه ها عاشق این هستند که بازی کنند، هیجان برگشت از تشک که هزاران بار به همراه دوستان خود روی آن پریده اند و حس لبخندی که از ته وجودشان می آید همه ی این ها باعث می شود که من نیز به دنبال این باشم که مانند آنها بپرم و لبخند بزنم. ترامپولین یکی از ورزش هایی است که کوچک و بزرگ نمی شناسد. هر کسی با هر سنی می تواند نسبت به خریدن آن اقدام کند و از سفری که با ترامپولین دارد لذت ببرد. ترامپولین انواع متفاوتی دارد که احتمالا انتخاب یکی از این مدل ها کار را برایتان سخت کرده است. در حامدیان اسپرت با ما همراه باشید تا به اطلاعات کامل نسبت به خرید ترامپولین برسید.

ترامپولین | حامدیان اسپرت

ترامپولین | حامدیان اسپرت

 

ترامپولین (trampoline) چیست؟

یک بستر شبکه ای یا به اصطلاح تار عنکبوتی است که معمولاً از پارچه برزنتی (کرباس) ساخته‌ می شود. پارچه ی کرباس محکم توسط یک قاب فلزی برجسته و فنر که به آن متصل است کشیده‌ می شود. این کشش را به کل چارچوب دستگاه وصل میکنند که یک سطح فنری ایده آل برای پریدن یا غلتیدن را ایجاد میکند. با پرش، سطح کششی به جامپر نیرو وارد میکند و باعث می‌شود که در یک حرکت ثابت بالاتر و بالاتر بپرد.
با این نیرو جامپر می تواند در هوا حرکات آکروباتیک انجام دهد. به همین علت امروزه ترامپولین به یک ورزش المپیک تبدیل شده‌ است. جورج نیسن، ژیمناستیک کار آمریکایی، برای اولین بار ترامپولین را در گاراژ خود ساخت. شرکتی با نام تجاری trampolin ، ایجاد کرد و این محصول را به بازار عرضه کرد. از اطرافیان خواست تا به عنوان سرگرمی از این محصول استفاده کنند. این حرکت شروعی برای این ورزش بود. امروزه خرید ترامپولین خانگی باعث شادی کودکان و دورهم جمع شدن خانواده ها شده‌ است. خرید ترامپولین خانگی یکی بهترین انتخابی است که هر فردی می تواند انجام دهد.

کاربرد ترامپولین

بسیاری از افراد به دنبال خرید ترامپولین ارزان میگردند تا بتوانند در باشگاه خود همچنین برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی از آن استفاده کنند. چراکه امروزه خرید ترامپولین خانگی باب شده‌ است و بسیاری از افراد برای فرزندانشان آن را تهیه میکنند، خودشان با کودکانشان بازی میکنند حتی برای حرکات ورزشی از آن استفاده می کنند.

امروزه ترامپولین به عنوان سرگرمی در بین خانواده ها طرفداران زیادی دارد. خرید ترامپلین خانگی در بین بسیاری از مردم محبوبیت پیدا کرده است. این وسیله نه تنها برای استفاده ی ورزشکاران حرفه ای و ژیمناستیک کارها می باشد بلکه خانواده ها به عنوان یک اسباب بازی برای کودکان خود این وسیله را خریداری میکنند. نوجوانان به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده از آن استفاده میکنند. بزرگسالان به عنوان یکی از تجهیزات آموزشی آن را بکار میگیرند.

کاربرد ترامپولین | حامدیان اسپرت

کاربرد ترامپولین | حامدیان اسپرت

 

انواع ترامپولین بر اساس شکل

گرد (round): ترامپولین های گرد معمولاً در اکثر حیاط خلوت های خانه ها پیدا می شود. برای تفریح در فضای باز عالی هستند و در اندازه ها و ویژگی های متعدد وجود دارند. شکل گرد خطر آسیب را به حداقل می رساند. آنهایی که قصد خرید ترامپولین خانگی دارند معمولا از این نوع استفاده میکنند. ترامپولین های گرد به گونه ای طراحی شده اند که شما پس از پریدن، دوباره در مرکز آن فرود بیایید. این کار احتمال زمین خوردن و آسیب دیدن را کاهش می دهد. به همین دلیل شکل گرد آن برای مبتدیان و کودکان ایده آل هستند.

مستطیل شکل (Rectangular): ترامپولین های مستطیلی فقط شکل متفاوتی ندارند. آنها به طور کلی الگوی پرش متفاوتی دارند. برای ژیمناستیک های متخصص و حرفه ای استفاده میشود. بنابراین برای کودکان توصیه نمی شود. یکی از بهترین چیزها در مورد شکل مستطیلی این است که فضای کمتری را اشغال می کند. علاوه بر این، حرکت کردن از یک مکان به مکان دیگر را آسان تر می کند. همچنین، از آنجایی که عمدتاً برای بزرگسالان ساخته‌شده‌ است، تحمل وزن بیشتری را دارد. به همین دلیل، شکل مستطیلی آن بسیار گرانتر از همتایان خود در بازار یافت می شوند.

مربع (Square): شکل مربعی این دستگاه که به آن هیبریدی نیز می گویند برای اهداف تفریحی و دورهمی استفاده میشود. همچنین برای آموزش جامپرهای مبتدی بکارگرفته‌ می شود. قیمت آن چیزی بین شکل گرد و مستطیلی است. یک ژیمناستیک کار سطح متوسط نمی تواند تکنیک خود را در شکل گرد به درستی اجرا کند. همچنین نمی تواند در شکل مستطیلی تمرین کند. بنابراین، نیاز به دستگاهی دارد که بین این دو گزینه باشد و آن ژیمناست مربع است.

انواع ترامپولین بر اساس سایز

یکی از معیارهایی که برای بسیاری از افراد و حتی برای ورزشکاران اهمیت دارد سایز ترامپولین است. سایز استاندارد آن بین 8 تا 15 فوت است. کسانی که به دنبال خرید ترامپولین ارزان میگردند بین سایز های کوچک باید بدنبال آن بگردند. حتی بسیاری از افرادی که بدنبال ترامپولین خانگی میگردند ترجیح میدهند که سایز کوچک یا متوسط خریداری کنند که هم جاگیر نباشد و هم حمل و نقل و جابجایی آن آسان باشد.

بزرگ (Large): هر ترامپولین بزرگتر از 14 فوت را ترامپولین بزرگ می نامند. برای افرادی که دوست دارند دوتایی روی آن بپرند قطعا این شکل از دستگاه جذاب خواهد بود چرا که نسبت به بقیه ی دستگاه ها وزن بیشتری را تحمل می کند. ترامپولین های المپیک کمی بیش از 16 فوت طول دارند.

متوسط (Medium): ترامپولین های بین 12 تا 14 فوت را می توان سایز متوسط نامید. برای اهداف مختلفی مانند تمرین، ژیمناستیک یا حتی تفریح استفاده می شود.

کوچک (Small): چیزی بین 8 تا 12 فوت را ترامپولین کوچک می نامند. رایج ترین وسیله برای تفریح کودکان، نوجوانان و… است. برای خرید ترامپولین خانگی این سایز بسیار کاربرد دارد، اما افراد بصورت همزمان نمی توانند از آن استفاده کنند و محدودیت وزنی دارد.

مینی یا پیش دبستانی (Mini or Preschool): ترامپولین های مینی همراه با نرده هستند و برای کودکان استفاده می شوند. اندازه آنها از 3 تا 7 فوت متغیر است.

انواع ترامپولین | حامدیان اسپرت

انواع ترامپولین | حامدیان اسپرت

 

انواع ترامپولین بر اساس سن

با وجود انواع مختلف ترامپولین موجود در دنیا، طبیعی است که بپرسید کدام ترامپولین برای شما بهترین است؟! هیچ پاسخ جهانی برای این سوال وجود ندارد! اما عوامل مختلفی می توانند شما را به ترامپولین موردنظرتان هدایت کنند. خرید ترامپولین ارزان دغدغه بسیاری از افراد است. از کودکان تا بزرگسالان این دستگاه را می پسندند و دوست دارند در خانه ی خود آن را داشته باشند. به همین دلیل بسیاری نسبت به خرید ترامپولین خانگی اقدام میکنند.

کودکان بسیار خردسال

ترامپولین های سایز کوچک برای کودکان خردسال و کودکان پیش دبستانی بهترین هستند. دارای پرش محدود و نرده ای برای حفاظت از کودکان و جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها وجود دارد. شما حتی می توانید در داخل خانه نیزاز آن استفاده کنید زیرا به فضای بسیار کمی نیاز دارد. پس حتما خرید ترامپولین خانگی را فراموش نکنید.

کودکان

برای بچه های بین 7 تا 12 سال، شگل گرد و دور قفس این دستگاه بهترین است. پرش کافی برای تفریح و سرگرمی را دارد و به دلیل داشتن قفس، از آنها محافظت می کند. اگر فرزندتان می‌خواهند با دوستانشان بازی کنند و بپرند، می‌توانید از یک سایز متوسط استفاده کنید. اگر بودجه شما اجازه می دهد، بهتر است دستگاه بدون فنر را انتخاب کنید چون این کار آسیب های ناشی از فنر را به حداقل می رساند.

نوجوانان

اگر ترامپولین را فقط برای تفریح می خواهید، بهتر است به دنبال شکل بزرگ و گرد آن باشید. که بتواند وزن نوجوانان را تحمل کند. اگرچه نوجوانان محتاط ترند و کمتر آسیب می بینند، اما همیشه بهتر است به سراغ قفس دار آن بروید. همیشه میگویند پیشگیری بهتر از درمان است. اگر نوجوان شما برای ورزش حرفه ای تمرین می کند، مربع یا مستطیل آن گزینه ی بهتری برای خریدن است ولی کمی گران هستند. خرید ترامپولین خانگی باعث خوشحالی فرزندانتان می شود. خرید ترامپولین خانگی به عنوان هدیه تولد برای فرزندانتان، شادی را به آنان هدیه میدهد.

بزرگسالان

بزرگسالان که از عهده مراقبت از خود برمی آیند، می توانند بدون قفس آن را بخرند ولی اگر میخواهید همچنان جانب احتیاط را رعایت کنید می توانید قفس دار آن را تهیه کنید. به دلیل اینکه بزرگسالان بیشتر تمرین می کنند، شکل مستطیلی آن برای آنان بسیار مناسب می باشد.

انواع ترامپولین بر اساس کاربرد

رقابتی یا المپیکی (Competitive or Olympic): ترامپولین های رقابتی یا المپیکی عموماً مستطیلی شکل هستند. با مواد با دوام تری طراحی شده‌اند و جهش، درایو و عملکرد بسیار بالایی دارند. برای تحمل وزن ورزشکاران بزرگسال طراحی شده‌اند و بسیار گران قیمت هستند.

ورزشی یا دویدنی (Exercise or Jogging): ترامپولین های ورزشی یا تناسب اندام یکی از تجهیزات بدنسازی است که معمولاً اندازه کوچکی دارد و یک نرده رو به روی آن را فراگرفته‌ است. بسیاری از ورزش ها با این نوع از ترامپولین انجام می شوند. رایج ترین آن ها ریباند نام دارد. از این نوع برای تمرینات کاهش وزن نیز استفاده می شود. برای ورزش در فضاهای کوچک نیز مناسب هستند.

ترامپولین براساس کاربرد | حامدیان اسپرت

ترامپولین براساس کاربرد | حامدیان اسپرت

 

نکات مهم هنگام خرید ترامپولین

عوامل متعددی در تصمیم گیری برای خرید ترامپولین دخیل هستند. طیف گسترده ای از مدل ها و برندهای ترامپولین در بازار وجود دارد. اما مهمترین عاملی که هرکسی به آن فکر میکند ایمنی است. چرا که والدین به محافظت از فرزندانشان در برابر آسیب اهمیت می دهند. مخصوصا زمانی که به خرید ترامپولین خانگی اقدام میکنند. به دلیل مدل های متفاوتی که در بازار وجود دارد. در اینجا به 5 مدل از ترامپولین اشاره میکنیم که هنگام خرید به شما بسیار کمک می کند تا بهترین و ایمن ترین مدل را خریداری کنید.

فنر

طرح فنری مدل قدیمی تری هست که هنوزم در بازار وجود دارد. هنگامی که نسبت به خرید ترامپولین اقدام میکنید از مدل هایی که دارای فنر هستند و فنرشان با بالشتک یا حصیر پوشانده شده است اجتناب کنید. این مدل ها جهش ها را تکان دهنده تر می کنند و اگر یک جامپر خیلی نزدیک به فنرها پرش کند می تواند خطرناک باشد. حتی ممکن است منجر به آسیب شود. در عوض به دنبال ترامپلینی باشید که از میله های کششی استفاده میکند.

قاب

طرح های بسیاری از قاب های ترامپولین در بازار وجود دارد که هر کدام از نظر ایمنی با یکدیگر متفاوت می باشند. مراقب ترامپولین هایی باشید که قاب های آن طوری گذاشته شده اند که جامپر امکان برخورد با آنها را دارد. حتی اگر با بالشتک پوشانده شده باشد. هنگام پرش، امکان جابجایی بالشتک ها و دیده شدن آنها وجود دارد که برای جامپر خطرناک است. به دنبال ترامپلینی بگردید که قاب آن در جایی باشد که امکان آسیب نداشته باشد.

کیفیت

به دنبال یک ترامپولین با یک قاب محکم و پایدار بگردید که بتوان آن را به سمت پایین خم کرد. فریم های سبک می توانند در طول زمان تضعیف شوند و در نهایت منجر به آسیب دیدگی جامپر می شوند.

محفظه

محفظه ها قطعا برای ایمنی بیشتر مخصوصا برای کودکان تعبیه شده است. هنگام خرید ترامپولین محفظه دار توجه داشته باشید که همه محفظه ها به یک اندازه نیستند! به دنبال محفظه ای باشید که تور آن انعطاف پذیر و بدون جسمی سخت باشد. اگر جامپر به داخل محفظه بیفتد، باید چیزی باشد که به آنها آسیب وارد نکند.

بالشتک ها

بالشتک هایی که بر روی فنرها قرار می گیرند می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و فنرهایشان در معرض دید قرار بگیرد. به دنبال ترامپولین بدون بالشتک باشید. به جای آن بدنبال ترامپلین های دارای تشک باشید که تا لبه را می پوشانند. تشک ها اغلب از بافت ضخیم تری نسبت به بالشتک ها ساخته می شوند و فرسودگی ندارند.

نکات مهم هنگام خرید ترامپولین | حامدیان اسپرت

نکات مهم هنگام خرید ترامپولین | حامدیان اسپرت

ترامپولین 6 ضلعی دسته دار

این وسیله ورزشی امروزه دربین بسیاری از نوجوانان و جوانان محبوبیت پیدا کرده است.

  • ترامپولین 6 ضلعی دسته دار تحمل وزن 150 کیلوگرم را دارا بوده و برای نوجوانان مناسب می باشد.
  • قطر آن 125 سانت و پایه دار است که پایه آن ثابت بوده و به فرزندان شما اجازه میدهد که تعادل خود را هنگام بازی و پرش حفظ کنند.
  • دارای چارچوب فلزی و کش منفصل می باشد.
  • این وسیله دارای تاییدیه کمیته ترامپولین فیتنس می باشد که شما می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.
  • از ویژگی های دیگر این دستگاه می توان به جمع و جور بودن آن اشاره‌کرد. شما براحتی می توانید در خانه جای مناسبی برای آن فراهم کنید.
  • علاوه بر آن راحت جابه جا می شود که دردسر کمی برای شما در فصل های زمستان و تابستان دارد. چرا که بچه ها دوست دارند در فصل  تابستان بیرون از خونه و در فضای آزاد یا در حیاط بازی کنند.

شما می توانید براحتی با خرید ترامپولین خانگی حس راحتی را به فرزندان خود انتقال دهید.  کسانیکه بدنبال خرید ترامپلین ارزان قیمت نیز هستند میتوانند این مدل را مد نظر قرار دهند. چون هم کیفیت مناسبی دارد و هم هزینه ی کمتری برای شما دربر دارد.

قیمت ترامپولین

براساس کیفیت، جنس و اندازه قیمت ترامپولین در بازار متفاوت می باشد. اما به صورت معمول می توان گفت که تقریبا از 3 میلیون شروع می شود. اما اگر به دنبال خرید ترامپولین ارزان قیمت یا خرید ترامپولین خانگی میگردید حتما به فروشگاه های اصفهان سری بزنید. هم تولیدات خوبی و هم مشتریان راضی دارند. خرید ترامپولین اصفهان طرفداران بسیاری دارد به همین دلیل، ما نیز به شما پیشنهاد میدهیم که سری به فروشگاه های آن بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *