انواع چرخ شکم (رولر | غلطک) با بهترین قیمت برای خرید!

امروزه ورزش کردن تنها برای سلامت جسمی نیست. با ورزش کردن روح انسان نیز به نشاط و سرحالی میرسد. متاسفانه در سال های اخیر درگیری های روزمره و بیماری های واگیر دار مانع از این شده است که خیلی از ورزشکاران زن و مرد بتوانند در محیط باشگاه ها به ورزش خود ادامه دهند. ورزش در خانه در این شرایط به کمک ورزشکارانی که مایل به ادامه روند ورزشی خود هستند آمده است. ورزش در خانه در عین سادگی نیاز به وسایلی دارد که چرخ شکم (رولر شکم یا غلطک شکم) یکی از آن ها می باشد.

چرخ شکم چیست | حامدیان اسپرت

چرخ شکم چیست ؟ | حامدیان اسپرت

 

چرخ شکم چیست؟ 

تمرین با رولر شکم یکی از راه های ساده و راحت برای این می باشد که عضلات شکم خود را تقویت کنید و به سیکس پک شکمی دست پیدا کنید. رولر شکم در بین ورزشکاران برای تمرینات مخصوص ماهیچه های شکم، شانه ها، پا و پشت بازوها بسیار پرطرفدار می باشد. هدف و عضله اصلی در هنگام تمرین با غلطک شکم عضلات شکمی می باشد ولی بر روی عضلات بازویی، کمر و گردن نیز تاثیر گذار است.

تمرین با رولر شکم به اندازه ای اثر بخش می باشد که ورزشکاران بدنسازی را مجاب کرده است برای انجام تمرینات شکمی و داشتن شکمی 6 تکه از آن استفاده کنند. Ab roller، exercise wheel و   ab wheel نام های انگلیسی غلطک شکم می باشند. در  بین فارسی زبانان نیز با نام هایی چون چرخ شکم،غلطک شکم،چرخ تمرین و غلطک شکم شناخته می شود.

خرید چرخ شکم یا خرید رولر شکم

با افزایش تمایل ورزشکاران به ورزش در خانه،خرید وسایل ورزشی کم جا و کم هزینه افزایش یافته است که یکی از این خرید ها خرید چرخ شکم یا خرید رولر شکم می باشد. برای یک انتخاب شایسته در خرید چرخ شکم لازم است اول با این محصول آشنا شویم.

رولر شکم متشکل از یک یا دو چرخ و دوتا دسته از جنس فوم می باشد. قابلیت ژله ای لبه چرخ ها باعث می شود که راحت تر به جلو و عقب حرکت کند و در عین حال مانع از لیز خوردن آن می شود. خرید این چرخ و استفاده از آن بر روی عضلات بالا تنه و میان تنه تاثیر بسزایی دارد. برای مثال باعث تقویت و مقاومت کمر و گردن و حتی عضلات شانه می گردد اما بیشترین تاثیر تمرین کردن با رولر شکم بر روی عضلات شکم می باشد.

انواع رولر های شکمی

در ادامه به برخی از مدل های رولر اشاره میکنیم:

مدل تک چرخ

این نوع از رولر شکمی دارای تنها یک چرخ عریض می باشد که همین امر باعث می شود پایداری کمتری نسبت به غلطک شکم دو چرخ داشته باشد. مزیت غلطک شکمی تک چرخ این است که از آن می توانید در زوایای مختلف به تمرین بپردازید و دامنه حرکاتی نامحدودتری دارید.

مدل دو چرخ

این مدل دو چرخ دارد ولی قابلیت اینکه به مدل یک چرخ تبدیل بشود را نیز دارد. از این مدل نمی توان برای تمرین در تمامی زوایا استفاده کرد.

نکات مهم هنگام تمرین با چرخ شکم | حامدیان اسپرت

نکات مهم هنگام تمرین با رولر شکمی | حامدیان اسپرت

 

نکات مهم هنگام خرید چرخ تمرین شکم

برخی نکات را باید هنگام خرید چرخ شکم رعایت کنیم تا خرید خوبی داشته باشیم در ادامه به برخی از این نکات اشاره کردیم.

انتخاب نوع

از مسائل بسیار مهم در خرید چرخ شکمی این موضوع می باشد که در بین دو مدل رولر شکم تک چرخ و دو چرخ شما خواهان کدام مدل می باشید و کدام مدل از این دو مدل به شما در رسیدن به اهدافتان کمک بیشتری خواهد کرد.

اندازه و وزن محصول

از آنجایی که طرفداران رولر شکم از آن هم در خانه و هم در باشگاه استفاده می کنند و با آن به تمرین می پردازند، در هنگام خرید چرخ شکم باید به اندازه و وزن این وسیله ورزشی توجه کرد تا به راحتی قابل حمل و جابجایی باشد.

جنس و طراحی دسته

مسئله مهم دیگر که باید در هنگام خرید چرخ شکم به آن توجه ویژه ای کرد موضوع جنس و طراحی دسته های غلطک شکم می باشد. توصیه می شود در خرید چرخ شکم به سراغ چرخ هایی بروید که دسته هایشان مقاومت بالایی دارد و می توانند وزن شما را به راحتی تحمل کنند. اگر دسته ها دارای روکش نرم باشند بسیار بهتر می باشد زیرا در این صورت دستانتان در هنگام تمرین با آن دچار درد و آسیب نمی شود.

توصیه دیگر در خرید چرخ شکم این است که به عدم لرزش و تکان خوردن دسته ها و چرخ های رولر شکم باید بسیار دقت کرد زیرا اگر در چرخ ها یا دسته ها حتی میزان کمی لغزیدن وجود داشته باشید می تواند عاملی برای به زمین برخورد کردن شما، آسیب دیدن دستانتان و در نهایت مصدومیت شما بشود.

خرید چرخ شکم | حامدیان اسپرت

خرید چرخ شکمی | حامدیان اسپرت

 

قیمت خرید چرخ شکم

قیمت خرید چرخ شکم برحسب جنسیت و کیفیت ساخت رولر شکم تعیین می شود. مانند بسیاری از وسایل ورزشی دیگر فواید خرید چرخ شکم نیز چند برابر قیمت خرید رولر شکم می باشد.

خرید چرخ شکم و راهنمای تمرین با آن

یکی از راه های کاهش درد کمر تقویت عضلات شکم می باشد که با خرید چرخ شکم و تمرین مداوم با آن امکان پذیر می باشد. استفاده از غلطک شکم و تمرین کردن با آن سختی و پیچیدگی زیادی ندارد و به راحتی بدون اینکه نیازمند مهارت خاصی باشید می توانید به تمرین کردن با آن بپردازید. حتی در مراکز توانبخشی برای افراد دارای ناتوانی و معلولان جسمی هم از این وسیله برای کار درمانی استفاده می شود.

این وسیله ورزشی قابل حمل است و هیچ گونه محدودیت سنی برای استفاده از آن وجود ندارد. شما عزیزان میتوانید این محصول را از فروشگاه های آنلاین و یا به صورت حضوری خریداری کنید.

نحوه انجام حرکت تمرینی با غلطک شکم

  1. زانو های خود را روی زمین قرار بدهید و غلطک شکم را زیر شانه های خود نگه دارید.
  2. عضلات شکم خود را منقبض کنید و چرخ را به سمت جلو ببرید.
  3. تا جایی که احساس کشش در اندام میان تنه خود دارید و قبل از اینکه باسنتان به سمت زمین خم بشود چرخ ها را به سمت جلو ببرید.
  4. حال به سمت عقب و نقطه ضروع حرکت برگردید.
  5. تا جایی که توان دارید که این حرکت را به شیوه درست انجام دهید تمرین را تکرار کنید.

نکات مهم هنگام تمرین

نکته مهم این است که در انجام این حرکات برای افرادی که دچار بیماری های شایع کمر درد رنج هستند باید کمی احتیاط به خرج داد. بهتر است رولر شکم را تا جایی جلو ببرید که فشار چندانی به شما وارد نشود و برگشت به حالت اولیه نیز برایتان سخت نباشد.

نکته مهم دیگر این است که در انجام این حرکت باید شکم تان رو به داخل و کمر رو به بیرون باشد. همچنین دقت کنید گودی کمر نیز نداشته باشید. انجام این حرکت با عضلات باسن درست نمی باشد و به شما آسیب می رساند. وقتی رولر شکم را به عقب می کشید باید تمرکز داشته باشید که فشار باید روی عضلات شکم شما باشد نه بر روی بازو، زانو یا حتی باسن شما ! بودن زیر انداز برای تمرین با رولر شکمی می تواند به میزان زیادی به شما در انجام راحت تر حرکات و تداوم بیشتر این حرکات کمک شایانی کند.

بخصوص اگر مبتدی هستید توصیه می شود از زیراندازی استفاده نمایید تا دچار حادثه ای در اثر برخورد با زمین نشوید.

بیشتر بخوانید: هوم جیم چیست؟

 

سایر روش های برای انجام این حرکت

اگر به دنبال حرفه ای تر کردن تمرینات خود هستید و یا قصد دارید که کمی با تمرین خود را چالش برانگیز تر کنید می توانید رولر شکم را به صورت مورب و غیر مستقیم حرکت دهید. این کار عضلات بیشتری را درگیر می کند و تمرکز را بالا تر می برد. حتی می توانید بر روی انگشتان پای خود بلند بشوید به جای آنکه بر روی زانو ها قرار بگیرد. این نیز راهی است تا فشار بیشتری به بدن بخصوص میان تنه خود وارد کنید.

فواید تمرین با چرخ شکمی | حامدیان اسپرت

فواید تمرین با چرخ شکمی | حامدیان اسپرت

 

فواید خرید چرخ شکم و تمرین با آن

  • تقویت عضلات شکم، بازو، سرشانه و کمر
  • کمک به ساختن و داشتن شکمی 6 تکه
  • اثر بخشی بیشتر تمرینات
  • تقویت عضلات پشت سینه و پاها
  • قابلیت استفاده همه افراد مبتدی یا ورزشکار
  • تمرین در خانه و باشگاه
  • کم جا و کم هزینه بودن

چند سوال پر تکرار در خرید چرخ شکم

من یک فرد مبتدی هستم بهتر است چه نوع رولر شکمی بخرم؟

  • بهتر است به سراغ خرید رولر شکم رولری با دسته های بالشتکی، چرخی با آج پلاستیکی، چرخی که کمی بزرگ تر باشد بروید. اگر در کنار خرید رولر شکمی یک دفترچه راهنما برای تمرینات خود نیز تهیه نمایید بسیار به شما کمک خواهد کرد.

آیا رولر شکم می تواند جهت رسیدن به سیکس پک شکم کمک کند؟

  • بله، چرخ شکمی در کنار رژیم غذایی متعادل و برنامه تمرین ثابت بی شک مسیر شما را در رسیدن به سیکس پک شکمی کوتاه تر خواهد کرد.

آیا غلطک شکم برای کمر مضر است؟

  • مانند هر تمرین دیگری اگر به درستی انجام نشود ممکن است به کمر آسیب برساند. بهتر است حرکاتتان را با سرعت مناسب یعنی نه چندان سریع انجام دهید. همچنین در انجام حرکات بهتر است با توجه به توان بدنی خود تمرینات را پیگیری کنید.

سخن آخر

در این مقاله شما را با رولر شکم و نکاتی که در خرید چرخ شکم یا خرید رولر شکم نیاز به دانستن است آشنا کردیم تا به راحتی انتخاب خوبی در این زمینه داشته باشید. چرخ شکم یا رولر شکم یکی از وسایل ورزشی پر طرفدار این روزهای دنیای ورزش می باشد. دلیل این پر طرفداری کم جا و کم هزینه بودن این وسیله در کنار تاثیر بسیار به سزا آن بر روی عضلات شکمی و داشتن سیکس پک شکمی می باشد.

شما می توانید برای خرید تجهیزات بدنسازی به فروشگاه های آنلاین معتبر مراجعه فرمایید. رولر شکمی برای همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای می تواند یک مدل از غلطک شکم متناسب با توان و وزن خود باشد و به تمرین با آن بپردازد. شخص هم در باشگاه و هم در منزل می تواند از آن استفاده کرد.

دیدگاهی در مورد “چرخ شکم چیست؟ + راهنمایی خرید

  1. مهدی گفت:

    آقا این رولر شکم مدل power عجب چیز حقیه
    نرم تر از این ندیدم دمت گرم

    1. سعید حامدیان گفت:

      درود مهدی جان ?
      ممنونم از ثبت نظرت؛ یک کد تخفیف ویژه برات ایمیل شده، بررسیش کن?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *