پروژه های تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی

جهت اطلاع از قیمت‌ها همچنین مشاوره رایگان تجهیز انواع باشگاه بدنسازی خانگی، بر روی یکی از گزینه های زیر کلیک کنید:

هوم جیم از دو کلمه HOME که به معنای خانه و GYM به معنای سالن ورزشی، تشکیل شده است. همه ما دوست داریم که از نظر بدنی در وضعیت عالی و متناسبی قرار بگیریم ولی گاهاً حجم کاری زیاد و هزینه های زیاد باشگاه ها مانع از ورزش کردن ما می شود. در سال های اخیر بیماری کرونا هم مزید بر علت شد تا خیلی از افراد ورزشکار نتوانند به ورزش خود در باشگاه های عمومی ادامه دهند و به فکر تجهیز هوم جیم (تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی) باشند.

پس ضرورت هوم جیم یا باشگاه خانگی به وضوح بیشتری قابل مشاهده است. برای داشتن یک هوم جیم یا باشگاه خانگی نیازمند انواع وسایل و تجهیزات می باشیم که در قالب تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه خانگی در ادامه در حامدیان اسپرت به آن خواهیم پرداخت.

 

تجهیز هوم جیم چیست ؟ | حامدیان اسپرت

تجهیز هوم جیم چیست ؟ | حامدیان اسپرت

 

تجهیز هوم جیم چیست؟

تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی یا تجهیز هوم جیم شامل یک سری وسایل ساده تا وسایل فوق حرفه ای ورزشی می باشد ولی ما در این مقاله به ساده و کاربردی ترین وسایل می پردازیم تا اکثریت افراد توانایی راه اندازی هوم جیم شخصی خود را داشته باشند.

مزایای داشتن هوم جیم

اولین و شاید مهمترین دلیل رشد چشم گیر تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی این است که شما می توانید در کنار زندگی روزمره خود به سلامتی خود نیز توجه داشته باشد. پس دیگر نیاز نیست زمان زیادی از وقت خود را برای رفتن به باشگاه از دست بدهید. دومین مزیت تجهیز هوم جیم می توان این باشد که شما در مکانی که دوست دارید با موسیقی یا برنامه دلخواه خود فارغ از هرگونه استرسی به ورزش می پردازید. خیلی از افراد تمایل دارند که در فضایی عمومی و در کنار دیگران ورزش کنند و از آن انگیزه بیشتری می گیرند ولی مقایسه هزینه ها آن ها را به سمت هوم جیم شخصی شان سوق می دهد.

آنچه باید در مورد تجهیز هوم جیم بدانیم

برای تجهیز هوم جیم و داشتن یک سالن ورزشی مناسب که بعداً دست و پا گیرمان نشود نیاز است اول یک سری موارد را بررسی کنیم که مهمترین آن ابعاد جایی که برای تجهیز هوم جیم خود یا تجهیز باشگاه خانگی در نظر گرفته ایم می باشد. هرچند که اگر در تجهیز هوم جیم یا باشگاه بدنسازی خانگی خود از افراد متخصص کمک بگیریم می­توانیم با هزینه کمتر نتیجه بهتر از تجهیز باشگاه خانگی خود داشته باشیم ولی تجهیز هوم جیم کاری چندان تخصصی هم نمی­باشد فقط باید نکاتی را مد نظر داشته باشیم. اگر مکان کوچکی را برای تجهیز هوم جیم در نظر گرفته اید بهتر است به سمت دستگاه های بدنسازی بزرگ نروید.

دومین نکته و مورد این است که هدف شما از انجام حرکات ورزشی و تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود چه میباشد. برای مثلاً اگر قصد کار بر روی استقامت بدن تان می­ باشد به نظر می­رسد که در تجهیز هوم جیم خود به یک تردمیل نیاز داشته باشید در حالی که وقتی هدف عضله سازی می­باشد تردمیل کمک چندانی به ما نمی­کند و بهتر است برای تجهیز باشگاه خانگی خود به سراغ انواع دمبل و کش ­ها بروید.

لوازم تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی

تشک های ورزشی ساده ترین و الزامی ترین وسیله مورد نیاز برای تجهیز هوم جیم می باشد، به همین دلیل در اولین مرحله یک توضیح کلی در مورد آن ها خواهیم داد و سپس به سراغ لوازم مورد نیاز دیگر برای تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه خانگی خود خواهیم رفت.

این تشک یا کف پوش ها با وجود قیمتی که دارند در برابر هزینه اخذ حق عضویت برای چند ماه در باشگاه ها بسیار مقرون به صرفه تر می باشند. تشک های ورزشی برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی در دو نوع تاتامی و گرانولی موجود می باشد که خرید کفپوش گرانول (گرانولی) برای زیر تردمیل یا دستگاه بدنسازی و برای نقاط دیگر از مدل تاتامی استفاده میگردد.

خرید تجهیزات هوم جیم

به غیر از خرید تشک ورزشی (باشگاهی) که یکی از ساده ترین در عین حال الزامی ترین وسیله برای انواع تجهیز هوم جیم ها میباشد، وسایل دیگر نیز برای تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه خانگی مورد نیاز می‌باشد که ما آن را بسته به نوع ورزش مورد نظر شما دسته بندی کرده ایم.

 

فواید باشگاه خانگی | حامدیان اسپرت

فواید باشگاه خانگی | حامدیان اسپرت

 

دستگاه کراس اور بدنسازی

یکی از ضروری ترین دستگاه ها برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی، دستگاه کراس اور بدنسازی است. با استفاده از این دستگاه می توان دامنه متنوعی از انواع حرکات بدنسازی را انجام داد.

توپ و حلقه پیلاتس

یکی از متنوع ترین وسایل تجهیز هوم جیم توپ ها هستند. توپ ها از آن جایی که تاثیری بیشتر از دراز نشست بر روی عضلات شکم دارند و در عین حال به ستون فقرات آسیب نمی زنند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و خرید آن برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی انتخاب هوشمندانه ای می باشد. این توپ­ ها که در بعضی تمرینات میتوان از آن به جای نیمکت استفاده کرد برای تمرینات شکمی فوق العاده می ­باشند. از این رو خرید توپ پیلاتس (توپ ایروبیک) پیشنهاد می شود.

توپ های پیلاتس یک وسیله تمرینی چند منظوره می ­باشند و یک سری تمرینات خاص خود را دارند. هدف از خرید این توپ­ ها همانند خرید بوسوبال این است که اکثراً برای تمرینات تعادلی بهترین انتخاب است. برای خرید توپ های پیلاتس باید به دو عامل اساسی توجه کنید. اندازه و وزن قابل تحمل توپ. اندازه توپ باید متناسب با قد شما و وزن قابل تحمل آن هم از وزن شما بیشتر باشد

حلقه پیلاتس وسیله جمع و جور و کاربردی دیگری می­باشد که در حین تنوع حرکاتی که برای شما به وجود می آورد فضای زیادی را هم اشغال نمی­ کند. از این رو که از این حلقه ها برای ورزش یوگا هم استفاده می­ شود به حلقه یا رینگ یوگا نیز معروف می ­باشند. خرید حلقه پیلاتس (رینگ پیلاتس) به منظور کمک در تمرینات کنترلی، تعادلی و استقامتی انجام می ­شود که روی عضلات پا، ران، نیم تنه، شکم و غیره تاثیر می­گذارد.

طناب پرش

سومین وسیله برای تجهیز هوم جیم طناب می­ باشد که از دیر باز تا به امروز یار قدیمی ورزش بوده است. همه ما کار با طناب­ ها را کم و بیش بلدیم. این وسیله با وجود سادگی توانایی زیادی در کالری سوزی دارد. شاید بتوان گفت که هر شخصی برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود اولین قدم را خرید طناب در نظر میگیرد.

طناب پرش وسیله ورزشی هوازی ارزان قیمتی می­ باشد که جای زیادی هم نیاز ندارد. طناب پرش وزن دار می­تواند مقاومت ورزش شما را افزایش داده و باعث شود شما رضایت بیشتری را از تایم ورزشی خود داشته باشید. بنابر این خرید طناب ورزشی حرفه ای یکی از ساده در عین حال ضروری ترین نکات برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی می باشد.

حلقه لاغری (هولاهوپ)

حلقه لاغری که بیشتر یک وسیله زنانه به شمار می آید در حالی که چنین نیست و آقایون هم حق دارند از این وسیله نشاط آور در تجهیز هوم جیم خود استفاده کنند، ورزش و سرگرمی را ترکیب کرده است تا شما با انجام حرکات موزون هم سرحال شوید و هم وزن کم کنید. تمرکز این حلقه بیشتر بر روی شکم بود و در کالری سوزاندن مهارت بالایی دارد. تنها 10 دقیقه ورزش با این حلقه میتواند 100 کالری بسوزاند. (خرید حلقه لاغری جزء لوازم ضروری برای تجهیز هوم جیم نیست.)

تخته استپ و استپر

خرید استپ ورزشی (تخته ورزشی) یکی از ضروری ترین موارد خرید وسایل ایروبیک و هوم جیم می ­باشد که در اصل یک پله در اختیار شما قرار می­دهد تا با تکرار حرکات پر انرژی خود بر روی آن کالری بیش­تری بسوزانید. تمرین کردن با تخته استپ باعث افزایش ضربان قلب شما شده و به توانایی شما در چربی سوزی کمک می­کند.

این وسیله هم مثل طناب پرش قیمت چندانی نداشته و فضای زیادی را هم اشغال نمی­ کند. برای افرادی که نمی­ خواهند برای تجهیز هوم جیم خود زیاد هزینه کنند و یا فضای زیادی ندارند گزینه خوبی می باشد.

استپر هم یکی دیگر از دستگاه های هوازی در تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی می باشد که دارای دو پدال و دو دسته است و به حفظ تعادل کمک زیادی می­کند. با قرار دادن پاها روی پدال ها و حرکت دادن آن ها به سمت بالا و پایین، راه رفتن در شیب کوه و یا بالا پایین رفتن از پله را شبیه سازی می شود که باعث می شود در نتیجه بالا رفتن ضربان قلب تان، کالری بسوزانید.

این دستگاه در مدل های متنوع در بازار موجود می باشد. این وسیله نسبت به وسایل قبلی گران تر می ­باشد که بازه قیمتی آن از چند صد هزار تومن یا چند میلیون تومان می­باشد. در ضمن نیاز به فضای ثابتی برای قرار گرفتن دارد. پس اگر توان مالی یا فضای کافی برای خرید آن ندارید میتوانید آن را از لیست خریدهای تجهیز هوم جیم خود حذف کنید.

جامپ باکس برای حرکات کراس فیت

سافت باکس کراسفیت (جامپ باکس) نیز فضای زیادی در رابطه با تجهیز هوم جیم اشغال نمی ­کنند ولی به کالری سوزی کمک زیادی خواهند کرد. شما میتوانید خرید جامپ باکس  (سافت باکس کراسفیت) را به صورت یک سایز یا چند سایز آن برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود انجام دهید تا بتوانید آن ها را روی همدیگر قرار بدهید و ارتفاع آن ها را افزایش دهید.

جامپ باکس ها به شما کمک می­کنند که پرش های اسکات یا پرش باکس را انجام دهید. علاوه بر این از جامپ باکس ها می­توان برای شنا در ارتفاع، قدم برداشتن از جلو، قدم برداشتن از پهلو، اسپلیت اسکات و حرکات لمس زانو و آرنج در ارتفاع کمک گرفت.

دوچرخه ثابت

تا حدودی با این وسیله آشنا هستیم و همانطور هم که از اسمش پیداست. دوچرخه ای است که از شما انرژی میگیرد و باعث می شود سرعت تعریق شما بالا برود اما حرکت نمی کند و شما ثابت هستید.

شما در فضای محدود دوچرخه ای دارید که می­توانید با آن هر مسافتی را که می­خواهید طی کنید و کالری بسوزانید.

این دوچرخه ها که یکی از وسایل گران قیمت برای تجهیز هوم جیم میباشد در مدل های مختلف از طرح های ساده تا دوچرخه های دیجیتالی برنامه پذیر در بازار موجود می­ باشند که امکانات متفاوتی دارند و شما بر حسب نیاز خود می توانید انتخاب نمایید.

برخی دوچرخه های ثابت دارای چرخ های حقیقی می ­باشند در حالی که برخی دیگر از سیستمی از نوارها برای شبیه سازی استفاده می ­کنند.

 

تصویر تجهیز هوم جیم | حامدیان اسپرت

تصویر تجهیز هوم جیم | حامدیان اسپرت

 

مزیت های دوچرخه ثابت بر دویدن یا پیاده روی

  • بخاطر کم فشار بودن تداخلی با عضله سازی و افزایش قدرت ندارد.
  • میزان کالری بیشتری می سوزاند.
  • ریکاوری از آن راحت تر و آسان تر از دوندگی می باشد.
  • فضای کمی را اشغال می کند.
  • در حین ورزش به دلیل ثابت بودن بالا تنه گوش دادن به موزیک یا دیدن تلویزیون راحت تر می­باشد.

تردمیل

و بالاخره نوبت به گران ترین و جاگیر ترین وسیله برای تجهیز باشگاه خانگی بخصوص برای تمرینات هوازی یعنی تردمیل رسید. تقریباً همگی با این وسیله آشنایی داریم. با تردمیل میبایست در شیب ها و با سرعت های مختلف راه رفت و یا دوید.

در موقع خرید این محصول برای تجهیز هوم جیم خود به دلیل قیمت بالایی که دارد باید در مورد مدل ها و امکانات مختلط این دستگاه تحقیق و مطالعه لازم انجام شود. اگر فضای زیادی در اختیار ندارید بهتر است مدل تاشوی آن را انتخاب کنید تا دست و پا گیرتان نشود.

چرخ شکم

چرخ شکمی یا به عبارتی رولر شکم یک وسیله ساده و تک مرحله ای در تجهیز هوم جیم برای انجام تمرینات شکمی و عضلات پشت می باشد که به صورت حرکت چرخ بر روی تخته کار می­ کند.

خرید چرخ تمرین شکمی (رولر شکم)

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز شما برای تجهیز باشگاه خانگی کوچک، چرخ شکم می باشد که قابل حمل بوده و فضای زیادی نیز نمی گیرد. برای تمامی سنین قابل استفاده است و دارای محدودیتی نمی باشد و تنها به نیرو و توان عضلانی ورزشکار بستگی دارد. هدف اصلی این وسیله عضلات شکمی می­ باشد.

در صورتی که تمایل داشته باشیم در باشگاه خانگی خود حرکات قدرتی نیز انجام دهیم نیازمند آن هستیم که وسایل حرفه ای تری برای تجهیز هوم جیم خود در نظر بگیریم. با خرید چرخ شکم (رولر شکم) می توانید چهره حرفه ای تری را به هوم جیم خود ببخشید.

نیمکت قابل تنظیم با کیفیت بالا

اگر توانایی خرید تنها یک آیتم بزرگ را برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود دارید این بهترین گزینه است. با خرید نیمکت مدرج بدنسازی قابل تنظیم در هزینه های تجهیز هوم جیم صرفه جویی کرده و در عین حال در کاربرد آن تنوع ایجاد کرده اید.

یک ست یا حداقل پنج جفت دمبل

در بین تجهیزات قدرتی قطعاً دمبل یکی از بهترین گزینه ها برای تجهیز باشگاه خانگی شماست. اگر فقط قرار است یک وسیله برای تمرینات قدرتی بخرید بی شک آن چیز خرید دمبل بدنسازی می­باشد. دمبل ها همیشه پایه ثابت برای تجهیز هوم جیم ها یا باشگاه عمومی هستند.

ست کتل بل

این وسیله شباهت زیادی به دمبل دارد و کاربرد آن بیشتر درگیر کردن ماهیچه های خاص می باشد. این وسیله در طرح، وزن و شکل های مختلط در بازار موجود می­ باشد. شاید بتوان گفت هدف از خرید کتل بل برای تجهیز هوم جیم ، صرفا تکمیل کردن وسایل تمرینی است .

کیسه بوکس

کیسه بوکس وسیله ای است که به شما اجازه میدهد از تمرین استرس زا و نفس گیر لذت ببرید. بهتر است آن را در جایی قرار دهید که بتوانید از تمامی زوایا به آن ضربه وارد کنید. خرید کیسه بوکس جز برای تجهیز هوم جیم ، برای افراد عادی هم میتواند جذاب باشد.

کش ورزشی

کش های ورزشی یکی از ساده ترین و ارزان ترین تجهیزات حرکات قدرتی می ­باشند که به راحتی جایگزینی برای دمبل نیز هستند، پس بهتر است برای تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود حتما خرید کش ورزشی ( پیلاتس و بدنسازی ) را در نظر بگیرید تا ضمن خرید ارزان، از لذت ورزش با آنها بهره مند شوید.

بارفیکس

بارفیکس ها معمولا گران نیستند. بهتر است برای تجهیز باشگاه خانگی یا تجهیز هوم جیم خود بارفیکسی بخرید که دو میله دارد تا تنوع حرکاتی بیشتری داشته باشید.

ست هالتر و وزنه

خرید میله هالتر بدنسازی همچنین خرید صفحه هالتر (وزنه هالتر) سطح تمریناتی شما را بسیار بالا میبرد. به یاد داشته باشید ست هالتر با صفحات فلزی اش فضای بسیاری را در زمینه خواهد گرفت اما در عین حال از اصلی ترین وسایل برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی به شمار می رود.

بند تی ار ایکس (کش trx)

کش تمرین تی ار ایکس وسیله بسیار مناسب برای تجهیز هوم جیم شما می باشد، این کش ها برای تقویت عضلات، رباط ها و لیگامنت هاست. با چند متر کش میتوانید در تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود قدم بزرگی بردارید. بعد از خرید بند تی ار ایکس (کش trx) میبایست آن را به سازه trx ( تی ار ایکس ) وصل کنید و با آن تمرین کنید.

حال وقت آن است تا بگویم در کنار وسایل ذکر شده  تجهیز هوم جیم شخصیتان، یکسری لوازم به افزایش انگیزه  شما برای تداوم هوم جیم تان کمک خواهد کرد از جمله:

  • اسپیکر: مطالعات نشان میدهد موسیقی با ریتم مناسب بر روی کارهای طولانی مدت، موثر است.
  • آینه دیواری: تماشای خودتان در حال ورزش و مشاهده رفع عیوب ظاهری شما باعث افزایش انگیزه شما می شود.
  • داشتن نور و تهویه مناسب: هیچ چیز به اندازه نامطلوب بودن محیط روحیه آدم را کاهش نمی دهد. محیطی را انتخاب کنید که از هر لحاظ در آن احساس راحتی می کنید.
  • گیاه: با گیاهان خانگی به محیط ورزشی خود طراوت بدهید. گیاهان به خانه و محل ورزش شما احساس خوشایند و دعوت کنندگی میدهند.
تجهیزات باشگاه خانگی | حامدیان اسپرت

تجهیزات باشگاه خانگی | حامدیان اسپرت

سخن آخر

با توجه به مشغله های زیاد و هزینه های روز افزون، تجهیز باشگاه بدنسازی یا عضویت در باشگاه ها، ضرورت وجود یک هوم جیم برای اکثریت افراد قابل مشاهده می باشد. لوازمی که جهت تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه خانگی خود نیاز دارید انواع گوناگونی دارند. نیاز نیست در گام های نخست لوازم زیادی جهت تجهیز هوم جیم یا تجهیز باشگاه خانگی خود خریداری نمایید. سعی کنید برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود متناسب با هدف و تمریناتی که مایل و قادر به ورزش با آن هستید را انتخاب کنید و با حرفه ای تر شد نوع ورزشتان وسایل دیگری را برای تجهیز هوم جیم خود تهیه نمایید.

اگر ورزش در خانه را انتخاب کردید سعی کنید نسبت به آن متعهد باشید و به دلایل مختلف از آن صرفه نظر نکنید. در این زمینه وجود یک حامی بسیار تاثیر گذار می باشد. بهترین تایم ورزش صبح می باشد. با این حال شما تایمی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می کنید. در مورد محل مورد نظر هم همینطور، وجود گل، آینه و اسپیکری برای موسیقی به افزایش انگیزه شما بسیار کمک خواهد کرد.

با ما در اینستاگرام حامدیان اسپرت همراه باشید. 🙂

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *