معرفی انواع آجر یوگا با بهترین قیمت برای خرید!

آجر یوگا همانند مت یوگا وسیله ای مکعب مانند به شکل مستطیل و کوچک است که جنس آن می تواند از فوم، لاستیک، چوب یا چوب پنبه باشد و از آن به منظور انجام بعضی از تمرینات به عنوان تکیه گاه استفاده می شود. این وسیله پر کاربرد در جهان بعد از دهه 1970 بسیار محبوبیت پیدا کرد و از آن در تمام کلاس های آموزشی یوگا استفاده کردند.

رنگهای آجر یوگا | حامدیان اسپرت

رنگهای آجر یوگا | حامدیان اسپرت

آجر یوگا چیست؟

آجر یوگا جزو اصلی ترین ابزار ورزشی یوگا به شمار می آید. نقش آن در رفع اضطراب و تنش های عصبی و گرفتگی های عضلانی بسیار اساسی است. عمدتا این آجرها از متریال با کیفیتی مثل فوم سفت و محکم به شکل آجرهای مستطیلی در رنگ بندی های گوناگون تولید می گردد. مهمترین هدفی که استفاده از این ابزارها دنبال می کند این است که از مصدومیت ورزشکاران جلوگیری کند و سبب بهبود تناسب اندام آن ها شود. آجر یوگا هم در باشگاه و هم در تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی بسیار کاربردی است و به دلیل قیمت مناسب آن همگان می توانند استفاده نمایند.

این وسیله که از تجهیزات بدنسازی هم به شمار می آید که هم در حالت ایستاده و هم در پوزیشن نشسته برای انجام حرکات فیزیکی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با خرید آجر یوگا می توان تقویت بدن، افزایش انعطاف پذیری و احساس راحتی بیشتر را برای خود رقم زد.

استفاده از آجر یوگا در یوگا چگونه است؟

خرید آجر یوگا در این ورزش ضروری است زیرا موجب دستیابی شما به تعادل بیشتر و قدرت بهینه تری می گردد. این وسیله با اینکه یک ابزار جانبی به حساب می آید اما افراد بسیاری اهمیت استفاده از آن را نمی دانند. این آجرها به دلیل فواید گسترده ای که دارد ورزشکاران بسیاری از آن استفاده می کنند. حرکات متنوعی را می توان توسط این ابزار ساده و فوق العاده تمرین کرد که در زیر به آن اشاره کردیم.

تمرین سینه باز

  • اینگونه حرکات گرفتگی های ماهیچه ناحیه قفسه سینه را باز می کند و وضعیت بدنی شما را به شرایط خنثی باز می گرداند. حین انجام این تمرین سعی کنید نفس عمیق بکشید.
  • با خرید آجر یوگا و انجام این حرکت عضلات قفسه سینه شل می شود و به شما کمک می کند وضعیت متعادلی را تجربه نمایید.

به منظر تمرین این حرکات با این وسیله شما به دو آجر نیاز دارید.

  1. یکی از آن را در زیر سر و یکی را در پشت کمر خود بگذارید به طوری که احساس راحتی و آرامش داشته باشید.
  2. سرتان باید کاملا روی بلوک قرار گیرد و دست هایتان را هم کنار پهلوها بگذارید. با این تمرین بهترین حالت تنفسی برای شما اتفاق می افتد.
تمرین با آجر یوگا | حامدیان اسپرت

تمرین با آجر یوگا | حامدیان اسپرت

حرکت puppy

انجام این تمرین از ایجاد مشکلات قلبی جلوگیری می کند. همچنین عضلات سه سر و دلتوئید و ماهیچه های پشت کمر را به چالش می کشد.

  1. آجر را در زیر آرنج هایتان قرار دهید (هر آرنج روی یک بلوک) به طوری که جلوی دست هایتان قرار گیرد و به اندازه عرض شانه شما باشد در نتیجه باید موجب کشش این ناحیه گردد.
  2. ژستی همانند تعظیم را انجام دهید و پس از آن با کشش کف دستتان به پشت سر این تمرین را تکرار نمایید.

حرکت دوچرخه

حرکت دوچرخه در کلاس های یوگا به عنوان یک حرکت سرعتی به منظور دستیابی به یک شکم تخت و سفت می شناسند همچنین با خرید آجر یوگا و انجام حرکت دوچرخه می توانید شاهد تاثیر فوق العاده ای در فرم دهی عضلات خود باشید. استفاده از این محصول برای تمرین حرکت دوچرخه و نگهداری ثابت آن علاوه بر افزایش تمرکز در هماهنگی عضلات بالا تنه و پایین تنه موثر خواهد بود. از این تمرین بی نظیر برای گرم کردن پیش از انجام حرکات سنگین نیز استفاده می شود.

  1. برای انجام این حرکت بر روی زمین دراز بکشید (به کمر) و زانوها را در سینه جمع کنید.
  2. آجر را در دستتان بگیرید به گونه ای که آرنج ها به آن برخورد کند.
  3. دست دیگر خود را برای تکیه گاه پشت گردن بگیرید.
  4. پس از آن با ایجاد حالت اسکوپ در شکم کمرتان بایستی روی تشک قرار بگیرد.
  5. آجر را به کمک زانوی چپ و آرنج راست در جای مخصوص به خود قرار دهید و آرام آرام پای راست را به بیرون حرکت دهید.
  6. طی این عمل تنفس عمیق بکشید و این تمرین را برای پا و دست مخالف هم تکرار نمایید.

حرکت کودک

حرکت کودک به منظور استراحت دادن به بدن و زمانی که در حال استراحت کردن هستید کاربرد دارد. شاید حرکت کودک برای بعضی از افراد راحت نباشد. استفاده از این آجرها در قسمت پیشانی و باسن اجرای این حرکت را راحت تر می کند.

 به جلو خم شدن در حالت ایستاده

این حرکت در کشیدگی پشت بدن موثر است اما امکان دارد افرادی نتوانند این کشیدگی را تحمل کنند. استفاده از این آجر سختی این حرکت را کاهش می دهد.

مفید برای نشستن

 این آجرها می توانند در مدیتیشن بسیار کمک کننده باشند مخصوصا اگر دارای لگنی هستید که منعطف نیست آجرهای یوگا کمک می کنند در شرایطی بنشینید تا باسنتان به راحتی باز شود. همچنین آجرهای یوگا اجازه نمی دهند تا زانوهایتان رو به بالا قرار گیرد.

حرکت پایداری

تمریناتی که تعادل ما را محک می زنند بسیار چالش انگیز هستند اما با تکرار آن شرایط جسمانی، تمرکز و تعادل ما را بهبود می بخشد. اینگونه تمرینات با پیاده روی و ورزش های هوازی تفاوت دارد و به شما در قوی تر کردن عضلات کمک می کند.

  1. به این منظور بر روی یکی از آجرها زانو یک پا و بر روی آجر دیگری کف دست مخالفتان را قرار دهید به این ترتیب می توانید موجب برقراری تعادل در تمام بخش های بدنتان شوید.
  2. در ادامه این حرکت پاهای خود را تا جایی که می توانید به بیرون بکشید و دستتان را هم به آرامی از بدن خود دور کنید.
  3. بین تمرین ده الی پانزده بار تنفس عمیق را تکرار  نمایید.

خصوصیات آجر یوگا

  • وجود سه لایه
  • مصرف فوم محکم در آن
  • عدم لغزش آجرها
  • استفاده از چندین آجر بر روی همدیگر
  • قابل شست و شو
  • جنس نرم
  • عدم ایجاد آسیب به دست و بدن
  • انجام هرگونه حرکات ( مبتدی یا حرفه ای )

در کنار خرید آجر یوگا خرید محصولات پیلاتس مخصوصا خرید حلقه پیلاتس به شما کمک می کند به صورت حرفه ای تر به عضلات خود فرم دهید. همچنین می توانید حرکاتی را تمرین کنید که موجب فعالیت و جنب و جوش بسیار بیشتری گردد. علاوه بر این محصولات ابزار دیگری که می توانید خریداری نمایید که در انجام تمرینات بسیار کاربردی باشد خرید کش پیلاتس است. بهترین اندازه و ابعاد استاندارد آجرهای یوگا 23 سانت در 15 سانت در 10 سانتیمتر اندازه است زیرا بیشترین ثبات را دارد و اکثر مربیان با همین ابعاد و اندازه آموزش می دهند.

انجام حرکات با آجر یوگا مزایای بسیاری دارد مثلا:

  1. کمک در انجام حرکات ورزشی
  2. بهبود شرایط بدن
  3. تقویت عضلات
  4.  افزایش انعطاف اندام ها

دسته بندی آجرهای یوگا

  • آجر های چند لایه  (۲ لایه و یا ۳ لایه)
  • آجر های دارای دستی لبه گرد
  • آجر های دارای دستی که لبه دار
  1. آجرهای یوگا با توجه به شرکت سازنده خودشان می توانند در وزن های مختلفی تولید گردند که این وزن بین 100 تا 300 گرم متغیر است.
  2. نوع فومی مصرفی در این آجرها مهم است. فوم مصرفی اکثر آجرهای موجود در بازار فوم Eva (بهترین فوم موجود در جهان) است. استفاده از فوم Eva در افزایش قیمت آن تاثیر دارد.
  3. اما افزایش قیمت آجرهای یوگا حاکی از آن است که وسیله ای با کیفیت را انتخاب کردید که دارای عمری طولانی است. جنس و نوع فومی که در آجرهای یوگا به کار می رود اولین عامل در نوسان قیمت آن است.
  4. سایز آجر باید مناسب سایز دستان شما و میزان انعطاف پذیری آن باشد. اجرهای یوگا با هر جنسی که باشند مزایای خاص خود را دارند. اشکال گوناگون آجر برای یکسری حرکات خاص مناسب هستند.

بسته ای که یک آجر دارد استاندارد است اما بسته ایده آل بسته دو آجری می باشد. بادوام ترین نوع آجرهای یوگا نوع چوبی آن است زیرا سبک ضد لغزش و سازگار با محیط زیست می باشند.

خرید آجر یوگا | حامدیان اسپرت

خرید آجر یوگا | حامدیان اسپرت

خرید آجر یوگا

قیمت ارزان وسایل یوگا به شما کمک می کند بتوانید تمام تجیهزات مربوط به آن را خریداری نمایید و حرفه ای ورزش کنید. اینکه این آجرها ارزان هستند به این معنی نیست که می توانند بی کیفیت باشند. آجرهای فومی در کنار وسایل یوگا شامل تجهیزات بسیار کاملی می شوند که شما را در انجام تمرینات مختلفی یاری می کند. هر فردی برای انجام تمرینات خود معمولی به دو آجر نیاز دارد.

اگر قصد دارید آجرهای یوگا را برای خود تهیه کنید برای هر نفر دو عدد لازم است. این آجرها تنها ابزاری برای استفاده افراد مبتدی و اشخاصی که آسیب دیده اند نیست  بلکه بسیاری از افرادی که از بدنی با انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و چندین سال هست که ورزشکار هستند هم این وسیله بهینه کابردهای زیادی برای آن ها دارد.

آجرهای فومی کمک می کند حرکات کششی را عمیق تر تمرین کنید. در نهایت درگیری عضلات شما افزایش می یابد. هیچ کدام از آجرهای یوگا شبیه یکدیگر نیستند آن ها می توانند از نظر وزن، شکل، دوام و جنس فرق کنند که با توجه به هدف استفاده شما متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *