صفر تا صد تجهیز باشگاه بدنسازی + مشاوره رایگان!

جهت دریافت مشاوره رایگان تجهیز تخصصی انواع باشگاه‌های بدنسازی، بر روی یکی از گزینه های زیر کلیک کنید:

تجهیز باشگاه بدنسازی امری سرگرم‌کننده است؛ اما قطعاً به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد. تجهیزات باشگاهیی که انتخاب می‌کنید، به اندازه کارکنانی که استخدام می‌کنید مهم است. به هر حال تجهیزات، کارکنان و محل باشگاه، چهره کسب و کار تناسب اندام شما هستند. این اولین تاثیری است که در برخورد با مشتریان می‌گذارید. تجهیزات شما باید بادوام باشند تا برای مدت زیادی ماندگار بمانند. راهنمای این صفحه تیم ما به شما کمک می‌کند تا هر آنچه که نیاز دارید را با اطمینان انتخاب نمایید.

فهرست عناوین

صفر تا صد تجهیز باشگاه بدنسازی

در حامدیان اسپرت ما امیدواریم که بتوانیم افراد بیشتری را با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت تشویق کنیم تا به تناسب اندامی ایده‌آل دست یابند. سبک زندگی شهری امروزه باعث شده تا افراد کمتر تحرک داشته‌باشند. عدم فعالیت، باعث خستگی، کسالت، افسردگی و حتی بیماری می‌شود. به همین جهت هدف ما ارائه تجهیزات ورزشی با کیفیت مناسب برای تجهیز باشگاه بدنسازی و هر خانه‌ای که دوستدار تناسب اندام است، می‌باشد.

تجهیزات بدنسازی ارائه شده، در کاهش وزن و از بین بردن چربی بسیار موثر هستند و در عین حال بدن شما را کاملاً تقویت می‌کنند. ما طیف بسیار متنوعی از تجهیزات بدنسازی مانند دستگاه هوازی (تردمیل، روئینگ، دستگاه ایربایک، دوچرخه ثابت یا اسپینینگ، الپتیکال یا اسکی فضایی)، انواع کش‌ها، بال‌ها، طناب‌ها، سازه‌های trx و… را ارائه می‌دهیم. همچنین قطعات بی‌شماری از تجهیزات قدرتی مانند دمبل، هالتر، کتل بلز، نیمکت و… را نیز برای تمرینات قدرتی متمرکزتر برای خانه یا تاسیس باشگاه بدنسازی ارائه می‌دهیم.

از این رو برای تجهیز باشگاه بدنسازی حرفه‌ای و خاص، تنها به محتوای همین صفحه نیاز دارید؛ البته در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان ما، مشاوره رایگان دریافت کنید!

تجهیز باشگاه بدنسازی شیک | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه بدنسازی شیک | حامدیان اسپرت

برای تجهیز باشگاه بدنسازی به چه وسایلی نیاز داریم؟ (لیست کامل)

داشتن یک استراتژی موثر برای تجهیز جیم کامل نیاز به شناسایی و اطلاعات کافی در مورد تجهیزات یک باشگاه دارد. ممکن است شما وسیله‌ای را برای باشگاه خانگی خود خریداری نمایید که هرگز نحوه تمرین با آن را ندانید. اطلاعات درست به شما کمک می‌کنند تا باشگاهی ایده‌آل داشته‌باشید. لیستی از تمامی وسایل مورد نیاز یک باشگاه تهیه شده که به شما کمک می‌کند تا برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود، به راحتی تصمیم گیری کنید.

  • انواع دستگاه‌های هوازی (تردمیل، روئینگ، دستگاه ایربایک، دوچرخه ثابت یا اسپینینگ، دوچرخه ایستاده، الپتیکال یا اسکی فضایی و…)
  • تمامی دستگاه‌های مکانیکی (ساق پا، اسکات، هاگ پا، تی بار، شکم کرانج، دستگاه اسمیت، دستگاه پرس سینه، دستگاه سرشانه و…)
  • انواع دستگاه‌های سیم کش (دستگاه کراس اور، جلو و پشت ران، قایقی، داخل و خارج ران، سرشانه، دستگاه لت زیر بغل و…)
  • تمامی میز و نیمکت‌ها (پرس سینه، شکم، فیله، نیمکت تخت، نیمکت مدرج و…)

کفپوش مناسب

زمانی که صحبت از کفپوش برای تجهیز باشگاه بدنسازی به‌میان می‌آید، چند نکته وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. اولین مورد این است که کفپوش باید بتواند در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی داشته‌باشد. نکته دیگر این‌که کفپوش باید به‌راحتی تمیز شود. قطعاً نمی‌خواهید باکتری‌ها و کثیفی‌ها روی آن تجمع پیدا کنند، به‌خصوص در مکانی که ورزش می‌کنید یا ورزشکاران در سالن‌های شما مشغول تمرین هستند. همچنین زیبایی یک کفپوش در طراحی دکوراسیون سالن به شما کمک فراوانی می‌کند. ظاهر خوب یک مکان سبب می‌گردد تا افراد احساس کنند که در محیطی سالم هستند و تشویق به تمرین می‌شوند.

گرانول

افراد باتوجه به نوع فعالیتی که انجام می‌دهند از کف سالن بدنسازی استفاده‌های متفاوتی می‌کنند؛ بنابراین کفپوش باید بتواند با تمامی تمرین‌ها مطابقت داشته‌باشد. کفپوش گرانول یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها برای زیباسازی و تاسیس باشگاه بدنسازی می‌باشد. این مدل انتخاب بسیار مناسبی برای هر باشگاهی است؛ زیرا مانع از لغزش و سقوط افراد، وسایل و تجهیزات می‌شود. همچنین در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و به‌راحتی می‌تواند آن را جذب کند. کفپوش گرانول به سادگی دچار فرورفتگی، خراش و آسیب نمی‌گردد و همچنین نسبتاٌ راحت تمیز می‌شود. این وسیله در رنگ‌های مختلفی ارائه شده و بدون نیاز به تخصص خاصی نصب می‌گردد.

کفپوش گرانول | حامدیان اسپرت

کفپوش گرانول | حامدیان اسپرت

تاتمی

یکی از انتخاب‌ها برای کفپوش سالن‌های بدنسازی یا باشگاه‌های خانگی، کفپوش تاتمی است. این کفی‌ها نرم، ضربه‌گیر و بالشتکی هستند و برای تاسیس باشگاه بدنسازی رزمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نسبتاً ارزان بوده و در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف یافت می‌شوند. کفپوش تاتمی شاید به اندازه نمونه‌های دیگر بادوام نباشد؛ اما هنوز هم انتخاب مناسبی برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی یا مراکز تجاری به‌حساب می‌آید. آن‌ها به‌ویژه برای استفاده در ورزش هایی مانند MMA و بوکس مناسب هستند؛ زیرا انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند و از سوختگی ناشی از اصطکاک جلوگیری می‌کنند.

نصب تاتمی آسان است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. این ابزار به‌صورت کاشی یا رول در بازار موجود بوده و می‌توان آن را متناسب با هر فضایی برش داد. کفپوش تاتمی انتخابی عالی برای افرادی است که به‌دنبال یک گزینه مناسب، ارزان و ساده هستند.

توجه: کفپوش تاتمی برای ورزش‌هایی مناسب است که ورزشکار با جوراب یا پای برهنه روی آن تمرین می‌کند؛ از این رو برای تجهیز باشگاه بدنسازی مناسب نیست!

کفپوش تاتمی | حامدیان اسپرت

کفپوش تاتمی | حامدیان اسپرت

چمن مصنوعی

یکی دیگر از گزینه‌ها برای تجهیز باشگاه بدنسازی، چمن ورزشی است. این چمن مصنوعی بسیار بادوام بوده و به‌صورت رول یا نواری عرضه می‌گردد تا به‌عنوان مسیرهای هوازی در ورزشگاه‌های سرباز یا سرپوشیده مورد استفاده قرار گیرد. این کفپوش‌ها در رنگ‌های روشن و متنوع یافت می‌شوند. افزودن یک پیست دوی سرعت یا یک زمین چمن ورزشی برای فعالیت‌های خاص، تطبیق‌پذیری را به باشگاه شما می‌افزاید. الیاف قوی آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر ضربه‌های زیاد و تمرینات مقاومتی بالا مقاوم هستند؛ بنابراین گزینه‌ای نسبتاً بادوام برای باشگاه شما به‌حساب می‌آیند.

چمن مصنوعی | حامدیان اسپرت

چمن مصنوعی | حامدیان اسپرت

کفپوش ورزشی چند منظوره

هر کسی که ورزش را می‌شناسد، اهمیت کفپوش‌های با کیفیت را می‌داند. کفپوش ورزشی چند منظوره یک انتخاب عالی برای سالن‌های بسکتبال، زمین والیبال، استودیوی ایروبیک یا هر منطقه دیگری است. عملکرد بالا، بادوام، همه کاره و قابل اعتماد از ویژگی‌های خوب این کفپوش به‌حساب می‌آیند. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی‌شده که ویژگی‌های عملکردی بالایی برای برتری ورزشی تیم‌ها و ترکیب مناسبی از دوام و استحکام برای انجام فعالیت‌های چند منظوره را ارائه دهد. نگهداری آسان و ارزان، زیبایی و جذابیت ظاهری آن، یک سرمایه‌گذاری عالی برای هر تاسیساتی است که میزبان فعالیت‌ها و رویدادها هستند.

شما برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود می‌توانید از این کفپوش استفاده کنید اما نه به صورتی که کل سال باشگاه از این کفپوش باشد! بهتر است قسمتی از باشگاه با این کفپوش، صرفاً برای تمرینات هوازی تجهیز شود.

کفپوش ورزشی چند منظوره | حامدیان اسپرت

کفپوش ورزشی چند منظوره | حامدیان اسپرت

انواع دستگاه‌های بدنسازی هوازی

بسیاری از افرادی که به راه اندازی باشگاه بدنسازی در خانه علاقه‌مند می‌باشند یا آن دسته از ورزشکارانی که قصد دارند تا به تناسب اندام ایده‌آل خود دست یابند؛ معمولاً از دستگاه‌های بدنسازی هوازی استفاده می‌کنند. ابزارهایی مانند تردمیل، دستگاه روئینگ، دستگاه ایربایک، دوچرخه ثابت (اسپینینگ)، الپتیکال (اسکی فضایی) به افزایش تناسب اندام قلبی عروقی و استقامت بالا کمک می‌کنند.

این دستگاه‌ها برای تمرینات هوازی که از بافت عضلانی زیادی استفاده می‌کنند، تنفس را بالا می‌برند و ضربان قلب را به مرور زمان افزایش می‌دهند، عالی هستند. این دستگاه‌ها که به عنوان تمرینات قدرتی یا تجهیزات تمرین مقاومتی نیز شناخته می‌شوند، برای افزایش قدرت و استقامت عضلانی فرد مناسب می‌باشند. این دستگاه‌ها گروه‌های عضلانی خاصی را برای تقویت قدرت و تشویق رشد عضلانی هدف قرار می‌دهند.

دستگاه بدنسازی هوازی | حامدیان اسپرت

دستگاه بدنسازی هوازی | حامدیان اسپرت

دستگاه‌های وزنه آزاد (مکانیکی)

تقریباً فرقی نمی‌کند زمانی که در باشگاه هستید، از دمبل‌ها استفاده می‌کنید یا از ماشینی به ماشین دیگر می‌پرید؛ یک نکته وجود دارد که می‌دانیم؛ تمرینات قدرتی فواید زیادی دارند که در نهایت منجر به داشتن استخوان‌ها و عضلات قوی‌تر، تعادل بهتر و حفظ سلامتی می‌شوند. به‌طور کلی وزنه‌های آزاد نسبت به ماشین‌ها عضلات بیشتری را فعال می‌کنند و بنابراین برای عضله‌سازی در دراز مدت بهتر هستند. با این حال در پایان جلسه زمانی که عضلات شما خسته شده‌اند و بدن شما دیگر توان لازم را ندارد، دستگاه‌های مکانیکی وزنه آزاد ایمن تر هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا با خیال راحت به تمرین خود ادامه دهید.

علاوه‌بر این دستگاه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا عضلات ضعیف‌تر را با خیال راحت‌تر تمرین دهید و کمک می‌کنند تا به اندازه نواحی غالب شما، قوی شوند. به‌عنوان مثال اسکات یک ورزش با وزنه آزاد است. با این حال اگر چهارگانه غالب گردد، همسترینگ شما شروع به عقب ماندن خواهد کرد. بنابراین می‌توانید پس از انجام ست‌های اسکوات، از دستگاه کرل همسترینگ استفاده نمایید تا همسترینگ خود را جداگانه هدف قرار دهید. شاید بر همین اساس باشد که بسیار از افراد برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود از ابزارهای ورزشی استفاده می‌کنند؛ زیرا تنهایی در خانه ورزش کردن، ممکن است خطراتی را نیز به همراه داشته‌باشد.

دستگاه بدنسازی وزنه آزاد | حامدیان اسپرت

دستگاه بدنسازی وزنه آزاد | حامدیان اسپرت

دستگاه بدنسازی ایستگاهی (قدرتی)

ماشین‌های تمرین قدرتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با هدف قراردادن ماهیچه‌ها یا گروه‌های عضلانی خاص، به شما کمک می‌کنند تا به روشی کارآمدتر قوی‌تر شوید. این ابزارها با عضلاتی که در بدن ایجاد می‌کنند شناخته می‌شوند. این ماشین‌ها هم برای وزنه‌برداران مبتدی و هم باتجربه‌تر عالی هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود به این ابزارها روی می‌آورند.

تجهیزات تمرین قدرتی مانند دستگاه کراس اور فرصتی را برای افزایش توده عضلانی فراهم می‌سازند و در عین حال بدن شما را در طول تمرین به‌درستی فرم می‌دهند. این کار به جلوگیری از گشاد شدن بیش از حد یا کمتر از حد مفاصل کمک کرده و خطر آسیب را کاهش می‌دهد. این دستگاه‌ها همچنین تمرین شما را ساده‌تر می‌نمایند و به شما این امکان را خواهند داد تا تمرینات قدرتی را به تنهایی انجام دهید، بدون این‌که تا حدی، به تشخیص کسی نیاز داشته‌باشید.

دستگاه بدنسازی ایستگاهی | حامدیان اسپرت

دستگاه بدنسازی ایستگاهی | حامدیان اسپرت

سازه و قفسه‌های مورد نیاز

هیچ کس به وزنه‌ها و تجهیزات بهم ریخته در سرتاسر زمین که باعث آشفتگی و ناامنی می‌شوند، علاقه‌ای ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از علاقه‌مندان به تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی هم، سازه‌ها و قفسه‌های دیواری را انتخاب می‌کنند. استفاده از قفسه‌های مشخص برای تجهیز باشگاه بدنسازی به شما کمک می‌کند تا فضای کافی برای تمرینات متعدد روی زمین را داشته‌باشید.

همچنین به شما کمک می‌کند تا وسایل مورد نیاز خود را به‌راحتی پیدا کنید و تمرینات اثربخش تری را انجام دهید. علاوه‌بر قفسه احتمالاً شما به قلاب یا قفسه‌هایی برای آویزان کردن برخی از ابزارهای خود نیز نیاز خواهید داشت. گیره‌ها و قلاب‌های دیواری ترکیبی عالی برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانه شما هستند.

رک دمبل

دمبل‌ها برای راه اندازی هر باشگاه بدنسازی خانگی یا تجاری مورد نیاز هستند. این وزنه‌ها که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی شده‌اند، به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که در ورزش پیشرفت می‌کنید، به دمبل‌ها با وزنه‌های جدید نیاز دارید و هرچه که پیش بروید، بر تعداد آن‌ها نیز اضافه خواهد شد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در دمبل می‌تواند برای شما سودمند باشد.

عملکرد اصلی رک دمبل این است که فضای کافی را برای دمبل‌های شما فراهم می‌سازد. علاوه‌بر آن به شما کمک می‌کند تا وزنه‌ها را براساس اندازه آن‌ها بچینید. این باعث می‌شود به‌راحتی تشخیص دهید که چه زمانی از یک مجموعه استفاده کرده‌اید و آن‌ها را در قفسه قرار نداده‌اید. همچنین یافتن وسیله‌ای که برای یک نوع تمرین خاص به آن نیاز دارید را برایتان آسان‌تر می‌کند.

رک دمبل | حامدیان اسپرت

رک دمبل | حامدیان اسپرت

رک هالتر

تمرین با هالتر یکی از مهم‌ترین تمرینات بدنسازی است؛ اما پس از تمرین، هالتر را کجا می‌توان گذاشت؟ و مهم‌تر از همه، چگونه بدون شریک تمرینی با خیال راحت تمرین کنید؟ رک هالتر راه حل عالی برای هر دو مشکل است. طیف گسترده‌ای از قفسه و رک هالتر را می‌توانید برای هر نیازی از فروشگاه آنلاین ما تهیه نمایید. برای راه اندازی باشگاه بدنسازی خود، حاقل به یک رک هالتر نیاز خواهید داشت. رک هالتر به شما کمک می‌کند تا بعد از هر تمرین هالتر را سر جای خود قرار دهید. این کار به سالن بدنسازی شما کمک می‌کند تا همواره تمیز و مرتب به نظر برسد.

رک هالتر | حامدیان اسپرت

رک هالتر | حامدیان اسپرت

سازه کراس فیت

برای هرکسی که به وزنه‌برداری، پاورلیفتینگ یا صرفاً تقویت قدرت علاقه‌مند بوده، وجود سازه‌ای برای تمرینات چندگانه در باشگاه بسیار حیاتی است. بر همین اساس سازه کراس فیت می‌تواند برای شما بسیار موثر عمل کند. تمرین به کمک سازه کراس فیت تمرینات کلیدی که به تقویت زنجیره خلفی و تحریک تولید هورمون برای عضله‌سازی کمک می‌کنند را ایجاد می‌نمایند.

رک اسکات این سازه که با یک قاب فولادی محکم ساخته می‌شود نیز به شما این امکان را می‌دهد تا میله را مستقیماً روی شانه‌های خود قرار دهید و دیگر نیازی به بلندکردن میله به سمت بالا و بالای سر نخواهید داشت. آن‌ها مجهز به نقاط ایمنی هستند که برای گرفتن میله به شما کمک‌کرده و امنیت شما را در هنگام تمرینات انفرادی فراهم می‌سازند. همچنین اکثر قفسه‌های اسکوات قابل تنظیم هستند و به شما امکان را می‌دهند تا وزنه را در ارتفاع دلخواه تنظیم نمایید. همچنین این سازه‌ها برای صرفه‌جویی در فضا بسیار کارآمد محسوب می‌شوند.

سازه کراس فیت | حامدیان اسپرت

سازه کراس فیت | حامدیان اسپرت

سازه تی آر ایکس (TRX)

بسیاری از افراد برای تاسیس باشگاه بدنسازی خود از تی آر ایکس استفاده می‌کنند؛ زیرا تمامی بدن را در طول تمرینات درگیر می‌سازد. سازه trx به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا شما بتوانید مجموعه‌ای از تمرینات متوالی و پیوسته در یک مدار را دنبال کنید. این سازه باتوجه به ساختار خود تمرینات را در شدت بالا اجرا می‌کند و شما می‌توانید بدون استراحت فعالیت‌های خود را در یک دوره زمانی تکرار نمایید. سازه تی آر ایکس تمرینات مقاومتی را پوشش می‌دهد که باعث عضله‌سازی و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌های شما می‌شوند.

این سازه توسط نیروی دریایی سابق آمریکا رندی هتریک به جهان ارائه شده است. تمریناتی را برای توسعه قدرت، تعادل، انعطاف‌پذیری و ثبات مرکزی به‌طور همزمان پوشش می‌دهد. به همین دلیل امروزه در بین ورزشکاران به محبوبیت زیادی دست یافت و بسیاری از مبتدیان یا افراد حرفه‌ای برای راه اندازی باشگاه بدنسازی خود از این سازه استفاده می‌کنند.

توجه: در هنگام تجهیز جیم کامل، بهتر است سازه کراس فیت طراحی و نصب شود زیرا علاوه بر پوشش ورزش تی آر ایکس، تمرینات بیشتری هم پوشش می‌دهد.

سازه تی آر ایکس | حامدیان اسپرت

سازه تی آر ایکس | حامدیان اسپرت

میز و نیمکت بدنسازی

نیمکت مدرج بدنسازی که گاهی اوقات نیمکت تناسب اندام نیز نامیده می‌شود، وسیله‌ای است که ورزشکاران تقریبا در هر جلسه تمرینی خود از آن استفاده می‌کنند. این نیمکت معمولاً از یک تخته بالشتکی تشکیل‌شده که توسط پاها پشتیبانی می‌شود و هدف اصلی آن این است که ورزشکاران روی آن دراز بکشند، بنشینند و انواع مختلف تمرینات را انجام دهند. نکته‌ای که نیمکت‌های وزنه را در مقایسه با نیمکت‌های دیگر متمایز می‌سازد کیفیت، استحکام و توانایی تحمل وزن زیاد است.

نیمکت مدرج بدنسازی | حامدیان اسپرت

نیمکت مدرج بدنسازی | حامدیان اسپرت

وزنه و هالتر های بدنسازی

وزنه (دمبل) نوع خاصی از تجهیزات تمرین قدرتی است که دسته کوتاهی دارد و معمولاً طول آن کمتر از 40 سانتی متر می‌باشد و وزنه‌هایی در دو طرف آن قرار دارند. زمانی که نوبت به حداکثر استفاده از تمرینات قدرتی می‌رسد، وزنه‌های آزاد همواره در صدر قرار می‌گیرند. در کنار آن هالترهای بدنسازی، وزنه‌هایی هستند که در دو طرف میله‌هایی بلند قرار می‌گیرند.

هالتر ها نسبت به وزنه‌ها، وزن بیشتری را تحمل می‌کنند. به همین دلیل از آن‌ها برای تمرینات سنگین و قدرتی مانند اسکوات و ددلیفت استفاده می‌شود. در همین راستا با این دو ابزار فوق‌العاده که ضمیمه اصلی راه اندازی باشگاه بدنسازی هستند بیشتر آشنا می‌شویم.

دمبل

دمبل نوعی وسیله ورزشی است که در تمرینات وزنه‌ای استفاده می‌شود. دمبل‌ها از جمله ابزارهای تمرینی هستند که بدون نیاز به تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌‌ها به دو دسته دمبل بانوان و دمبل شش ضلعی تقسیم می‌شوند که از نظر وزنی با یکدیگر تفاوت دارند. دمبل‌ها معمولاً برای بانوان کمی جمع‌وجورتر ساخته می‌شود تا بتوانند به‌راحتی درون دست‌ها قرار بگیرند. بیشتر دمبل‌ها با یک نوار باریک در وسط و دو دیسک پهن‌تر در هر انتها طراحی شده‌اند.

دمبل شش ضلعی | حامدیان اسپرت

دمبل شش ضلعی | حامدیان اسپرت

البته امروزه می‌توان انواع مختلفی از آن‌ها مانند دمبل شش ضلعی، متغیر و ثابت را در بازار مشاهده کرد. برخی از آن‌ها وزن بسیار سبکی دارند (نیم کیلو)؛ در حالی که برخی دیگر بسیار سنگین ( 50 کیلو) هستند. هر فردی باتوجه به مقدار توانایی خود، از وزنی خاص در تمرینات استفاده می‌کند.

دمبل بانوان | حامدیان اسپرت

دمبل بانوان | حامدیان اسپرت

کتل بل

این نوع ابزار که اکثر افراد مخصوصاً ورزشکاران حرفه‌ای برای تاسیس باشگاه بدنسازی خود از آن استفاده می‌کنند، کتل بل نام دارد. این نوع وزنه، گلوله‌ای دسته دار یا به عبارتی توپی با کفی صاف متصل به دسته است که معمولاً از چدن یا آهن ساخته می‌شود. شکل منحصربه‌فرد کتل بل یکی از دلایل موثر بودن آن می‌باشد. آن‌ها از مرکز ثقل عجیبی برخوردار هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا عضلات خود را تثبیت نمایید.

این ابزار قطعه‌ای عالی برای سوزاندن کالری در مدت زمان کوتاه می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که در طول بیست دقیقه تمرین با کتل بل، افراد حدود 20 کالری در دقیقه می‌سوزانند. درواقع مانند دویدن یک مایل شش دقیقه‌ای است. به این معنا که می‌توانید مدت زمان تمرین خود را کاهش دهید و در زمان کمتری عرق کنید. بیشتر ورزشکاران از مدل کتل بل آهنی و کتل بل فایبرگلاس برای تمرینات خود استفاده می‌کنند؛ زیرا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارد.

کتل بل | حامدیان اسپرت

کتل بل | حامدیان اسپرت

صفحه هالتر

یکی از ابزارهای اساسی برای تجهیز باشگاه بدنسازی و دستیابی به تناسب اندام، صفحه هالتر می‌باشد. در درجه اول برای این که بتوانید تمرینات مقاومتی و وزنه برداری را انجام دهید نیاز به هالتر و صفحه هالتر خواهید داشت. هالتر شامل یک میله فلزی مستقیم با آستین در دو انتهای آن برای نگه‌داشتن صفحات وزنه است. صفحه هالتر امکان انجام تمرینات متعادل و متقارن را فراهم می‌سازد. آن‌ها در انواع مختلفی از جمله صفحه هالتر فرمانی، استاندارد، المپیک و تخصصی وجود دارند که هر کدام اهداف و سبک‌های تمرینی متفاوتی را انجام می‌دهند.

هالتر کارآمدترین ابزار برای تقویت قدرت به‌حساب می‌آید؛ زیرا بدن را به روشی سیستماتیک هدایت می‌کند که توسط هیچ دستگاه یا ابزار تناسب اندام دیگری قابل تکرار نیست.

میله هالتر بدنسازی

زمانی که صحبت از تمرینات قدرتی به میان می‌آید، هالتر همواره برتری زیادی در طول تمرین به شما خواهد داد. البته با علاقه روزافزون افراد به باشگاه و ورزش کردن برای افزایش سلامتی، امروزه امکانات و تجهیزات متعددی را می‌توانید در سالن‌های ورزشی مشاهده نمایید. میله هالتر بدنسازی یکی از ابزارهای ضروری برای تجهیز باشگاه بدنسازی است که با توجه به افزایش تکنولوژی، انواع مختلفی از آن‌ها حتی به شکل‌های عجیب و متنوع در ورزشگاه‌ها وجود دارند.

بسیاری از تمریناتی که در باشگاه‌ها انجام می‌دهید، وابسته به میله هالتر هستند. اغلب اوقات بسیاری از افراد می‌اندیشند که گیره هالتر در هنگام تمرین اهمیتی ندارد؛ اما این تفکر اشتباه است. گیره هالتر یک ابزار ضروری است که صفحات هالتر را نگه می‌دارد و به شما اجازه می‌دهد تا با قدرت و تمرکز بیشتری تمرین کنید.

وزنه و هالتر | حامدیان اسپرت

وزنه و هالتر | حامدیان اسپرت

انواع کش‌های بدنسازی

استفاده از باندهای بدنسازی برای تقویت عضلات در بین ورزشکاران روزبه‌روز فراگیرتر شده‌است. برای افزایش تقویت عضلات، شما نیاز به آمادگی جسمانی بیشتری خواهید داشت که این کار را کش‌های بدنسازی برای شما ممکن می‌سازند. آن‌ها حمل‌ و نقل آسانی دارند و افزایش عملکرد ورزشکاران را در قدرت عضلانی، سرعت و حجم‌دهی امکان‌پذیر می‌سازند.

استفاده روتین از کش‌های مقاومتی، فیبرهای عضلانی را تقویت می‌کند، انعطاف‌پذیری شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد و ماهیچه‌ها را قوی می‌سازد. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا دامنه حرکتی بهتر، قدرت بالاتر، کالری سوزی بیشتر و حتی تمرینات هوازی مفیدتری داشته‌باشید.

کش لوپ

نوارهای ورزشی که امروزه بسیاری از ورزشکاران به‌دلیل ایجاد تمرینات مقاوتی بالا از آن بسیار استفاده می‌کنند، باعث پویایی ورزش می‌شوند. کش لوپ ترکیبی از قطعات کش و پارچه نازک تشکیل‌شده تا در هنگام تمرینات حالت کشسانی خود را حفظ نماید.این کش‌ها در اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام طیف وسیعی از تمرینات را در برمی‌گیرند. همچنین به عنوان تجهیزات همه‌کاره شناخته می‌شوند که هم ورزشکاران مبتدی و هم باتجربه از آن استفاده می‌کنند.

کش‌های لوپ اغلب برای اهداف تمرینی قدرتی و توانبخشی و برای قسمت ران پا تجهیز جیم کامل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها برای انجام حلقه‌های دوسر بازو، پرس شانه، ردیف کردن، اکستنشن سه سر و بسیاری از تمرینات دیگر استفاده کرد. همچنین آن‌ها برای ایجاد مقاومت بالا در طول تمرینات کششی قابل استفاده هستند.

کش لوپ | حامدیان اسپرت

کش لوپ | حامدیان اسپرت

کش مینی لوپ

یکی از ابزارهایی که برای تجهیز باشگاه بدنسازی به آن نیاز پیدا خواهید کرد، کش مینی لوپ می‌باشد. این وسیله نسخه کوچکتر و قابل حمل‌تری از کش‌های لوپ محسوب می‌شوند. آن‌ها معمولاً عرض باریک‌تری داشته و برای قسمت ساق پا و مسافرت یا زمانی که فضای کافی ندارید، ایده‌آل هستند. چه به دنبال تقویت پاهای خود باشید و چه روی قسمت بالایی بدن خود کار کنید، کش‌های مینی لوپ می‌توانند افزودنی عالی برای روتین تمرینی شما باشند.

کش‌های مینی لوپ نه تنها برای انواع تمرینات مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه از نظر میزان مقاومتی که ایجاد می‌کنند نیز همه‌کاره هستند. شما می‌توانید سطح مقاومت را به سادگی با تغییر اندازه باند مورد استفاده، تنظیم نمایید. به این معنا که می‌توانید تمرینات خود را به همان اندازه که نیاز دارید چالش‌برانگیز یا آسان سازید.

کش مینی لوپ | حامدیان اسپرت

کش مینی لوپ | حامدیان اسپرت

کش پاورباند (کش پاورلوپ)

کش‌های پاورلوپ لوازم جانبی مناسبی برای افزایش مقاومت در برابر تمرینات ساده مانند اسکات، لانژ و حلقه‌های دو سر بازو هستند. کش پاورباند بسیار بادوام است و به طور ایمن و موثر عضلات بالا و پایین بدن را درگیر می‌کند و باعث تقویت و افزایش قدرت عضلات می‌شود. باندهای قدرت اساساً نوارهای لاستیکی بادوام و تقویت‌ شده‌ای هستند که در هنگام تمرینات فشار مناسبی وارد می‌کنند.

سطح مقاومت کش پاور باند به سه عامل مختلف مانند طول، ضخامت و موقعیتی که در آن باند در حین انجام تمرین یا کشش در دست گرفته می‌شود، بستگی دارد. به همین دلیل مدلی که برای تمرینات خود انتخاب می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال باندهای قدرتی با سطوح مقاومت متوسط برای انجام کشش به کمک وزن بدن استفاده می‌شوند. با این حال سطوح مقاومت کمتر یا بالاتر آن برای تمرینات مقاومتی مانند پرس نیمکت و پرس بالای سر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کش پاور باند | حامدیان اسپرت

کش پاور باند | حامدیان اسپرت

کش سی ایکس (CX)

کش سی ایکس (CX) یکی از کم‌استفاده‌ترین ابزارهای تمرینی است؛ در حالی که می‌توان از آن برای رشد عضلات و قدرت بهتر استفاده کرد. پس از کرونا، بیشتر افراد به سمت تمرینات خانگی روی آورده‌اند یا به تاسیس باشگاه بدنسازی در خانه خود پرداخته‌اند. به همین دلیل دانستن این موضوع که سی ایکس می‌تواند شما را در بسیاری از تمرینات مقاومتی یاری دهد، به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه به بهترین ورزش برای تناسب اندام دست یابید. همچنین اگر دسترسی محدودی به باشگاه دارید، کش‌های CX می‌توانند بهترین دوست شما در هر جایی باشند.

کش سی ایکس (CX) | حامدیان اسپرت

کش سی ایکس (CX) | حامدیان اسپرت

کش لوله ای

این کش در مقاومت‌های مخلتف وجود دارد که رول کامل آن حدودا 46 متر است و باتوجه به نیاز ورزشکار، از آن بریده می‌شود. به عنوان مثال کش لوله ای اصلی ترین کش کشتی برای تمرینات کشتی به شمار می‌رود.

کشش مداوم در طول تمرین، عضلات را در تمام دامنه حرکتی درگیر می‌کند و باعث تناسب اندام می‌شود. همچنین کش‌های لوله‌ای سبک وزن، فشرده هستند و حمل‌ و نقل آسانی دارند. می‌توان به‌راحتی آن‌ها را تا کرد، پیچ داد و برای تمرینات خانگی، مسافرت یا حتی تمرینات در فضای باز مورد استفاده قرار داد.

کش لوله ای | حامدیان اسپرت

کش لوله ای | حامدیان اسپرت

کش پیلاتس

به کمک کش پیلاتس عضلات خود را بسازید، آن‌ها را تقویت و به بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری بدن خود کمک نمایید. از این وسیله برای پیلاتس، کارهای توانبخشی و راه اندازی باشگاه بدنسازی استفاده می‌شود. می‌توانید از آن‌ها برای افزایش مقاومت در برابر تمرینات قدرتی و همچنین عمق بخشیدن به کشش‌های تمرینی خود استفاده کنید.

از این وسیله برای تجهیز باشگاه بدنسازی، یوگا، پیلاتس و… استفاده می‌شود. همچنین به ارتقاء سطح تمرینات مت پیلاتس شما کمک کند؛ زیرا حرکات کنترلی را تقویت می‌سازد، به مفاصل شما ثبات می‌بخشد، عضلات بیشتری را تحریک می‌کند و می‌تواند فرم بدن را بهبود بخشد. (این کش، یکی از اصلی ترین وسایل پیلاتس برای ورزش پیلاتس است.)

کش پیلاتس | حامدیان اسپرت

کش پیلاتس | حامدیان اسپرت

انواع توپ های بدنسازی

عامل مهم در هنگام برنامه‌ریزی تمرینات موثر و حفظ انگیزه، تنوع است. نه تنها باید تکنیک‌های تمرینی خود را تغییر دهید، بلکه باید تجهیزات یا لوازم جانبی تناسب اندام خود را نیز تغییر دهید. انواع توپ‌های بدنسازی به شما کمک می‌کنند تا تمریناتی متعدد و متنوعی را دنبال نمایید. برای تجهیز جیم کامل بدنسازی مخصوصاً خانگی قطعاً به توپ‌های متعدد نیاز پیدا خواهید کرد مانند توپ‌های بزرگ و بادی؛ بیشتر مردم دوست دارند روی آن‌ها کرانچ انجام دهند و توپ‌های کوچک و محکم برای درمان نقطه ماشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. توپ‌های دیگر تمرینات دیگری را فراهم می‌سازند که در این بخش بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

مدیسن بال

توپ‌های پزشکی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون خطر آسیب یا تخریب اموال برای تولید قدرت انفجاری، سرعت و استقامت بدن عمل کنند. با وزنه‌های آزاد، حتی حرکات انفجاری مانند تاب کتل بل نیز باید با رسیدن به انتهای حرکت کاهش یابند؛ اما در تمرینات با توپ مدیسن بال نیازی به کاهش سرعت نخواهد بود؛ زیرا توپ را به‌راحتی می‌توان پرتاب کرد. بنابراین می‌توانید تنها بر ایجاد حداکثر نیروی ممکن تمرکز نمایید.

همچنین توپ‌های پزشکی برای اضافه کردن وزنه‌های بیشتر در هنگام تمرین، به جای تعویض دمبل و هالتر برای ایجاد نسخه‌های کاربردی‌تر و انفجاری‌تر از تمرینات وزنه‌برداری معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تمرینات HIIT را شدیدتر می‌سازند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای راه اندازی باشگاه بدنسازی خود از مدیسن بال استفاده می‌کنند تا هر فردی که براساس سوابق پزشکی به آن نیاز دارد، جذب باشگاه شود.

توجه: توپ مدیسن بال برای کوبیدن به زمین و دیوار مناسب نیست و این کار باعث پاره شدن آن‌ها می‌شود.

مدیسن بال | حامدیان اسپرت

مدیسن بال | حامدیان اسپرت

اسلم بال

بسیاری از افراد توپ‌های اسلم را با مدیسن بال اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این دو تفاوتی اساسی نسبت به یکدیگر دارند. توپ اسلم بال روکشی لاستیکی و ضخیم‌تری نسبت به نمونه پزشکی دارد و معمولاً برای تمرینات پرتابی ایده‌آل‌تر هستند. از طرف دیگر می‌توان از آن‌ها برای تمرینات وسیع و متعددی استفاده کرد؛ در حالی که مدیسن بال را نمی‌توان برای تمرینات شدید قدرتی به‌کار گرفت. توپ‌های اسلم می‌توانند کاملاً در برنامه بدنسازی شما قرار بگیرند (مخصوصاً برای افرادی که تمرینات مقاومتی انجام می‌دهند).

حتی اگر برنامه تناسب اندام روزانه را اجرا می‌کنید، توپ اسلم بال می‌تواند به‌جای وزنه‌های آزاد استفاده شود. علاوه‌بر این وزن آن‌ها از 2 تا 15 کیلوگرم است که طیف وسیعی از قدرت‌ها و قابلیت‌های عضلانی را پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل مدیران باشگاه‌ها از آن در هنگام تاسیس باشگاه بدنسازی و جلب نظر مشتریان استفاده می‌کنند.

توجه: توپ اسلم بال برای کوبیدن به زمین و دیوار کاملا مناسب است و این کار باعث پاره شدن آن‌ها نمی‌شود.

اسلم بال | حامدیان اسپرت

اسلم بال | حامدیان اسپرت

وال بال

تمرینات با توپ دیواری به دلیل فوایدی که برای قدرت، تعادل و هماهنگی دارند، جزء اصلی ورزش‌های قدرتی هستند. از آنجایی که این تمرینات تمامی چهار اندام را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ورزشی برای کل بدن به حساب می‌آیند. معمولاً توپ وال بال بر اساس اندازه بدن و نوع تمرینی که یک ورزشکار انجام می‌دهد، انتخاب می‌شود. از توپ‌های سبک‌تر برای تمرینات سرعتی و از توپ‌های سنگین‌تر برای تمرینات قدرتی و حجم‌دهی استفاده می‌کنند.

انجام تمرین به کمک توپ دیواری، گروه‌های عضلانی قابل توجهی را درگیر می‌سازد که سبب عرق کردن و تنگی نفس شما می‌گردد. به همین دلیل این تمرینات برای قلب بسیار مفید می‌باشند و از آن‌ها برای تجهیز باشگاه بدنسازی استفاده می‌شود.

وال بال | حامدیان اسپرت

وال بال | حامدیان اسپرت

فیزیوبال (جیم بال، سوئیس بال)

توپ‌های سوئیسی به عنوان توپ‌های بدنسازی، فیزیوبال یا توپ جیم بال نیز شناخته می‌شوند. آن‌ها توسط فیزیوتراپیست‌ها در سوئیس در دهه 1960 به تولید رسیده و برای استفاده در طول توانبخشی فیزیوتراپی در نظر گرفته شده‌اند. امروزه محبوبیت فیزیوبال افزایش یافته و در باشگاه‌ها، برنامه‌های ورزشی خانگی و برای تجهیز باشگاه بدنسازی از آن استفاده می‌شود.

Swiss Ball یک ابزار تناسب اندام همه‌کاره است که می‌تواند برای استحکام و ثبات هسته بدن فعالیت نماید. همچنین برای انجام حرکات کششی، یوگا و پیلاتس بسیار کاربردی است. توپ ورزشی اغلب در توانبخشی خانگی مانند کمردرد، سیاتیک، فتق دیسک، سندرم فاست، مشکلات وضعیتی، کمردرد مرتبط با وضعیت بدن و اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بیمار توان خود را مجدداً بازیابد.

توپ جیم بال | حامدیان اسپرت

توپ جیم بال | حامدیان اسپرت

توپ پیلاتس

یکی از ابزارهایی که برای تجهیز باشگاه بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً 23 سانتی‌متر قطر دارد، توپ پیلاتس می‌باشد. از این توپ برای انجام تمرینات پیلاتس، حفظ ثبات عضلات مرکزی و جلوگیری از آسیب استفاده می‌شود. شکل این توپ به صورت بادی و در انواع رنگ‌ قابل خریداری است. به دلیل آن که می‌توانید هوای موجود درون این توپ‌ها را خالی کنید، به راحتی قابل حمل هستند. از آنجایی که قیمت بسیار مناسبی دارد، برای تجهیز جیم کامل گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای به نظر می‌رسد. تمریناتی که به کمک توپ پیلاتس انجام می‌گیرد سبب بهبود تعادل، حفظ تناسب اندام و افزایش کنترل بدن می‌گردد.

توپ پیلاتس | حامدیان اسپرت

توپ پیلاتس | حامدیان اسپرت

لوازم تعادلی بدنسازی

آیا از انجام کرانچ خسته شده‌اید؟ برای این که بتوانید هسته بدن خود را قوی سازید، تنها نیاز به دراز و نشست یا کرانچ ندارید، بلکه می‌توانید از ابزارهای متعدد و متنوعی نیز استفاده نمایید. یکی از مهم‌ترین عناصر یک بدن سالم، قدرت مرکزی عالی است. بدون وجود یک هسته مرکزی عالی نمی‌توانید از پس تمرینات خود برآیید؛ زیرا موجب کمردرد می‌گردد. بنابراین استفاده از ابزارهای تعادلی بدنسازی به شما کمک می‌کند تا قدرت مرکزی بدن خود را بهبود بخشید. همچنین یک محصول عالی برای تجهیز جیم کامل شما محسوب می‌شود.

بوسوبال

bosu ball به توپ ورزشی شباهت دارد که از وسط بریده شده است و از یک طرف روی زمین قرار می‌گیرد و از سمت دیگر باد می‌شود. می‌توانید آن‌ها را در اکثر باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های ورزشی و آنلاین مشاهده نمایید. حتی بسیاری از افراد برای راه اندازی باشگاه بدنسازی خود از آن استفاده می‌کنند. به کمک بوسوبال می‌توانید تمریناتی تعادلی را اجرا نمایید که ماهیچه‌های شما را درگیر می‌سازند. توپ بوسوبال تمرینات شما را چالش‌برانگیزتر کرده و یک ابزار عالی برای ترکیب اکثر ماهیچه‌ها است.

بوسوبال | حامدیان اسپرت

بوسوبال | حامدیان اسپرت

هاف بال

به کمک نیم توپ هاف بال می‌توانید تمرینات متنوع و گوناگونی را دنبال کنید که به حفظ تعادل بدن کمک فراوانی می‌کند. این تمرینات به شما امکان ایجاد تعادل، قدرت، انعطاف‌پذیری، چابکی و حتی برخی از تمرینات قلبی کشنده را می‌دهد. توپ هاف بال از آنجایی که اندازه مناسبی دارد، به راحتی می‌توانید آن را با خود در هر مکانی چه خانه، چه پارک‌های ورزشی حمل یا در تجهیز باشگاه بدنسازی خود از آن استفاده نمایید. سطح این توپ ناپایدار؛ اما شکل آن شبیه به بوسوبال می‌باشد و یک طرف آن روی زمین قرار می‌گیرد.

هاف بال | حامدیان اسپرت

هاف بال | حامدیان اسپرت

کوشن بال (بالانس کوشن)

بالشتک تعادلی تنها برای ورزش‌های فشرده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه شما می‌توانید آن را با خود به هرجایی ببرید. حتی می‌توانید آن را روی صندلی اداری قرار دهید تا ماهیچه‌های شما در حین کارکردن تقویت شوند. این وسیله به کمک تلمبه دستی به راحتی باد می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی برای راه اندازی باشگاه بدنسازی نیز به کارگرفته می‌شود. کوشن بال طراحی متفکرانه و پایداری دارد؛ زیرا از PVC غیرلغزنده و مقاوم در برابر سایش ساخته‌شده است تا بدون هیچ نگرانی ورزشکاران بتوانند با آن تمرین نمایند. طراحی سبک وزن آن حمل آن را آسان می‌سازد و بسیاری از افراد برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود از آن استفاده می‌کنند.

کوشن بال | حامدیان اسپرت

کوشن بال | حامدیان اسپرت

تیلت بورد (تخته تعادل)

یکی از ابزارهای ساده و در عین حال موثر که در فیزیوراپی یا در تجهیز باشگاه بدنسازی به حفظ و بهبود تعادل و ثبات بدن کمک می‌کند، تیلت بورد می‌باشد. این وسیله از یک پلتفرم تخت تشکیل شده و روی یک تکیه‌گاه قرار می‌گیرد که آن را ناپایدار می‌سازد. در این صورت فرد مجبور می‌شود که دائماً برای حفظ عضلات خود تلاش نماید. تخته تعادلی ماهیچه‌های پا، باسن و هسته بدن را فعال‌کرده و به تقویت و ثبات مفصل کمک می‌نماید. تیلت بورد در اشکال و اندازه‌های مختلف از دیسک‌های ساده گرفته تا تخته‌های بزرگ و مدل‌های تکان‌خورنده در بازار موجود می‌باشد.

انواع طناب‌های ورزشی

افرادی که ورزش‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند یا مشغول تجهیز جیم کامل هستند، درمی‌یابند که طناب‌های ورزشی چه تاثیری بر عضلات می‌گذارند. اگر قصد انجام تمرینات شدید، قدرتی و کالری سوزی را دارید، حتماً به طناب ورزشی حرفه‌ای برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود نیاز پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال طناب کراس فیتی سنگین، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این طناب را به راحتی می‌توان بلند، جابه‌جا یا بالا و پایین کرد. در حالی که آنقدر سنگین است که تمرین با آن می‌تواند شما را به چالش بکشد و عضلات‌تان را تقویت سازد. حتی اگر بتوانید چند ثانیه آن را بالا و پایین نمایید، قطعاً به عضلات خود فشار وارد کرده‌اید.

طناب صعود

طناب‌های کوهنوردی در باشگاه‌های مورد علاقه ارتش، مدارس و سالن‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و راهی عالی برای بهبود تناسب اندام و قدرت همه‌جانبه هستند. بسیاری از افراد برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود از این ابزار استفاده می‌کنند؛ زیرا مبنای بسیاری از عضله‌سازی‌ها است.

طناب صعود در انواع مختلف 28 میلی‌متری و 36 میلی‌متری وجود دارد. این کنف مصنوعی در طول‌های 5، 10 و 15 متر قابل خریداری می‌باشد. طناب‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و از آن به آسانی بالا بروید. این ابزار یکی از وسایل محبوب برای تجهیز باشگاه بدنسازی، مخصوصاً در هوم جیم‌ها است.

طناب صعود | حامدیان اسپرت

طناب صعود | حامدیان اسپرت

طناب بتل روپ

یکی از ابزارهای تمرینی مفیدی که بسیاری از افراد برای تجهیز جیم کامل و کاهش وزن از آن استفاده می‌کنند، طناب بتل روپ می‌باشد. برای ساخت توده عضلانی، تقویت آن‌ها، تمرین عدم تعادل، استقامت و کاهش وزن، به طناب بتل روپ نیاز پیدا خواهید کرد. زمانی که از آن به عنوان بخشی از یک برنامه تمرینی استفاده نمایید، متوجه خواهید شد که توده‌های عضلانی شما شروع به تغییر خواهند کرد. این طناب‌ها راهی عالی برای کاهش وزن هستند؛ به گونه‌ای که پس از 10 دقیقه تاب دادن، در حدود 112 کالری می‌سوزانید. بسیاری از افراد در راه اندازی باشگاه بدنسازی خود از این وسیله برای جلب کاربران استفاده می‌کنند.

طناب بتل روپ | حامدیان اسپرت

طناب بتل روپ | حامدیان اسپرت

دستگاه های آنالیز بدن

در دنیای امروز که سلامت و تناسب اندام اهمیت بسیار بالایی دارد، تکنیک‌های ارزیابی ترکیب بدن، یکی از بهترین ابزارها برای پی بردن به میزان درصد چربی بدن می‌باشند. دستگاه اینبادی نسبت چربی به عضله و سایر بافت‌های بدن را مشخص می‌کند و به شما می‌گوید که میزان سلامت و تناسب اندام شما چقدر است.

نسبت چربی به عضله در بدن را می‌توان به روش‌های مختلفی اندازه گیری کرد؛ از جمله اندازه‌گیری ضخامت چین‌خوردگی، آنالیز امپدانس بیوالکتریکی (BIA)، توزین زیر آب، جذب سنجی اشعه ایکس با انرژی دوگانه (DXA) یا پلتیسموگرافی جابه‌جایی هوا که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. بسیاری از مدیران باشگاه‌ها برای راهنمایی ورزشکاران در دستیابی به تناسب اندام به‌هنگام تاسیس باشگاه بدنسازی، دستگاه آنالیز بدن را نیز خریداری می‌کنند.

یا به عنوان مثال، دستگاه کوانتوم آنالایزر که تنها در مدت 1 دقیقه، کل بدن فرد را آنالیز و گزارشات را ارائه می‌هد می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای تجهیز باشگاه بدنسازی باشد.

دستگاه کوانتوم آنالایزر نسل 10 / حامدیان اسپرت

دستگاه کوانتوم آنالایزر نسل 10 / حامدیان اسپرت

سایر تجهیزات لازم برای تجهیز باشگاه بدنسازی

زمانی که به تجهیز باشگاه بدنسازی یا تهیه وسایل و تجهیزات بدنسازی می‌اندیشید، احتمالاً به‌دنبال بهترین ابزارها با کارایی فوق‌العاده هستید. امروزه بسیاری از افراد به این موضوع فکر می‌کنند که برای سلامت و عملکرد بهتر خود باشگاهی را در گوشه‌ای از خانه‌شان تدارک ببینند. در طی این فرآیند برخی از تجهیزات به شما کمک می‌کنند تا باشگاه کوچک خود را بسازید که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

فوم رولر

یکی از ابزارهایی که بسیاری از افراد برای تجهیز باشگاه بدنسازی از آن استفاده می‌کنند و جزء اصلی‌ترین ابزارها شناخته می‌شود، فوم رولر است. این وسیله بدون هیچ فناوری یا صرف هزینه زیادی، بهترین‌ها را برای شما فراهم می‌سازد. فوم رولر به شما کمک می‌کند تا گره‌های عضلانی خود را باز کرده تا جریان خون در بدن شما به حالت نرمال بازگردد. به کمک این وسیله می‌توانید دردهای عضلانی و التهاب بدن را کاهش دهید و گرفتگی را برطرف سازید. این فرآیند سبب می‌گردد که دامنه حرکتی و فعالیت‌های شما گسترده شود. همچنین یک وسیله عالی برای گرم و سرد کردن بعد از تمرین می‌باشد.

فوم رولر | حامدیان اسپرت

فوم رولر | حامدیان اسپرت

کیسه بلغاری

زمانی که صحبت از وزنه‌های آزاد به میان می‌آید، تنها گزینه‌هایی که شما برای تمرین نیاز دارید دمبل، کتل بل و هالتر نیستند. کیسه بلغاری یکی دیگر از تجهیزات موثری است که می‌توانید تمرینات‌ خود را با آن پیش ببرید. این ابزار یک وسیله کمتر شناخته شده است که استفاده چند منظوره‌ای دارد و برای تجهیز باشگاه بدنسازی از آن استفاده می‌شود. کیسه بلغاری در وزن‌های مختلف از 5 تا 25 کیلوگرم وجود دارد. به همین دلیل می‌توانید از وزن کم شروع کنید و تا سطح بالاتر پیش روید.

کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

کیسه بلغاری | حامدیان اسپرت

نردبان و حلقه چابکی

یکی از قطعات ورزشی مقرون به صرفه که تقریباً بر هر سطح صافی مانند زمین چمن، ساحل، کف اتاق نشیمن یا سالن بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نردبان چابکی است. به کمک این وسیله می‌توانید تمرینات شدیدی را برای گرم‌کردن بدن، اجرای حرکات چند سطحی و جهت‌دار، بهبود استقامت قلبی و حجم دهی عضلات پاها اجرا نمایید. حلقه چابکی وسیله‌ای است که از آن برای تمرینات آماده‌سازی بدن استفاده می‌شود. آن‌ها از لاستیک نرم رنگی نازک براق ساخته شده‌اند، هنگام انجام تمرینات پا و تغییر جهت (COD) یک نشانه بصری را برای ورزشکار فراهم می‌سازند. بسیاری از افراد برای تجهیز جیم کامل خانگی و مخصوصاً برای کودکان از آن استفاده می‌کنند.

نردبان چابکی | حامدیان اسپرت

نردبان چابکی | حامدیان اسپرت

چرخ شکم (رولر شکم)

یکی از ابزارهایی که از آن برای راه اندازی باشگاه بدنسازی استفاده می‌کنند و به نام‌هایی مانند کرانچ چرخ و غلتک شکم معروف می‌باشد، چرخ شکم است. این یکی از ساده‌ترین و موثرترین ابزارها برای کرانچ و تمرینات شکمی است. چرخی که دو دسته در طرف مقابل رولر را همراهی می‌کند به شما اجازه می‌دهد تا در حین انجام تمرینات، آن را به زمین و سمت بیرون بغلتانید. حتی می‌توانید در هنگام ایستادن نیز برای تمرینات خود از آن استفاده نمایید؛ اما در هنگام به کارگیری چرخ شکم مراقب باشید تا آسیب یا فشار زیادی به عضلات وارد نشود. چرخ شکم برای تجهیز باشگاه بدنسازی شما مهم و ضروری است.

رولر شکم | حامدیان اسپرت

رولر شکم | حامدیان اسپرت

توپ ماساژ

توپ‌های متراکم و سختی هستند که نمی‌توان آن‌ها را نرم یا فشرده کرد، حتی زمانی که با دست به آن‌ها فشار وارد شود. به همین دلیل آن‌ها برای ماساژ عالی هستند؛ زیرا در هنگام برخورد با بدن فشرده‌نشده و شکل خود را حفظ می‌کنند.

بنابراین سطح سخت توپ ماساژ بر عضلات شما فشار وارد می‌کند و دردهای عضلانی و ماهیچه‌ای را کاهش می‌دهد. به دلیل کوچکی، به راحتی قابل حمل می‌باشد و از آنجایی که قیمت مناسبی دارد، مقرون به صرفه است. تقریباً هر جایی مانند روی دیوار، پشت صندلی و روی زمین می‌توان از آن استفاده کرد. برای تجهیز باشگاه بدنسازی یقیناً به این ابزار نیاز پیدا خواهید کرد.

توپ ماساژ | حامدیان اسپرت

توپ ماساژ | حامدیان اسپرت

کمربند بدنسازی

کمربند بدنسازی مخصوصا کمربند بدنسازی چرمی به شما کمک می‌کند تا شکل طبیعی بدن شما در وزنه‌برداری، کراس فیت، بدنسازی و تمرینات تناسب اندام عمومی حفظ شود. این وسیله به شما کمک می‌کند تا عضلات خود را از آسیب بیشتر در هنگام بلند کردن وزنه، تکرار یک تمرین یا افزایش وزن هالتر حفظ نمایید. علاوه بر آن در هنگام به حداکثر رساندن لیفت شما را پشتیبانی می‌نماید. کمربند ورزشی چرمی به خوبی دور کمر شما قرار می‌گیرد و به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا در بلند کردن سنگین‌ترین وزنه‌ها به راحتی عمل کنید. همچنین یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای تجهیز جیم کامل شناخته می‌شود.

کمربند بدنسازی | حامدیان اسپرت

کمربند بدنسازی | حامدیان اسپرت

پد اسکات

بسیاری از افراد تمام روز هفته مشغول به تمرین هستند و به همین دلیل بیشتر از سایرین در معرض سایش عضلات قرار می‌گیرند. پد اسکات به شما کمک می‌کند تا از این مخمصه جان سالم به در ببرید. پد هالتر یک فوم ضخیم است که به دور هالترهای بدنسازی پیچیده می‌شود. هدف اصلی آن محافظت از گردن و شانه ورزشکار در برابر ساییدگی هنگام تمرین می‌باشد.

این محصول ضربه‌گیر بوده و خطر آسیب دیدگی و تمرکز وزن هالتر را در یک نقطه خاص کاهش می‌دهد. با توجه به این‌که وزن پشت گردن را به طور مساوی بین عضلات دیگر تقسیم می‌کند، باعث می‌شود تا درد طولانی مدت طناب نخاعی گردن را به حداقل برساند. درواقع از کمردرد جلوگیری کرده و خستگی را کاهش می‌دهد. این وسیله به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای تاسیس باشگاه بدنسازی در نظرگرفته می‌شود.

پد اسکات | حامدیان اسپرت

پد اسکات | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه کراس فیت

دهه‌ها است که کراس فیت به عنوان یک برنامه کامل و جامع تناسب اندام طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. لوازم کراس فیت مورد نیاز در تجهیز باشگاه کراس فیت به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که یک سیستم تناسب اندام ساختار یافته و منحصر به فرد را به وجود آورده‌اند که بر قدرت و آمادگی تمرکز دارد. آن‌ها تمرینات با شدت بالا که روزانه سطح و نوع آن‌ها تغییر می‌کند را پشتیبانی می‌نمایند.

ورزش کراس فیت به عنوان یکی از سخت‌ترین ورزش‌های تناسب اندام، روزانه تمرینات قدرتی بسیار سنگینی را برای ورزشکاران به وجود می‌آورد. تمرین کراس فیت حدودا 12.3 کالری در دقیقه می‌سوزاند و سبب تعادل بهتر، انعطاف پذیری، قدرت و استقامت بیشتر می‌گردد. تجهیز باشگاه کراس فیت، یکی از انواع گزینه‌های تجهیز باشگاه بدنسازی است.

تجهیز باشگاه کراس فیت | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه کراس فیت | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه تی آر ایکس (TRX)

یکی از شناخته شده‌ترین ورزش‌هایی که در باشگاه‌های بدنسازی و مراکز تناسب اندام در سراسر جهان محبوبیت دارد، ورزش تی آر ایکس می‌باشد. این ورزش از گرانش و وزن بدن شما برای ایجاد تعادل عضلانی عالی، ثبات مفاصل، تحرک و قدرت مرکزی استفاده می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد مبتدی و حتی حرفه‌ای در سراسر جهان، برای تجهیز باشگاه بدنسازی خود به TRX روی می‌آورند.

این ورزش عملکرد بدن را افزایش می‌دهد، یعنی وضعیت بدنی را بهبود می‌بخشد و به جلوگیری از صدمات ناشی در هنگام تمرین کمک می‌کند. تجهیز باشگاه تی آر ایکس به شما کمک خواهد کرد تا ورزشکاران شما که به نوعی مشتریان شما هستند، احساس امنیت بیشتری در هنگام تمرین داشته باشند، بهتر حرکت نمایند و تایم تمرینی مفرح‌تری داشته‌باشند.

تجهیز باشگاه تی آر ایکس | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه تی آر ایکس | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه یوگا

دانستن این‌که می‌توانید چه وسایلی را برای ورزش یوگا خریداری نمایید، برای هر فردی به خصوص تازه کارها، فرآیند دلهره آوری است. هنگامی که وارد یک فعالیت یا سرگرمی جدید می‌شوید، تمایل دارید هر چیزی که به شما توصیه می‌شود را تهیه کنید، به این امید که شاید برایتان مفید باشد. یکی از فواید یوگا این است که برای موفقیت به تجهیزات و لوازم جانبی حرفه‌ای و پیشرفته نیازی نخواهید داشت. تجهیزات باشگاه یوگا به سادگی برای افزایش سطح مهارت شما و ارائه پشتیبانی اضافی به بدن در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما به برخی از ابتدایی‌ترین وسایل برای شروع کار خود نیاز پیدا خواهید کرد که به شرح زیر هستند:

  • مت یوگا
  • آجر یوگا
  • بطری آب
  • کش مرج یوگا
  • بند یوگا
  • لباس ورزشی مناسب یوگا
تجهیز باشگاه یوگا | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه یوگا | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه ایروبیک

یکی از محبوب‌ترین ورزش‌هایی که از پیر تا جوان آن را انجام می‌دهند، ایروبیک می‌باشد. هدف اصلی آن تقویت قدرت و استقامت بدن و بالاتر از همه مهارت‌های هماهنگی است. اگر می‌خواهید به جمع ورزش‌های هوازی بپیوندید، بهتر است که با تجهیزات آن نیز آشنا شوید.

برای تمرینات ورزش ایروبیک، شما به هالتر و دیسک‌های وزنه نیاز پیدا خواهید کرد تا تمرینات خود را پیش ببرید. علاوه‌بر آن دستگاه‌های پیشرفته بسیاری نیز وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا ضربان قلب خود را بالا ببرید. آن‌ها شامل تردمیل، قایقرانی، اسکی ارگ، دستگاه دوچرخه، ماشین اسمیت و… می‌شوند که امروزه در بسیاری از باشگاه‌ها یا برای تجهیز جیم کامل می‌توانید آن‌ها را بیابید. تجهیز باشگاه ایروبیک در گذشته تنها به ورزش‌های سرگرم‌کننده منتهی می‌شد؛ اما امروزه تنها به دستگاه‌ها برای حفط تپش ضربان قلب منجر می‌گردد.

تجهیز باشگاه ایروبیک | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه ایروبیک | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه پیلاتس

امروزه به دلیل گسترش فناوری و استفاده از دستگاه‌های متنوع، بسیاری از افراد به ورزش پیلاتس علاقه‌مند شده‌اند. مربیان پیلاتس مدت‌هاست که از توپ‌ها، نوارها و حلقه‌ها برای ایجاد تنوع و افزایش مقاومت در برنامه‌نویسی ورزشی خود استفاده می‌کنند. وزنه‌های دستی، بوسوبال و کتل بل از ابزارهایی هستند که راه خود را به استودیوها و کلاس‌های پیلاتس باز می‌کنند تا به کاربران کمک نمایند تا به نتایج بهتری دست یابند.

بسیاری از مربیان برای تجهیز باشگاه پیلاتس خود از فنرهایی با اندازه‌ها و کش‌های مختلف استفاده می‌کنند. فنرها در ارتفاعات و زوایای مختلفی وجود دارند و به براکت‌ها، میله‌ها و قلاب‌ها متصل می‌گردند. برخی از تجهیزات از حرکت تمام بدن پشتیبانی می‌نمایند؛ در حالی که برخی دیگر به تثبیت بخشی از بدن و هماهنگی حرکت سایر قسمت‌ها نیاز دارند.

تجهیز باشگاه پیلاتس | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه پیلاتس | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه بدنسازی بانوان

راه‌ اندازی باشگاه بدنسازی برای بانوان می‌تواند کاری بسیار هیجان‌انگیز باشد؛ زیرا معمولا خانم‌ها نسبت به آقایان از وزنه‌های سبک تری حین تمرین استفاده می‌کنند و تایم تمرینی کمتری نسبت به آقایان دارند. شما می‌توانید به صورت جدی ایده تجهیز باشگاه بدنسازی بانوان را دنبال کنید زیرا کمتر باشگاهی وجود دارد که از اوایل صبح تا اواخر شب سانس بانوان داشته‌باشد و تخصصی برای بانوان طراحی شده‌باشد.

تجهیزات مورد نیاز باشگاه بدنسازی زنانه

پیداکردن تجهیزات مناسب برای راه اندازی باشگاه بدنسازی می‌تواند دشوار باشد. این فرآیند یک تعهد بلندمدت و سرمایه‌گذاری بزرگ است؛ بنابراین باید در انتخاب‌های خود مطمئن باشید. همچنین تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با نیازهای شما باشند. یک باشگاه بدنسازی زنانه می‌تواند از هر تجهیزاتی متناسب با نوع ورزش و تمرینی که ارائه می‌دهد برخوردار باشد؛ اما اگر باشگاهی عمومی مد نظر شما باشد، قطعاً به برخی از وسایل مانند نیمکت تمرینی، وزنه، هالتر، ست دمبل، تردمیل، دوچرخه ثابت، دستگاه قایقرانی، ماشین بیضوی، نوارهای مقاومتی و کتل بل نیاز پیدا خواهید کرد. تیم ما برای طراحی باشگاه بدنسازی زنانه به شما می‌کنند تا تجهیزات را عاقلانه خریداری نمایید.

هزینه تجهیز یک باشگاه بدنسازی

پولی که خرج می‌کنید بسته به موقعیت مکانی و اندازه امکانات شما بسیار متفاوت است. زمانی‌که نوبت به تجهیز باشگاه بدنسازی می‌رسد، اولین تصمیمی که باید اتخاذ نمایید این است که آیا می‌خواهید تجهیزات را خریداری کنید یا آن‌‌ها را اجاره نمایید؟ در این باره بهتر است که با افرادی که سال‌ها در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، مشورت کنید؛ زیرا یک انتخاب درست مانع از بروز هزینه‌های هنگفت خواهد شد. تمامی وسایل بعد از مدتی استفاده، نیاز به تعمیر خواهند داشت، مخصوصاً اگر اجاره باشند؛ بنابراین باید این هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید. تعداد وسایل، اندازه یک باشگاه و نوع ورزشی که می‌خواهید ارائه دهید همگی در هزینه‌ها تاثیرات به‌سزایی دارند.

جالب است بدانید به دلیل شرایط اقتصادی، مربیان، اجاره سالن بدنسازی را به تجهیز آن، ترجیح می‌دهند که این کار مزایا و معایبی جدید را داراست.

درآمد باشگاه بدنسازی چقدر است؟

باشگاه‌های ورزشی، سلامت و تناسب اندام در تمامی جهان یک صنعت پررونق به‌حساب می‌آیند که سالانه 3 تا 4 درصد رشد دارند. باشگاه‌داران معمولاً ماهیانه از 50 میلیون تا 500 میلیون درآمد دارند. راه اندازی باشگاه بدنسازی تجارت بزرگی است که مردم ماهیانه برای آن هزینه می‌کنند تا سلامتی و تناسب اندام ایده‌آل خود را حفظ نمایند. اگر بتوانید تنها 50 عضو عادی داشته باشید، به‌طور متوسط 25 میلیون در ماه دریافت خواهید کرد.

اندازه یک باشگاه، نوع ورزشی که ارائه می‌دهید، موقعیت مکانی، تعداد و تنوع ابزارها، برگزاری کلاس‌های خصوصی، عمومی، نیمه خصوصی و… در میزان درآمد شما تاثیرگذار هستند.

تاسیس باشگاه بدنسازی | حامدیان اسپرت

تاسیس باشگاه بدنسازی | حامدیان اسپرت

گرفتن مجوز برای تاسیس باشگاه

راه اندازی باشگاه بدنسازی آرزو و هدف بسیاری از افراد علاقه‌مند به تناسب اندام مخصوصاً مربی‌هاست. اکثر آن‌ها هرگز به جاه‌ طلبی خود دست نمی‌یابند. به این دلیل که برنامه‌ریزی دقیقی را برای دنبال کردن اهداف خود در نظر نگرفته‌اند؛ اما زمانی که از اطلاعات کامل و دقیقی درباره مجوزها، نحوه دریافت، شرایط و قوانین آن برخوردارباشید، بهتر می‌توانید موانع را پشت سر بگذارید.

شرایط مورد نیاز دریافت مجوز تاسیس باشگاه ورزشی

  • فرد داوطلب برای راه اندازی باشگاه بدنسازی، می‌بایست به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی اعتقاد داشته‌باشد.
  • باید به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور ملزم باشد.
  • فردی که می‌خواهد برای تجهیز باشگاه بدنسازی مجوز دریافت کند نباید شغل دولتی داشته‌باشد.
  • حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای راه اندازی باشگاه بدنسازی، دیپلم می‌باشد.
  • شخص مورد نظر باید متاهل باشد.
  • اگر باشگاه مورد نظرتان دارای دو شیفت آقا و خانم است، می‌بایست دو نفر مدیر مستقل برای هر بخش در نظر گرفته‌شوند.
  • فرد باید از توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های امکانات مورد نیاز برای تجهیز جیم کامل را برخوردار باشد.
  • شخص متقاضی برای تجهیز باشگاه بدنسازی نباید سوءسابقه اخلاقی، اعتقادی، امور سیاسی و حکومتی داشته‌باشد.
  • نباید به هیچ مواد مخدری اعتیاد داشته‌باشد و همچنین دچار بیماری مسری نباشد.
  • آقایان باید دارای مدرک نظام وظیفه باشند.

توجه: موارد بالا از اعتبار نسبی برخوردار هستند اما برای اطلاعات دقیق‌تر بهتر است به اتحادیه مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز باشگاه

برای دستیابی به مجوز تجهیز باشگاه بدنسازی شما نیاز دارید که برخی از گواهی‌ها و مدارک مورد نیاز را از ادارات و مراجع مربوطه دریافت کنید. همچنین به تاییدیه هویتی نیز نیاز‌مند هستید که می‌بایست مدارک شناسایی خود را نشان دهید.

  • اسکن کارت ملی
  • تصویر سند مالکیت باشگاه یا اجاره‌نامه محضری (حداقل با زمان دوساله)
  • فتوکپی یا اسکن تمام صفحات شناسنامه
  • وضعیت نظام وظیفه (آقایان)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • نام باشگاه باید مطابق با اصول اخلاقی و عفت عمومی باشد.
  • دریافت تاییدیه از هیئت ورزش شهرستان و استان
  • اسکن یا کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • اسکن یا کپی کارت مربی‌گری
  • گواهی عدم اعتیاد با تاییدیه وزارت بهداشت
  • دریافت نامه از هیئت پزشکی شهرستان و استان مورد نظر برای تجهیز باشگاه بدنسازی
  • پرداخت هزینه مصوب به خزانه دولت
  • تکمیل فرم تاسیس که از سوی اماکن ارائه می‌شود.
  • انتخاب و تهیه لوگو و مهر باشگاه
  • تهیه تعهدنامه فدراسیون پزشکی

هزینه دریافت مجوز تاسیس باشگاه ورزشی

مبلغی که پرداخت می‌کنید با توجه به آیین‌نامه دولتی سالیانه تغییر می‌کند.

زمان لازم برای صدور مجوز و مدت اعتبار

دریافت یا ثبت مجوز تاسیس باشگاه بدنسازی چیزی در حدود 30 الی 45 روز زمان نیاز دارد تا کار شما به پایان برسد؛ البته در صورتی که تمامی شرایط را به‌طور کامل اجراکرده باشید. مدت اعتبار برای موقعیت مکانی اجاره‌ای 3 سال و برای مکانی که مالکیت شخصی دارد در حدود 5 سال می‌باشد.

مکان و اندازه باشگاه و ضوابط خاص مکانی

  • موقعیت مکانی مورد نیاز برای راه اندازی باشگاه بدنسازی در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد، باید در حدود 200 مترمربع باشد. در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها این متراژ به 150 مترمربع تغییر می‌یابد.
  • ارتفاع سالن باشگاه نباید کمتر از 3 متر باشد.
  • ادارات حقوقی استان‌ها باید وضعیت ملک، شرایط اجاره و مالکیت آن را تایید کنند.
  • در هنگام تجهیز باشگاه بدنسازی اعضای باشگاه باید توسط مدیریت ورزشگاه بیمه شوند.
  • مدیر حق انتقال امتیاز ورزشگاه را به دیگران ندارد؛ مگر این‌که درخواستی کتبی و اقرارنامه در خصوص انصراف ذکر شود. این شرایط باید متناسب با قوانین روز و مجوزهای باشگاهی باشد.
  • مدیر باشگاه تنها با هماهنگی کمیسیون ماده 5 استان می‌تواند رشته ورزشی که در سالن کار می‌شود را کم یا زیاد کند.

وام تجهیز باشگاه

زمانی که مجوز باشگاه بدنسازی خود را دریافت نمایید، می‌توانید وام‌هایی که برای تجهیز یا ارتقا کیفیت سطح سالن ارائه می‌گردند را از واحدهای صنفی اخذ کنید. همچنین اگر سالن شما در رشته خاصی فعالیت می‌کند که مشمول مسابقات کشوری یا بین المللی است، با دریافت مدال در این مسابقات می‌توانید از امتیازها و حمایت‌های لازم برخوردار شوید.

نکات و مشکلات تاسیس باشگاه بدنسازی

  • اولین مشکلی که شاید بسیاری از افراد با آن برای تجهیز باشگاه بدنسازی روبه‌رو شوند، پیدا کردن مکان مناسب برای راه اندازی باشگاه بدنسازی است؛ مکانی که انتخاب می‌کنید حداقل باید به گزینه‌های حمل و نقل دسترسی داشته‌باشد.
  • برای آن‌که به سوددهی دست یابید، نیاز دارید تا تبلیغات موثری را برای جذب افراد انجام دهید. این موضوع می‌تواند زمان‌بر باشد یا شما را متحمل هزینه زیادی نماید.
  • بیشترین مشکلی که مدیران باشگاه با آن مواجه‌ هستند، حفظ افرادی است که در باشگاه آن‌ها ثبت‌ نام کرده‌اند.
  • نگهداری از تجهیزات مسئله بسیار مهمی است؛ زیرا برای تمرین به ابزاری قابل اطمینان، سالم و بدون دردسر نیاز دارید.
  • حفظ قوانین سالن و در عین حال بروزرسانی برنامه‌های تمرینی و فراهم کردن خدمات و تجهیزاتی که به تازگی وارد بازار شده‌اند.
  • همگام بودن با تغییرات و برنامه‌های سیاسی و دولتی
  • بیشترین چالشی که مدیران باشگاه با آن مواجه‌ هستند، نحوه برخورد کارکنان با اعضای باشگاه است.
  • رسیدگی به موقع به شکایات مشتریان و جلب رضایت آن‌ها

قیمت تجهیزات باشگاه بدنسازی

تجهیزاتی که شما برای باشگاه‌تان انتخاب می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. اجناسی با کیفیت مناسب از دوام طولانی‌تری برخوردار بوده و چهره باشگاه شما را به مشتریانی که برای اولین مرتبه به باشگاه شما مراجعه می‌کنند، نشان می‌دهد. اندازه سالن بدنسازی یکی از عوامل اصلی است که تعیین‌کننده میزان نیاز شما به تجهیزات می‌باشد که در نتیجه میزان هزینه مورد نیاز شما نیز تعیین خواهد شد. یک باشگاه بزرگ به تجهیزات بیشتری نیاز دارد تا کاربران بیشتری را در خود جای دهد.

نوع و کیفیت تجهیزات یکی دیگر از عوامل مهمی است که بر قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد. امروزه سه نوع اصلی از تجهیزات بدنسازی در بازار وجود دارند که عبارتند از: تجهیزات تناسب اندام تجاری، تجهیزات ورزشی سبک و تجهیزات بدنسازی مسکونی یا خانگی. هر کدام از آن‌ها به شما می‌گویند که چه مقدار تجهیزات را باید خریداری نمایید.

منبع تجهیزاتی که از آنجا خرید می‌کنید عامل دیگری است که بر قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید تجهیزات نو یا دست دوم را از منابع مختلفی مانند تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، خرده فروشان، پلتفرم‌ های آنلاین، مزایده‌ها و… خریداری نمایید. خرید تجهیزات جدید از منابع معتبر می‌تواند تضمین کند که محصولات باکیفیت، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش را دریافت خواهید کرد.

خرید تجهیزات باشگاه بدنسازی

اغلب می‌شنویم که صاحبان باشگاه‌های ورزشی جدید، تجهیزات خود را از بازار دست دوم تهیه می‌کنند. خرید وسایلی که در مورد کیفیت آن‌ها مطمئن نیستید و احتمالاً نیاز به تعمیر دارند، اشتباه بزرگی است که صاحبان باشگاه جدید می‌توانند در راه اندازی باشگاه بدنسازی مرتکب شوند. اگر دستگاه‌های بدنسازی شما دائماً از کار افتاده باشند، شکی نیست که نام تجاری شما را به صورت منفی به تصویر کشیده خواهد شد و نمی‌تواند با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کند.

مشتریان شما می‌خواهند به مرکز تناسب اندام شما به عنوان تنها مکانی که بهترین فناوری را ارائه می‌دهد بنگرند. ارسال این پیام موفقیت بزرگی را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد؛ زیرا سبب ایجاد احساس اعتماد در بین مشتریان شما می‌گردد.

خدمات و مشاوره تیم حامدیان اسپرت

آیا در حال بررسی برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی هستید یا صرفاً به دنبال بازسازی سالن فعلی خود می‌گردید؟ انتخاب تجهیزات و امکانات مناسب، کلید یک باشگاه ورزشی موفق و داشتن ورزشکارانی راضی است. اگر هنوز تصمیم به انتخاب تجهیزات برای سالن بدنسازی خود نگرفته‌اید، یا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؛ می‌توانید با کارشناسان شرکت طراحی باشگاه بدنسازی ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه به صورت کاملا رایگان راهنمایی نمایند.

تجهیز باشگاه بدنسازی | حامدیان اسپرت

تجهیز باشگاه بدنسازی | حامدیان اسپرت

سخن پایانی

تجهیز باشگاه بدنسازی یکی از پرطرفدارترین راه‌های درآمد زایی برای مربیان است اما این کار، نیاز به تجربه و تخصص در زمینه تجهیز جیم کامل دارد؛ اگر مهارت کافی در این زمینه را ندارید، می‌توانید با دریافت مشاوره، روند تجهیز باشگاه بدنسازی خود را سرعت ببخشید.

در طول سال‌ها نیاز به تجهیز باشگاه بدنسازی بسیار افزایش یافته است. ورزشکارانی که به دنبال پیروی از یک روال ورزشی بدون قدم گذاشتن در باشگاه هستند، راه اندازی باشگاه بدنسازی خانگی را انتخاب می‌کنند. بر همین اساس خریداری تجهیزات مناسب و با کیفیت، عمر طولانی‌تری به آن‌ها می‌بخشد، خانواده شما را در طول تمرین ایمن نگه می‌دارد و مشتریان بیشتری را به سمت باشگاه شما هدایت می‌نماید. در همین خصوص می‌توانید از خدمات و مشاوره تیم ما بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *