معرفی انواع کش تیرکمان با بهترین قیمت برای خرید!

کش لوله ای مقاومت 8 از 8 (خیلی قوی)

145,000 تومان هر متر
انتخاب گزینه ها

کش لوله ای مقاومت 5 از 8

105,000 تومان هر یک متر
انتخاب گزینه ها

کش لوله ای مقاومت 4 از 8 (متوسط)

95,000 تومان هر یک متر
انتخاب گزینه ها

کش لوله ای مقاومت 2 از 8

75,000 تومان هر متر
انتخاب گزینه ها

مهم‌ترین قسمت یک کمان، کش تیرکمان می‌باشد که وظیفه آن انتقال انرژی به تیر است. این کش‌ها از نظر جنس، طول، قدرت و قطر با یکدیگر تفاوت دارند. نوع متری این کش پر کاربرد می‌باشد که از لاتکس ساخته می‌شود و فرد می‌تواند قطر، طول و نوع آن را بسته‌به نیاز خود انتخاب کند. برای تهیه کش تیر و کمان می‌توانید با کارشناسان فروشگاه تجهیزات بدنسازی ما در ارتباط باشید و محصول مورد نیاز خود را از ما تهیه کنید. این وسیله در مدل‌های مختلف، کش برای تیرکمان‌های سنگی، نواری، چوبی، لوله‌ای وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن را تهیه نمایید.

کش تیرکمان متری | حامدیان اسپرت

کش تیرکمان متری | حامدیان اسپرت

کش تیرکمان چیست؟

همانطور که گفتیم، یکی از قسمت‌های ضروری کمان، کش تیر و کمان می‌باشد که بدون آن، استفاده از کمان امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ بنابراین کیفیت کش بسیار مهم است. اگر کش تیر و کمان به‌خوبی کار خود را انجام ندهد، کماندار نمی‌تواند تیر‌های خود را با دقت و ظرافت به هدف بزند. این کش‌ها در اندازه‌های مختلف و شکل‌های گوناگون وجود دارند. شما می‌توانید به هر اندازه‌ و هر متراژی که نیاز دارید، آن‌ها را تهیه کنید.

تیرکمان سنگی چیست؟ 

تیرکمان سنگی نوعی قلاب سنگ می‌باشد که در واقع آن را جزء سلاح سرد به‌حساب می‌آورند و با آن می‌توان سنگ یا گلوله فلزی را پرتاب کرد و به هدف زد. شکل این ابزار به‌صورت Y می‌باشد و در دو سر آن نوار‌های لاستیکی بسته‌می‌شود. در انتهای دو سر نوار لاستیکی، کفه‌ای که از جنس چرم یا پلاستیک است قرار می‌گیرد و سبب اتصال دو نوار می‌گردد. این قسمت محلی است که ما سنگ یا گلوله خود را در آنجا قرار می‌دهیم. از کش‌های لوله‌ای نیز در این تیر و کمان استفاده می‌شود.

تیر کمان سنگی | حامدیان اسپرت

تیر کمان سنگی | حامدیان اسپرت

تیرکمان چوبی چیست؟ 

تیرکمان چوبی معمولاً از چوبی با ضخامت بالا که زود شکسته‌ نمی‌شود، تشکیل می‌گردد. این چوب‌ها به‌ شکل منحنی می‌باشند و در دو سر آن‌ها کش ضخیمی قرار می‌گیرد. تیر در وسط این کش قرار دارد. برای ساخت آن بهتر است از چوب درختانی که کاملاً خشک شده‌اند، استفاده کنید.

تیر کمان چوبی | حامدیان اسپرت

تیر کمان چوبی | حامدیان اسپرت

معرفی انواع کش مناسب برای تیر و کمان 

کش‌های تیرکمان با جنس، قطر و اندازه متفاوت برای تیر و کمان‌های مختلف وجود دارند. این کش‌ها با نام‌های کش تیر و کمان سنگی، نواری، چوبی، دستی و متری و کش تیرکمان شکاری یافت می‌شوند که برحسب نوع کمانی که از آن استفاده می‌کنید و مقدار کشی که برای کمان خود نیاز دارید می‌توانید آن را تهیه نمایید.

کش لوله‌ای تیرکمان (کش لاتکس)

کش لوله ای یک کش ورزشی می‌باشد که در قطر‌های مختلفی وجود دارد. این کش دارای دوام و قدرت بالایی است و در تیراندازی با تیر و کمان از آن استفاده می‌شود. کش موجود در فروشگاه ما با کشیده‌شدن به‌راحتی پاره نخواهد شد. این کش 6 مقاومت دارد و تیر را با سرعت و دقت بالایی پرتاب می‌کند. برای این‌که بتوانید یک کش مناسب را انتخاب کنید، باید به عواملی مانند قطر، طول و قدرت کش توجه داشته‌باشید. معمولاً طول کش را برحسب متر می‌سنجند.

برای به‌کاربردن کش در مسافت‌های طولانی، طول کش باید بلند باشد. قطر این کش برحسب میلی‌متر بیان می‌گردد. استفاده از این کش سبب می‌گردد تا تیراندازی دقیق‌تری داشته باشید. معمولاً برای تیراندازی در مسافت‌های کوتاه از نوع کوتاه این کش استفاده می‌شود و برای مسافت‌های طولانی از نوع بلند آن استفاده می‌کنند.

کش لوله ای متری |حامدیان اسپرت

کش لوله ای متری |حامدیان اسپرت

کش پیلاتس

کش پیلاتس یکی از لوازم ضروری پیلاتس است که آن را کش مقاومتی ورزشی نیز می‌نامند. این کش به‌صورت نوار کشی است که علاوه‌بر کاربرد برای تناسب اندام، در فیزیوتراپی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کش‌ها می‌توانند جایگزین وزنه در تمرینات شوند. قیمت آن‌ها ارزان می‌باشد و چند کاره هستند و به شیوه‌های گوناگون روی عضلات شما تاثیر می‌گذارند. این کش وزن سبکی دارد و با ایجاد حرکات انقباضی قدرت عضلات را افزایش می‌دهد.

کش پیلاتس هم به صورت متری و هم با طول ثابت 2 متر برای ساخت کش تیر و کمان در فروشگاه موجود است.

کش پیلاتس تراباند متری | حامدیان اسپرت

کش پیلاتس تراباند متری | حامدیان اسپرت

کش مینی لوپ 

کش مینی لوپ یک کش ورزشی می‌باشد که در تمرینات کششی و انقباضی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله برای تقویت و کشش عضلات به‌کار می‌رود. همچنین از جنس لاتکس بوده و سطح مقاومت متفاوتی دارد. معمولاً مقاومت‌های این کش به‌وسیله رنگ آن نشان داده‌می‌شوند. رنگ‌های کش مینی لوپ به‌صورت آبی، زرد، قرمز، مشکی و سبز می‌باشند. از این کش در یوگا و ایروبیک و ورزش بانوان استفاده‌های زیادی می‌شود؛ زیرا استفاده از آن سبب تقویت عضلات می‌گردد. همچنین می‌توان از آن در ساخت تیر و کمان هم استفاده کرد.

کش مینی لوپ رنگی | حامدیان اسپرت

کش مینی لوپ رنگی | حامدیان اسپرت

کش پاور لوپ

کش پاور لوپ (کش پاور باند) که به آن پاور باند نیز می‌گویند، سبک و کم حجم بوده و برای ورزش‌هایی که مخصوص تناسب اندام در بانوان و آقایان هستند، مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. انتهای این کش به یکدیگر متصل می‌گردد و به‌شکل حلقه‌ای به‌کار می‌رود. جنس این کش از سیلیکون می‌باشد و با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، ضخامت و قطر آن تفاوت دارند. این کش بسیار محکم و قوی است و در بین تمام کش‌های سیلیکونی که در ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند، قوی‌ترین کش به‌حساب می‌آید. با خرید این کش می‌توان ورزش‌های ساده را به آسانی انجام داد. از این کش هم برای ساخت تیر و کمان استفاده می‌کنند.

کش پاور لوپ (پاور باند) | حامدیان اسپرت

کش پاور لوپ (پاور باند) | حامدیان اسپرت

کش تیرکمان دستی

تیرکمان‌های دستی در قدیم از چوب ساخته می‌شدند؛ اما امروزه دسته آن‌ها از فلز می‌باشد. کش تیرکمان دستی معمولاً از کش نواری تیرکمان که از جنس لاتکس است تشکیل می‌شود که انعطاف‌پذیری بالایی دارد و زود پاره نمی‌شود. این کش بسیار محکم می‌باشد و قابلیت کشسانی آن سه برابر طول آن است.

کش تیرکمان چوبی

مانند تیرکمان دستی از جنس لاتکس ساخته می‌شود و انعطاف‌پذیری آن زیاد می‌باشد و بسیار محکم است.

کش تیرکمان سنگی

از جنس کش لوله‌ای می‌باشد که می‌توان آن را به‌صورت متری نیز تهیه کرد. در این تیرکمان از کش مخصوص تیر کمان سنگی استفاده می‌شود.

کش تیرکمان متری 

مدل‌های کش لوله‌ای و کش پیلاتس به صورت متری به فروش میرسند. همچنین باید مراقب باشید که در معرض اجسام تیز قرار نگیرد؛ زیرا برخورد با اجسام تیز باعث پاره شدن آن‌ها می‌شود. معمولاً این کش‌ها به عنوان کش‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ساخت انواع تیرکمان هم کاربرد دارند.

قیمت کش تیرکمان متری

قیمت کش مخصوص تیرکمان متری به عوامل مختلفی مانند برند، کیفیت مواد سازنده، طول و متراژ مورد نیاز بستگی دارد.

اسم کش تیرکمان چیست؟ 

کش تیر کمان همان کش لوله‌ای است که به‌صورت متری خریداری می‌گردد.

کش تیرکمان از کجا تهیه کنیم؟

فروش کش تیرکمان در ابتدای صفحه انجام می‌گیرد که می‌توانید با دریافت مشاوره و راهنمایی، از کارشناسان ما این کش را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تهیه کنید.

چگونه کش تیرکمان بسازیم؟ 

برای ساخت کش تیر و کمان نخست باید اندازه فاصله بین دو سر تیرکمان را به‌دست‌ آورید. سپس با خرید کش تیرکمان متری آن را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. یک سر آن را به یک طرف تیرکمان بسته و سپس سر آزاد آن را به قسمت چرمی که محل پرتاب سنگ یا تیر می‌باشد، متصل می‌کنیم و برای سر دیگر تیرکمان از یک تکه دیگر کش استفاده کرده و یک سر آن را به سر دیگر تیرکمان می‌بندیم و سر آزاد کش را به قسمت آزاد چرم متصل می‌نماییم.

ساخت کش تیرکمان چوبی

برای ساخت کش تیرکمان چوبی نخست دسته چوبی آن را به شکل منحنی تراش می‌دهید. سپس کش را به دو سر چوب منحنی شکل می‌بندید. اندازه کش باید کوچکتر از کمان باشد.

چگونه کش تیرکمان سنگی درست کنیم؟

برای ساختن کش تیر و کمان معمولاً از کش لوله‌ای استفاده می‌شود که به صورت متری در بازار موجود است. تیرکمان سنگی کاربرد‌های زیادی دارد. آن را با نام کش تیرکمان شکاری نیز می‌خوانند؛ زیرا از آن برای شکار استفاده می‌شود. اگر در ساخت تیرکمان سنگی قصد دارید تا چوب را به‌کار بگیرید، باید از چوب خیلی قوی برای این کار استفاده نمایید. چوبی که در این تیرکمان به‌کار می‌رود، باید محکم و خشک باشد. در دو طرف چوب که به شکل Y می‌باشد شکافی ایجاد کنید. سپس یک کش لوله‌ای را به دو قسمت تقسیم کرده و در دو طرف چوب ببندید.

پس از آن می‌توانید یک پارچه یا چرم را برش داده و در دو طرف آن سوراخی ایجاد کنید. سپس کش را از درون سوراخ عبور داده و در دو طرف این چرم ببندید‌. گره‌ای که می‌زنید باید بسیار محکم باشد.

خرید کش تیرکمان

تیرکمان سنگ‌انداز برای تفریحات هیجان‌انگیزی مانند تیراندازی به هدف‌های غیرجاندار به‌کار می‌رود. کش تیرکمان سنگ‌ انداز از جنس لاتکس می‌باشد که کشسانی زیادی دارد و می‌تواند سنگ را تا فاصله ۳۰ متر پرتاب کند. انواع مختلف این کش در ابتدای صفحه موجود بوده و شما می‌توانید در اندازه‌های مختلف آن را تهیه نمایید.

خرید کش تیرکمان متری

این کش را می‌توانید همان‌گونه که از نام آن مشخص است، به‌صورت متری و در اندازه‌های مورد نیاز تهیه کنید. معمولاً مقاومت این کش‌ها برای ساخت تیر و کمان بسیار مناسب است. کش تیرکمان متری را می‌توانید در اندازه‌های مختلف و بسته به نیاز خود از ابتدای صفحه تهیه نمایید.

سخن پایانی

کش تیرکمان دارای اندازه‌های مختلفی است و اندازه آن به مدل تیرکمان بستگی دارد. کیفیت کش و به‌کار بردن کش تیرکمان قوی می‌تواند کارایی تیرکمان شما را چند برابر نماید. کش تیرکمان شکاری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در زمان کار با آن، دچار پارگی نشود. برای تیراندازی با کمان در محیط‌هایی مانند جنگل، می‌بایست کش یدکی تیرکمان را به همراه خود داشته باشید. معمولاً در تیرکمان‌های دستی کش‌های نواری جنس لاتکس به‌ کار برده می‌شود؛ زیرا استحکام آن‌ها زیاد می‌باشد. مدل‌های مختلف کش که برای تیر و کمان‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سایت ما موجود هستند. با مراجعه به سایت ما و مشورت با کارشناسان می‌توانید این کش‌ها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *