معرفی انواع کیسه بلغاری با بهترین قیمت برای خرید!

تجهیزات بدنسازی مثل دمبل، هالتر و کتل بل گزینه های خوبی برای وزنه های آزاد هستند اما وسیله دیگری که ممکن است اسم آن برای شنا نا آشنا باشد وجود دارد و آن کیسه بلغاری است که طرفداران زیادی دارد. این وسیله پر کاربرد در سال 2005 توسط یک مربی کشتی به نام ایوان ایوانوف در بلغارستان برای ورزشکاران استفاده گردید.

تصویر کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

تصویر کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

کیسه بلغاری چیست؟

ظاهر این کیسه مشابه حرف v است که بر آرنج و شانه ها قرار می گیرد. در اطراف کیسه طناب هایی به منظور حمل بهتر قرار دارد و موجب کارایی بیشتر آن می شود. یکی از مزایای کیسه بلغاری این است که در اثر تمرینات مکرر شکل طبیعی خود را از دست نمی دهد و می توانید برای مدت های طولانی از آن استفاده کنید. در گذشته ورزشکاران از کیسه شن های معمولی برای حرکات ورزشی  استفاده می کردند. کیسه معمولی دسته ندارد و ورزشکار تنها قادر است آن را روی دوش خود حمل کند.

کیسه شن های قدیمی دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و در حال حاضر از نوع جدید آن استفاده می شود که دارای دسته می باشد. با استفاده از دسته کیسه می‌توانید آن را در دست خود قرار دهید، به جهت های مختلف پرتاب کرده و یا بچرخانید.

کاربرد کیسه بلغاری

کیسه بلغاری کیسه‌هایی هستند که کاربرد آن ها در تمرینات عمومی و فانکشنال است. برای ایمنی به هنگام  اضافه بار در حرکات ورزشی کیسه بلغاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. حرکات مختلفی را می توان با کیسه بلغاری انجام داد. تمرین با کیسه بلغاری میزان درگیرشدن با عضله های مرکزی بدن افزایش میدهد و هماهنگی بسیاری در زنجیره های عضلانی رخ می دهد.

  • انجام تمرینات با کیسه بلغاری موجب افزایش استقامت بدن می گردد و به شما کمک میکند تا خود را برای ورزش های سنگین مثل پرتاب وزنه آماده کنید.
  • این وسیله بسیار منعطف بوده و دسترسی آسان به بدنه و دسته آن باعث شده تا ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف صخره نوردی،کوه نوردی و ژیمناستیک از این کیسه استفاده نمایند.

این کیسه می تواند بهترین وسیله تجهیز هوم جیم برای تناسب اندام و انجام حرکت های قدرتی باشد. در گذشته هم از کیسه های شن استفاده می کردند. امروزه هم بسیاری از ورزشکاران در حرکات ورزشی خود با کیسه بلغاری تمرین می کنند.

فواید و معایب کیسه بلغاری

استفاده از این وسیله در فضای محدود هم امکان پذیر است و به نسبت دیگر وسایل ورزشی بسیار امن تر و راحت تر می باشد همچنین در تمرینات داینامیکی در جهت های مختلف که ممکن است با دمبل ناامن باشد کیسه بلغاری گزینه خوبی خواهد بود.

از این وسیله برای حرکات نوسانی که با وزنه های دیگر قادر به انجام حرکات نیستید نیز می توان استفاده نمود. از دیگر فواید کیسه بلغاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نبود سروصدا در زمان انجام تمرینات
  • جا به جایی آسان
  • بهبود عملکرد بدن
  • تقویت سطوح حرکتی
  • ایجاد تناسب اندام
  • مقرون به صرفه بودن
  • دارای حجم کم
  • ایجاد و بهبود ثبات بدن
  • تقویت ذهن

این کیسه های پر کاربرد در تمامی رشته های  ورزشی مثل کراس‌فیت، بدنسازی ،فانکشال ،کشتی و وزنه برداری استفاده می شوند و به ایجاد عضله‌ و تقویت عضله های بالا تنه و پایین تنه کمک می‌کنند. با خرید کیسه بلغاری یا سند بگ می توانید به راحتی در منزل تمرین کنید و تغییرات بسیاری را در خود ایجاد نمایید.

فواید تمرین با کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

فواید تمرین با کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

استفاده از کیسه بلغاری

با توجه به توصیه مربیان بهتر است شروع ورزش با وزنه های سبک باشد تقریبا ده کیلو و برای انجام حرکات مختلف از وزنه های گوناگون استفاده کنید. مثلا برای حرکت اسکوات (پایین تنه) از یک کیسه سنگین و حرکت پرس بلای سر (بالاتنه) از یک کیسه سبک استفاده نمایید. چنانچه تنها یک کیسه دارید لازم نیست حتما برای نتیجه گیری حرکات پیچیده را تمرین کنید می توانید تمرینات سنتی که شامل اسکوات از جلو و پشت و پرس بالای سر و دیگر پرس ها را انجام دهید.

حرکت لانچ را می توان به دو صورت انجام داد

  1. کیسه بلغاری را می توان روی آرنج قرار داد.
  2. کیسه را بر یک شانه قرار دهید  و با استفاده از پای موافق این حرکت را تمرین کنید.

نکته‌ حائز اهمیت درباره کیسه شن این است که این کیسه‌ها نباید به زمین کوبیده شوند. زیرا با وجود اینکه ساخت آن با دوام است اما با توجه به اینکه حجم زیادی از شن در داخل آن قرار دارد اما احتمال پاره شدن آن به خاطر کوبیدگی به سطح سخت زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است از کیسه های به خصوص یا از توپ های ورزشی مثل وال بال یا اسلم بال استفاده نمایید. استفاده از سند بگ و انجام تمرینات با آن در تناسب اندام و شکل دهی به عضلات و اعضای مختلف بدن تاثیرگذار است.

همه چیز درباره کیسه بلغاری

  • اشخاصی که می خواهند در شرایط سخت تمرین کنند کیسه های 20 تا 34 کیلویی را باید استفاده کنند که برای استقامت و قدرت مناسب است.
  • کیسه هایی که وزن آن ها بین 15 تا 19 کیلو می باشد برای اعمال فشار به ورزشکاران به کار می رود.
  •  برای تمام ورزشکاران به منظور تمرینات هوازی، استقامت و چنگ زنی کیسه های 10 تا 14 کیلویی قرمز مناسب هستند.
  • کیسه های مختص بانوان و کودکان و افراد در بازه زمانی ریکاوری کیسه هایی هستند که 6 تا 8 کیلو وزن دارند. کارایی این کیسه ها فیزیوتراپی و بازتوانی است.
  • برای افراد سبک زن، کودکان و مبتدی ها کیسه های 3 تا 5 کیلویی مناسب هستند که برای فشار دادن و پرتاب کردن مورد استفاده قرار می گیرند.

کیسه بلغاری ابزاری فوق العاده برای انجام تمرینات مشترک بسیاری است که دارای دستگیره ای برای تمرینات نوسانی است. همچنین بندی در دو طرف کیسه قرار دارد که می توان آن را راحت تر بلند کرد.

سند بگ چیست؟

Sand Bag یا کیسه شن که وسیله ای مشابه کیسه بلغاری است کیسه ای دارای وزن بالا است و برای تمریناتی که قدرتی و استقامتی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. از کیسه شن می توان به منظور افزایش وزن و قدرت بدن استفاده کرد. استفاده از سند بگ در تمرینات فشار زیادی به عضلات وارد می کند. وظیفه‌ی اصلی کیسه بلغاری بالا بردن وزن بدن می باشد.

دو نمونه ای از تمریناتی که با کیسه شنی انجام می گیرد:

  1. کیسه را پشت گردن قرار دهید.
  2. کیسه را در دست بگیرید و تمرینات را انجام دهید.
  3. سند بگ یک کیسه جمع و جور و کوچک است که دارای وزن و معمولا دسته هایی است که با استفاده از دسته‌های آن میتوان به پشت کیسه شن دسترسی داشت.

جنس سند بگ‌ می تواند از برزنت، فوم یا چرم باشد و با شن در وزن‌های متفاوت پر می‌شود. گاهی اوقات به منظور افزایش وزن این سند بگ قطعات فلزی داخل کیسه مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه از جنس  مقاومی برخوردار است و طراحی دسته‌ها مقاومت زیادی دارد تا به هنگام تمرینات دچار پارگی نشوند. فومی موجود روی دستگیرها از آسیب به دست جلوگیری می کند.

خرید کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

خرید کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

خرید کیسه بلغاری

کیسه بلغاری باید بر اساس مدل و نوع پوشش آن خریداری گردد زیرا تمام این عوامل در ابعاد و کارایی این وسیله تاثیرگذار است. همچنین با در نظر گرفتن این پارامترها می توان مشخص کرد که کیسه ای که انتخاب کردید کارایی لازم را برای شما دارد یا خیر؟!

در میان تمام وسایل ورزشی تقریبا کیسه بلغاری تنها وسیله ای است که برای عضلات بالا تنه و پایین تنه کاربرد دارد. این کیسه ها کمک می کنند تا در محیط خانه هم بتوانید تمرینات کراس فیت را انجام دهید بنابراین در خرید لوازم کراس فیت لازم است دقت و زمان کافی را به خرج دهید تا بتوانید محصول مناسب خود را پیدا نمایید.

قیمت کیسه بلغاری

کیسه بلغاری می تواند دارای پوشش های مختلفی مثل کرباس، چرم طبیعی و مصنوعی باشد. با توجه به نوع پوشش قیمت آن متغیر است. کیسه بلغاری با چرم طبیعی دارای بیشترین قیمت و با چرم مصنوعی دارای کمترین قیمت است. کیسه بلغاری با پوشش کرباس هم در رنج قیمت متوسط قرار می گیرد.

مدل‌های مختلف کیسه بلغاری

این کیسه ها بسیار متنوع هستند و این تنوع هم در تغییر قیمت آن تاثیر می گذارد به عنوان مثال:

  • نوع محبوب این کیسه ها original bulgarian bag است که از قیمت بالایی برخوردار می باشد.
  • یکی از مدل های این کیف suples fit model است که دارای بند بوده و ورزشکاران می توانند به راحتی آن را جا به جا نمایند.
  • بیشترین قیمت کیسه های بلغاری مخصوص کیف  suples strong model می باشد که برای ورزش های قدرتی مناسب است.وزن این کیسه ها بسیار زیاد بوده وبه شما کمک می کند تا در مراحل مختلف بتوانید قوی تر به تمرینات خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *