معرفی انواع دستگاه روئینگ با بهترین قیمت برای خرید!

دستگاه روئینگ به عنوان ارگومتر نیز شاخته می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده که از تمامی بدن شما در هنگام ورزش کار بکشد. این دستگاه تمامی ماهیچه‌های شما از جمله پاها، دست‌ها، پشت و هسته بدن را تقویت می‌کند و استقامت آنها را بالا می‌برد. به دلیل اینکه تمامی عملکردهای قایقرانی را تقلید می‌کند برای قلب، ریه و تمامی واکنش‌های هوازی شما مناسب است.

دستگاه روئینگ چیست؟

تمرینی که تمامی بدن را با خود درگیر می‌کند، دستگاه rowing machine نام دارد. روئینگ بدنسازی یکی از لوازم ورزشی مورد استفاده افراد معمولی و یا ورزشکاران حرفه‌ای است و به گونه‌ای طراحی شده که شبیه ساز فعالیت‌های قایقرانی در خانه و یا باشگاه باشد. در یک طرف این دستگاه بدنسازی، صندلی، میله پا و تسمه برای محکم قراردادن پاهایتان وجود دارد. دسته توسط کابل به فلایول جلوی دستگاه متصل می‌شود. با فشار وارد کردن به دسته و کشیدن آن می‌توانید تمرینات خود را شروع کنید.

دستگاه rowing machine از آنجایی که وزن کمتری نسبت به تردمیل دارد، می‌توانید به راحتی آن را در خانه حرکت دهید. این وسیله برای انجام تمرینات هوازی و قدرتی طراحی شده‌است و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را با نام دستگاه هوازی روئینگ می‌شناسند.

دستگاه روئینگ چیست؟ | حامدیان اسپرت

دستگاه روئینگ چیست؟ | حامدیان اسپرت

فواید دستگاه روئینگ

ماشین قایق رانی فواید بسیار گسترده‌ای دارد و مانند بسیاری از دستگاه‌ها تنها بر روی یک قسمت بدن کار نمی‌کند، بلکه بر روی تمامی عضلات بدن کار می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد. فواید دستگاه روئینگ شامل:

تمرین بدون فشار اضافی

یکی از اصلی ترین مزایای دستگاه روئینگ این است که دیگر نیازی به دویدن یا پریدن نیست. بنابراین، مفاصل شما درد یا فشاری را هنگام انجام تمرین احساس نمی‌کنند. برای افراد مبتلا به درد مفاصل مانند آرتریت این وسیله ایده آل است. چه برای کاهش وزن، بهبود قدرت، افزایش قدرت و استقامت، یا حفظ سلامت قلب و عروق باشد، قایقرانی بهترین ورزش است.

درگیرکننده تمامی عضلات بدن

دستگاه هوازی روئینگ فقط برای بالاتنه یا بازوهای شما نیست، بلکه فقط از  25 تا 35 درصد قسمت بالاتنه و هسته بدن استفاده و 65-75 درصد پایین تنه را درگیر می‌کند. به کمک دستگاه هوازی می‌توانید تمام عضلات بالاتنه‌تان مانند ماهیچه‌های ساق، بازوها، عضلات شکم و ماهیچه‌های مورب را تقویت کنید. همچنین می‌توانید عضلات پایین تنه مانند چهارسر ران، باسن و ساق پا را هدف بگیرید.

فواید دستگاه روئینگ | حامدیان اسپرت

فواید دستگاه روئینگ | حامدیان اسپرت

ورزشی برای همه افراد

از این وسیله حتی می‌توانید برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود استفاده کنید. زیرا هم افراد معمولی و هم ورزشکاران به کمک این وسیله می‌توانند به تناسب اندام برسند. روئینگ بدنسازی ورزشی برای همه افراد است زیرا میزان مقاومت برای هر فردی در دستگاه قابل تنظیم است و شما می توانید وزنه‌ای را که می‌خواهید با آن کار کنید تعیین کنید. این ویژگی دستگاه rowing machine را مخصوصاً برای سالمندان مناسب می‌کند. همچنین از آن می‌توان برای عضله سازی و حفظ توده عضلانی، تراکم استخوان و انعطاف پذیری کلی استفاده کرد.

جایگزینی عالی برای دیگر دستگاه‌های هوازی مانند تردمیل

هنگامی که مردم به دنبال تجهیز باشگاه بدنسازی خود هستند، دستگاه هوازی روئینگ اغلب نادیده گرفته می‌شود و بیشتر تمرکز بر روی تردمیل، دستگاه ایربایک و دستگاه الپتیکال است. با این حال، در مقایسه با این دستگاه‌ها، روئینگ بدنسازی بر روی تمامی عضلات بدن تمرکز می‌کند. اگر می‌خواهید دستگاهی عالی برای باشگاه خانگی خود داشته باشید، خرید دستگاه روئینگ انتخاب ایده آلی است. زیرا بسیار انعطاف پذیر و قابل تنظیم برای هر یک از اعضای خانواده است. شما با خرید دستگاه روئینگ، پولتان را صرفه جویی کرده‌اید و همچنین دیگر نیازی به سرمایه گذاری برای چندین دستگاه بدنسازی ندارید.

قابل استفاده در باشگاه‌های خانگی

دستگاه هوازی روئینگ نسبت به سایر دستگاه‌های تناسب اندام انعطاف پذیری بیشتری دارد. بیشتر دستگاه‌های قایقرانی تاشو هستند و جای زیادی را اشغال نمی‌کنند. اما ممکن است دیگر وسایل بدنسازی هوازی این گونه نباشند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنند، سروصدای وسایل باشگاهتان از دیگر مشکلاتی است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. با دستگاه rowing machine، می‌توانید تمامی ماهیچه‌ای بدن خود را بدون سر و صدای زیاد تمرین دهید، زیرا در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مانند تردمیل، ساکت‌تر هستند.

فواید دستگاه روئینگ | حامدیان اسپرت

فواید دستگاه روئینگ | حامدیان اسپرت

بهبود وضعیت کلی بدن

تمرین بر روی روئینگ بدنسازی تمامی گروه‌های عضلانی اصلی را تمرین می‌دهد. هسته و پشت بدن را تقویت و وضعیت آن را بهبود می‌بخشد. همچنین برای سوزاندن کالری و بهبود عضلات دست و پا عالی است. انعطاف پذیری بدن را بهبود می بخشد و آن را در فرم مناسبی قرار می‌دهد.

برای ریه‌ها و قلب مفید است

دستگاه هوازی روئینگ یک ورزش قوی است که سیستم قلبی عروقی را تقویت می‌کند و کارایی قلب، عروق خونی و ریه‌ها را بهبود می‌بخشد. درواقع ورزش با این وسیله قلب شما را برای انتقال مواد مغذی و اکسیژن به اندام‌ها بسیار کارآمدتر می‌کند و باعث افزایش نشاط می‌شود.

تاثیر آن بر سلامت جسم و روح

دستگاه‌های پارویی برای ورزش های هوازی عالی هستند. آنها می‌توانند به بهبود استقامت، ایمنی، خلق و خو و کیفیت خواب شما کمک کنند. همچنین برای سلامت جسمی و روانی شما مفید هستند. این دستگاه هوازی می‌تواند به کاهش وزن، تقویت عضلات و سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. شما می‌توانید انتظار داشته‌باشید که تقریباً 600 کالری در ساعت بسوزانید که این مورد بیشتر از هر نوع ماشین ورزشی دیگری است.

دستگاه روئینگ خانگی | حامدیان اسپرت

دستگاه روئینگ خانگی | حامدیان اسپرت

 

دستگاه روئینگ خانگی

اگر یک باشگاه ورزشی در خانه دارید و یا به دنبال ایجاد یک باشگاه ورزشی در خانه هستید، خرید دستگاه روئینگ را فراموش نکنید. این دستگاه یکی از بهترین ماشین‌های ورزشی ایست و فواید بسیاری برای شما در بر خواهد داشت. دستگاه‌های بسیار کمی وجود دارند که تمامی بدن را درگیر می‌کنند، درحالی که دستگاه قایقرانی این کار را به راحتی برای ما انجام می‌دهد. تمرین با این وسیله باعث می‌شود تا تمامی عضلات بدن از جمله پاها، بازوها، پشت و هسته بدن هدف قرار گیرند. همچنین آنها تمرینات قلبی خوبی را ارائه می‌دهند.

برای کسانی که در طول روز وقت ندارند ورزش کنند، تنها کافی است که 15 دقیقه و یا حتی کمتر بر روی این دستگاه تمرین کنند و بعد از مدتی نتیجه شگفت آور آن بر روی عضلات را ببینند. همچنین اگر زمان برای شما بسیار اهمیت دارد و نمی‌توانید بر روی چند دستگاه ورزش کنید. تنها کافی است که نسبت به خرید دستگاه روئینگ اقدام کنید و آن را در خانه قرار دهید. این دستگاه تفاوت بسیار بزرگی را برای شما در خانه نسبت به دیگر دستگاه‌ها ایجاد می‌کند

.

قیمت دستگاه روئینگ خانگی

هر چقدر که قیمت دستگاه خانگی شما کمتر باشد به معنای قربانی کردن چیزهای مهمی مانند نمایشگرهای باکیفیت، ویژگی‌های نرم افزاری و مواد باکیفیت است. بنابراین در هنگام خرید سعی کنید عوامل متعدد را مد نظر داشته‌باشید تا دستگاه مناسب خواسته‌های خود را تهیه کنید. حتما به عواملی مانند مانیتور، صندلی، ریل، دسته، تاشوبودن و طرح آن در هنگام خرید دقت کنید. اینها مواردی هستند که اگر جدی گرفته نشوند، باعث می‌شود شما هیچ وقت در خانه تمرین نکنید چون دستگاهتان را دوست ندارید.

  1. مانیتورهای پیشرفته گزینه‌هایی مانند نظارت بر ضربان قلب، کالری شمار، برنامه های از پیش تعیین شده دارند و حتی به شما اجازه ورود به مسابقات مجازی را می‌دهند.
  2. اگر دستگاه قایقرانی شما راحت نباشد، هرگز از آن استفاده نمی‌کنید. دنبال صندلی‌ای باشید که با فرم بدنتان مطابقت داشته‌باشد. همچنین به ارتفاع صندلی دقت کنید. زیرا بالابودن آن برای افراد مبتدی و پایین بودن آن برای افراد حرفه‌ای بهتر است.
  3. ریلی که صندلی روی آن قرار دارد نیز فاکتور مهمی است. زیرا میزان سروصدایی که از دستگاه خارج می‌شود را کنترل می‌کند.
  4. دسته‌ها باید ضد لغزندگی باشند تا زمانی که دست‌های شما عرق می‌کند، اذیت کننده نباشد.
  5. مدل‌های تاشو فضای کمتری را در خانه می‌گیرند.
  6. طرح‌های زیبا معمولا به شما انرژی بیشتری برای استفاده از آن را می‌دهند. همچنین خانه‌تان را زیباتر می‌کنند.

خرید دستگاه روئینگ خانگی

پیدا کردن قایقران مناسب، بستگی به چند عامل از جمله نیازها و اهداف خاص شما دارد. به عنوان مثال، اگر شما به‌ صورت حرفه‌ای کار می‌کنید، به یک دستگاه پارویی که مقاومت نامحدودی داشته‌باشد نیاز دارید. اگر می‌خواهید در فضای باز تمرین کنید، نیاز به گزینه‌ای دارید که برای بیرون مناسب باشد. در نظر گرفتن این عوامل به شما کمک می‌کند که انتخاب خوبی در هنگام خرید داشته‌باشید. در هنگام خرید باید این نکته را مد نظر داشته‌باشید که بر اساس نوع مقاومت چند مدل ماشین وجود دارد که هر کدام برای موضوعی خاص در نظر گرفته می‌شوند.

پاروزن‌های هوایی، قایقران‌های آبی، قایقران‌های مغناطیسی، ماشین‌های هیدرولیک و ماشین های پارویی هیبریدی (از مقاومت هوا و مغناطیسی باهم استفاده می‌کند) وجود دارد. هر یک از آنها وقتی شما در مقابل تنش قرار می‌گیرید، احساس متفاوتی دارند.

قیمت دستگاه روئینگ خانگی | حامدیان اسپرت

قیمت دستگاه روئینگ خانگی | حامدیان اسپرت

دستگاه روئینگ باشگاهی

ماشین‌های قایقرانی باشگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مناطق پر تردد آسیب نبینند و به خوبی عمل کنند. ریل‌های آن باید به گونه‌ای باشد که در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی داشته‌باشد و به راحتی کثیف نشود. زمانی که دستگاه با طراحی چوب باشد، برای باشگاه شما فوق‌العاده است زیرا به دلیل طراحی عالی آن توانایی جذب صدا و ارتعاش را دارد. بنابراین آرامش بیشتری را به باشگاهتان هدیه می‌دهد.

قیمت دستگاه روئینگ باشگاهی

هر دستگاه rowing machine قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری خاص خودش را دارد و همین موضوع باعث می‌شود که قیمت متنوعی را در بازار مشاهده کنید. مهندسان این دستگاه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که نه تنها برای باشگاه بلکه برای بسیاری از مراکز از جمله استودیوها، سالن‌های ورزشی تجاری، کلینیک‌های توانبخشی و… مناسب باشد. معمولاً بدنه آن را به گونه‌ای می‌سازند که در برابر خراشیدگی مقاومت بسیار بالایی داشته‌باشد. از نظر سوزاندن کالری، دستگاه هوازی روئینگ یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که کالری بالایی را می‌سوزاند زیرا شما از تمام عضلات بدن خود در هنگام تمرین استفاده می‌کنید.

بیشتر قایق رانی‌های تجاری را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که در برابر باد مقاومت خوبی از خود نشان دهند. ماشین‌های واترپاور از آب به عنوان مقاومت استفاده می‌کنند. همچنین آنان دقیق‌ترین و بی صداترین دستگاه پارویی در بازار هستند.

خرید دستگاه روئینگ باشگاهی

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب روئینگ بدنسازی نوع مقاومت آن است. این مورد بر میزان بی‌صدا بودن، انعطاف پذیری و سازگاری دستگاه تأثیر می‌گذارد. محبوب ترین انواع مقاومت عبارتند از: طناب بانجی، مقاومت هوا، مقاومت مغناطیسی، مقاومت در برابر آب یا سیال و مقاومت هیبریدی (هوا + مغناطیسی). بیشتر فروش روئینگ برای مسابقات قایقرانی داخل سالن شامل پاروزن‌هایی می‌شود که بر اساس مقاومت هوا کار می‌کنند.

دستگاه روئینگ باشگاهی | حامدیان اسپرت

دستگاه روئینگ باشگاهی | حامدیان اسپرت

سخن پایانی

دستگاه rowing machine به گونه‌ای طراحی‌شده که تمامی عضلات بدن را درهنگام ورزش درگیر می‌کند و باعث سلامت و بهبود بدن شما می‌شود. به جای خرید انواع متعدد دستگاه‌های هوازی که هم فضای زیادی را اشغال می‌کنند و هم زمان شما را می‌گیرند، یک دستگاه قایقرانی به خانه ببرید. زیرا هم زمان شما را حفظ، سروصدای کمتری ایجاد و تمامی بدن شما را ورزش می‌دهد.

دیدگاهی در مورد “معرفی کامل دستگاه روئینگ + راهنمای خرید | حامدیان اسپرت

  1. علی زمانی گفت:

    من برای هوم جیم میخوام
    مدل rf1042d خوبه؟

    1. سعید حامدیان گفت:

      درود
      بله تمامی مدل ها برای هوم جیم مناسب هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *