معرفی انواع فوم رولر با بهترین قیمت برای خرید!

فوم رولر یا غلتک ورزشی جزو ابزارهایی است که در باشگاه، خانه و مراکز درمانی، مربیان، ورزشکاران و درمانگران حرفه ای، از آن استفاده می‌کنند. همه افراد با سطوح متفاوت تناسب اندام می توانند این وسیله را بعنوان ابزاری برای ورزش روزانه خود انتخاب کنند. تاثیراتی که استفاده از این وسیله دارد، در تسکین سندروم میوفاشیال ( گرفتگی های شدید در نواحی مختلف بدن ) و تسکین درد است.

با فوم رولر پیلاتس بر نواحی مختلف بدن فشار وارد کنید، تا به بازیابی عضلات آن ناحیه کمک بکند و در بازگرداندن آن ها به عملکرد طبیعی تاثیر داشته باشد. در واقع مقصود از عملکرد طبیعی، بوجود آمدن خاصیت ارتجاعی، آزادسازی، گرفتگی در بافت های همبندی و عضلانی است. برای حفظ تحرک و انعطاف پذیری خود، با این وسیله به طور منظم تمرین کنید. آماده سازی عضلات در برابر حرکات و کشش، از دیگر تاثیرات استفاده از فوم رول است.در ادامه با ما در کامل ترین مجموعه خرید تجهیزات ورزشی اصفهان همراه باشید.

فوم رولر چیست ؟ | حامدیان اسپرت

فوم رولر چیست ؟ | حامدیان اسپرت

فوم رولر چیست؟

فوم رولر با نام غلتک فومی نیز شناخته می شود. از این ابزار ورزشی می‌توان جهت ماساژ دادن عمقی به بافت های بدن بهره برد. برای آزاد کردن گره های عضلانی دردناک میتوانید از فوم رولر ورزشی استفاده کنید. هم چنین با تحریک جریان خون، می تواند سبب افزایش عملکرد بدنی و تسریع در فرآیند ریکاوری شود. اگر غلتک فومی ورزشی را در پشت کمر یا نواحی حساس قرار دهید، باعث تسکین دردهای عضلانی خواهد شد.

به کار بردن این وسیله ورزشی بر روی شبکه Fascia که یک شبکه ارتباطی بافتی عضلانی است، تاثیر می‌گذارد و مانند یک تار رشته ای منظم، آن ها را در جای خود ثابت می نماید.

فیزیوتراپیست و یا مربی شخصی می تواند عضلاتی که نیاز است در فرآیند انجام تمرینات ورزشی، عملکرد بهتری داشته باشند، را مشخص نماید. هم چنین برای کمک به کاهش التهاب و تسکین عضلات، می تواند برنامه ورزشی برای شما تنظیم کند، که از این فوم رول ها در تمرینات خود استفاده کنید و آن را بر روی اندام مد نظر بچرخانید، تا به مقصود خود برسید.

تفاوت فوم رولر با رولر شکم

امکان دارد افراد در هنگام خرید فوم رولر چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، دچار اشتباه شوند و آن را با رولر شکم اشتباهی بگیرند.
درست است که این دو کلمه، تلفظ مشابهی دارند ولی کارکرد آنها کاملا متفاوت است. رولر شکم که معروف به قاتل چربی های پهلو و شکم است، برای تقویت عضلات شکم و چربی سوزی کاربرد دارد. این محصول برای بازیابی عضلات استفاده می شود، که تمرین کردن با آن، انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

البته در این اواخر شاهد آن بودیم که با ترکیب این دو محصول، وسیله جدیدی طراحی و تولید شده تا هر دو نیاز شما را مرتفع سازد.

با ما همراه باشید در خرید لوازم کراس فیت + تجهیز هوم جیم

مزایای فوم رولر

از فوم رولر ها بعنوان وسیله ای مؤثر در سرد و گرم گردن بدن، قبل و بعد از تمرینات ورزشی استفاده می شود. بهتر است بدانید که این ابزار کاربردی در بدن هر فرد، اثرات و فواید متفاوتی دارد. در ادامه شما را بیشتر با فواید و مزایا Fome Roller ها، آشنا می کنیم:

تسکین درد عضلانی

فوم رولر ها، به جهت تسکین دردهای عضلانی، جزو بهترین ابزار به حساب می آید. در سایت Healthline مطالعه ای وجود دارد، که نتایج آن روی ۸ شرکت کننده مرد نشان می‌دهد، درد های حاصل از کار روزمره و یا التهاب عضلات، به خاطر استفاده از فوم رول یا همان غلتک ورزشی، در مدت ۴۸ ساعت، کاهش یافت.

افزایش دامنه حرکات

این محصول قادر است دامنه حرکات شما را افزایش دهد؛ اما نیاز است که بیشتر بر روی آن تحقیق شود. با خرید فوم رولر و انجام تمرینات کششی، سطح کیفیت تمرینات خود را افزایش دهید.

تسکین درد کمر

تمرینات SMR یا همان میوفاشیال برای تسکین درد در ناحیه ستون فقرات‌، انجام می شوند. هم چنین تنش هایی که در پشت کمر وجود دارد، را کاهش می دهد. زمانی که از فوم رولر در پشت کمر خود استفاده می کنید، دقت کنید که دقیقا در راستای ستون فقرات‌ قرار بگیرد.

چربی سوزی و لاغری

تمرین کردن با این محصول ، چربی های اندام آن ناحیه را کاهش می دهد و با وارد کردن ضربه به بافت های چربی، باعث می شود آن ها جدا شوند. در کنار خرید فوم رول و تمرین با آن، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، تا شاهد تاثیرات آن باشید. تمرین با این محصول جزو ورزش های هوازی است، که باعث بالا رفتن ضربان قلب و افزایش فعالیت عضلات آن می شود، و در نتیجه سلامت قلب، افزایش عمر، رفع افسردگی و کاهش وزن را به دنبال دارد.

مزایای فوم رولر | حامدیان اسپرت

مزایای فوم رولر | حامدیان اسپرت

سایر فواید و مزایا

 فوم رولر ها علاوه بر موارد فوق، فواید دیگری نیز دارند که آن ها را در ذیل بیان می کنیم:

  • این وسیله قابلیت آن را دارد که بتوان با آن حرکات توانبخشی و تمرینی انجام داد.
  • در بهبود و ماساژ عضلاتی که در اثر فشار ناشی از تمرینات سنگین منقبض شده اند، مؤثر است.
  • از بوجود آمدن کشیدگی در عضلات در حین تمرین، جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عضلات می شود.
  • دردهایی که در زمان انجام تمرین، بر اثر اسپاسم و کشیدگی عضلات بوجود می آید، را تسکین می‌دهد.
  • با خرید فوم رولر و تمرین با آن انعطاف پذیری بدن و توان عضلات خود را افزایش دهید.
  • در کم شدن استرس و آرام شدن بدن نیز، کارایی دارد.
  • بهبود بخشیدن به گردش خون، از دیگر مزایای این محصول است.

مشخصات و ابعاد فوم رولر ورزشی

غلتک های ورزشی را اغلب از جنس pvc ( پلی وینیل کلراید ) و در اندازه های مختلف می سازند. این ابزار ورزشی به استوانه شباهت دارد. غالبا قطر این غلتک های ورزشی ۱۵ سانتی متر و طول آن ها ۳۰ سانتی متر است. این وسیله در اندازه های بزرگتر، تا طول ۹۰ سانتی متر نیز در بازار موجود است، که برای ماساژ به عضلات بزرگ بدن مانند عضلات کمر، از آن ها استفاده می کنند.

فوم رولر ها معمولا دارای چگالی های متفاوتی هستند، به همین خاطر توصیه می شود افراد تازه کار، برای انجام حرکات تمرینی و یا در صورت گرفتگی عضلات، از نوع نرم این غلتک ها استفاده کنند. این غلتک ها، قابل شستشو هستند.

انواع فوم رولر یا غلتک ورزشی

فوم رولر ها هم توسط فیزیوتراپیست ها برای درمان های فیزیوتراپی و هم توسط ورزشکاران و مربیان در منزل و باشگاه های ورزشی استفاده می شود. غلتک های ورزشی حتی در کلاس های گروهی نیز کاربرد دارد.
در ادامه به بررسی انواع این محصول براساس ساختار سطح، شکل و اندازه و چگالی خواهیم پرداخت…

پیشنهاد ویژه: خرید کوشن بال + خرید هاف بال

ساختار سطح

با توجه به ساختار سطح، فوم رولر ها را به دو دسته توپر ( بدون آج ) و آج دار، تقسیم می کنیم. در ادامه درباره هر کدام بیشتر توضیح می دهیم :

فوم رولر توپر (بدون آج)

جنس این نوع فوم رولر از پلاستیک فشرده، به شکل استوانه و توپر است. از ویژگی های این محصول می‌توان به توپر بودن آن و داشتن برجستگی های دکمه ای شکل به جای آج های سخت اشاره کرد. که این ویژگی ها، این وسیله را برای تمرین افراد مبتدی و افراد حرفه ای مناسب می کند. هنگام استفاده از این محصول به خاطر وجود آج های دکمه ای شکل در سطح آن فشار و ماساژ سطحی به بدن، وارد می شود.

معمولا این فوم رول های تمام فوم بخاطر برجستگی های کمتری که دارد، جزو محصولات نرم دسته بندی می شود و در بین افرادی که درد و کوفتگی بیشتری را تجربه می کنند، از محبوبيت خاصی برخوردار است. جنس و وزن کم فوم رولر های توپر، از قدرت این محصول نمی کاهد. این غلتک ورزشی در مقایسه با دیگر مدل ها، قیمت بیشتری دارد.

فوم رولر آج دار

این ابزار ورزشی با توجه به برجستگی ها و نوع ساختاری که دارد. باعث افزایش سرعت آزاد شدن گره های رشته ای و بافتی عضلات بدن می شود. فوم رولر های آج دار به دلیل برجستگی ها و شکاف های عمیقی که دارد. می تواند بر نقاط مختلف بدن بهتر متمرکز شود. فوم رول های آج دار را می توانید در سایزهای مختلف 30 ، 45 ، 60 و حتی 90 سانتی متری تهیه نمایید.

انواع فوم رولر | حامدیان اسپرت

انواع فوم رولر | حامدیان اسپرت

شکل و اندازه

فوم رول ها در اشکال و ابعاد متنوعی طراحی و تولید می شوند. این ویژگی، بر کیفیت ماساژ در مناطق مختلف بدن و نوع کارکرد، تاثیر می گذارد. توجه شما را به ۵ دسته بندی زیر براساس شکل و اندازه، جلب می نمایم:

فوم رولر های کوتاه

فوم رولر های کوتاه، اغلب دارای قطر یکسان هستند. این نوع فوم رول ، بیشتر برای عضلات ساق پا و عضلات زیر بغل کاربرد دارد و نواحی حساس و دقیق را پوشش می دهد. این ابزار به خاطر کوتاه تر بودن جای کمی را در چمدان و یا کیف شما اشغال میکند و بخاطر این سهولت در حمل، می‌توانید در مکان های مختلف، حتی در زمان گردش و مسافرت از آن استفاده نمایید.

فوم رولر های بلند

فوم رولر بلند، برای ماساژ دادن به عضلات چهار سر ران مناسب است و مناطق بیشتری از بدن را پوشش می دهد. هم چنین استفاده از آن در جهت عرض بدن نیز رایج است.

فوم رولر های نیمه

فوم رول های نیمه در تمرینات یوگا و پیلاتس، کشش بدن و روش های درمانی، کارایی دارند. آن ها علاوه بر آزادسازی تنش ها و گرفتگی بافت های عضلانی، در کمک به افزایش هوشیاری و تعادل بدن نیز، نقش دارند. آنها می توانند انعطاف پذیری و بالانس بدن را افزایش دهند. برای ماساژ کف پا و نواحی کمر، از قسمت صاف و خمیده آن، استفاده می کنند. برای افزایش تعادل بدن، ایستادن و یا راه رفتن بر روی این نوع فوم رول ها، توصیه می شود.

مینی فوم رولر ها

اگر چه از فوم رول های کوتاه، با نام مینی یاد می شود؛ اما مینی فوم رولر ها، کوتاه تر هستند. مینی تریگر پوینت شبکه ای trigger point grid mini پرکاربردترین و محبوب ترین نوع آن است. به گره های بوجود آمده در عضلات، که موجب گرفتگی و سفتی آن ها را می شود، تریگر پوینت می گویند. این نوع فوم رولر ها، با ساختار شبکه ای که دارند، و با تمرکز روی عضلات و قسمت های کوچک بدن، درد و سفتی آن ها را برطرف می کنند.

فوم رولر های توپی یا کره ای

این نوع فوم رولر ها، برای قسمت هایی که انحنا و خمیدگی دارند، مناسب است. خاصیت ارتجاعی این محصول، باعث شده تا برای ماساژ مهره های کمر،جزو مناسب ترین ابزار محاسبه شود.

خرید فوم رولر | حامدیان اسپرت

خرید فوم رولر | حامدیان اسپرت

چگالی

چگالی، جزو مهم ترین ویژگی فوم رولر هاست. آنها را با نام هایی هم چون میزان فشردگی و درجه سختی نیز، می شناسند. به دسته بندی رولر ها بر اساس چگالی در ذیل دقت کنید:

فوم رولر های نرم

رولر با تراکم کم، بخاطر تراکم کمی که دارد، جزو سبک ترین غلتک فومی در بازار شناخته می شود و موقع کار با آن، احساس بهتری به شما دست می دهد. این وسیله ورزشی برای افراد مسن، تازه کار و کسانی که درد زیادی را تجربه می کنند، مناسب تر است. تراکم کمتر این فوم رولر ها، درجه سختی آن را نیز کم میکند، به همین خاطر در زمان کار کردن با آن سطح درد و ناراحتی شما کاهش پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید این محصول با تراکم کم در مقایسه با فوم رولر پر تراکم، زودتر شکل خود را از دست می دهد.

از روی رنگ فوم رولر ها می توان به چگالی آنها پی برد. رنگ سفید و رنگ های روشن، نشان دهنده فوم رولر نرم هست. این محصولات در مقایسه با انواع دیگر این محصول، ارزان تر هستند.

فوم رولر های استاندارد

رولر های استاندارد، دارای درجه سختی متوسط هستند. این نوع فوم رولر در ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس کاربرد دارد. معمولا این نوع فوم رولر با رنگ های قرمز و آبی تولید می شود.

فوم رولر با چگالی بالا

فوم با چگالی بالا جزو متراکم ترین غلتک های فومی موجود در بازار به حساب می آید که در موقع تمرین با آن، احساس سختی را تجربه می کنید. این محصول برای دوندگان حرفه ای، دوچرخه سواران، بدنسازان و کسانی که گرفتگی عمیق عضلانی دارند، بهترین انتخاب است. غلتک فومی با چگالی بالا، می‌تواند موجب افزایش سرعت ریکاوری بدن و وارد شدن فشار عمقی، به بدن ورزشکاران شود.

به این نکته توجه نمایید که تراکم بیشتر این محصول، باعث افزایش شدت تکنیک نورد سازی برای عضلات می شود. رولر های سخت یا با چگالی بالا، اغلب به رنگ مشکی هستند و در مقایسه با انواع دیگر این محصول، قیمت بالایی دارند.

همچنین بیشتر ببینید در خرید توپ پیلاتس + خرید کش ورزشی

بهترین زمان استفاده از این محصول

این ابزار ورزشی در دو بازه زمانی، قبل از شروع تمرینات ورزشی و بعد از انجام تمرین، مورد استفاده قرار می گیرد. به این خاطر قبل از شروع تمرینات ورزشی، از آن استفاده می کنند، که باعث افزایش گردش خون، قابلیت ارتجاعی بافت و دامنه حرکتی می شود و با گرم کردن بدن، احتمال اینکه بدن دچار آسیب دیدگی شود، کاهش می یابد. بعد از تمرین برای ریکاوری بدن کاربرد دارد.

اگر بعد از انجام تمرینات ورزشی، به دنبال روشی برای تسکین احساس درد یا خستگی در نواحی مختلف بدن هستید، بهترین روش استفاده از فوم رول است. خرید فوم رول و استفاده از آن برای ریکاوری بدن بعد از تمرینات دشوار، جزو ضروریات است.

راهنمای انتخاب فوم رولر مناسب ورزشی

تصمیم گیری در خصوص خرید فوم مناسب، چندان سخت نیست. این ابزار به صورت یک استوانه ساده است و ساختار پیچیده ای ندارد. انتخاب غلتک فومی ورزشی مناسب به عوامل مختلفی از جمله: قابلیت استفاده، مطابقت با ارگونومی بدن و کارایی آن، بستگی دارد. قبل از خرید فوم رولر، دقت کنید که از آن برای کدام یک از اندام هایتان، استفاده خواهید کرد. چه درجه از سختی و نرمی را داشته باشد، به کارتان می آید. اندازه آن چه مقدار باشد، کارایی بیشتری دارد. در بالا به انواع این وسیله ورزشی اشاره کردیم، می‌توانید برحسب نیاز خود، بهترین خرید را انجام دهید.

نکات مهم در هنگام استفاده از فوم رولر

  • خودداری از انجام فوم رولینگ روی استخوان ها و مفاصل و تمرکز بر بافت های عضلانی
  • دقت در اجرای صحیح حرکات
  • خودداری از انجام فوم فولینگ روی قوس کمر
  • سرعت آرام و کنترل شده در هنگام اجرای حرکات و تمرکز ۲۰ ثانیه ای بر روی یک ناحیه
  • خودداری از انجام فوم رولینگ روی نواحی حساس بدن

معایب تمرین با فوم رولر

 هر وسیله ای علاوه بر مزایا و فوایدی که دارد، محدودیت ها و معایبی نیز دارد، که فوم رول هم همین گونه است. در این قسمت به برخی از معایب فوم رولر اشاره می کنیم:

  • تاثیرات تمرین با آن، فوری قابل مشاهده نیست.
  • ممکن است برخی تمرینات و حرکات کمی دردناک باشند.
  • این وسیله قابلیت آن را ندارد، که برای همه اندام های بدن استفاده شود.
  • اگر به طور صحیح از آن استفاده نکنید، احتمال دارد دچار آسیب دیدگی شوید.

قیمت فوم رولر ورزشی

غلتک های فومی برحسب بافت، اندازه و ساختار، قیمت های متفاوتی دارند. فوم رول های حرفه ای و دارای برجستگی های شبکه ای، در مقایسه با سایر فوم رول ها، قیمت های بالایی دارند. اگر به دنبال خرید به صرفه و ارزان هستید، می‌توانید از مدل های معمولی ۳۰ تا ۴۵ سانت، انتخاب کنید. فوم رول های نیمه آج دار نسبت به انواع دیگر فوم رول ، قیمت نسبتا مناسبی دارد و از محبوبيت زیادی برخوردار است.

خرید فوم رولر + از کجا فوم رولر بخرم

امکان خرید فوم رولر به صورت حضوری و اینترنتی، وجود دارد. به دلیل تفاوت ساختاری این غلتک ها، قبل از خرید اینترنتی، مشخصات و ویژگی های فنی آن را از قسمت جزئیات محصول، مطالعه نمایید.

همواره تلاش کرده ایم تا محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه کنیم، تا رضایت شما عزیزان را به دست آوریم. شما بزرگواران نیز تجربیات خود را از خرید و استفاده این محصول با ما در میان بگذارید، تا دیگران از این تجربیات جهت انتخاب بهترین گزینه و انجام تمرینات صحیح و کاربردی استفاده نمایند.

دیدگاهی در مورد “فوم رولر چیست؟

  1. amirreza گفت:

    سلام
    پدر من دیسک کمر داره، کدومش مناسبه براش؟

    1. سعید حامدیان گفت:

      درود ?
      فوم رولر تمام فوم بهترین گزینست!

      1. یاسمن ایزدی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        برای رفع گرفتگی عضله اونایی که آجش تیز تره بهتره درست میگم؟

        1. سعید حامدیان گفت:

          درود
          کاملا درسته
          برای رفع گرفتگی عضله مدل های حبابی و دندان گرگی مناسبن

        2. جانا گفت:

          برای رفع قوز کمر هم استفاده میشه؟ و چه نوعی مناسبه؟

          1. سعید حامدیان گفت:

            سلام وقتتون بخیر
            بله، فوم رولر به رفع قوز کمر هم کمک میکنه.
            مدل های تمام فوم برای این کار مناسب تر هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *