معرفی انواع لوازم کراس فیت با بهترین قیمت برای خرید!

خرید لوازم کراس فیت مستلزم آشنایی با ورزش کراس فیت و سپس لیست قیمت لوازم کراس فیت می­باشد. ورزش کراس فیت یک ورزش ترکیبی از چند ورزش از جمله دو میدانی، ژیمناستیک و وزنه برداری می‌باشد و اساس این ورزش بر این اصل استوار است که ورزش داخل باشگاه باید در زندگی روزمره ما نیز کاربردی باشد. با ما در بزرگترین مرجع خرید تجهیزات بدنسازی اصفهان همراه باشید.

کراس فیت چیست | حامدیان اسپرت

کراس فیت چیست | حامدیان اسپرت

خرید لوازم کراس فیت

این روزها بازار خرید های حضوری و اینترنتی برای خرید لوازم کراس فیت به شدت داغ می­باشد. تنوع وسایل و فروشگا­ها بخصوص این مورد که هنوز برای اکثر افراد، کراس فیت همان ورزش بدنسازی می­باشد، باعث اشتباه در خرید لوازم کراس فیت می­شود. همواره توصیه می­گردد که خرید کراس فیت را از فروشگاه­ های معتبر و شرکت های تخصصی خریداری نمایید. قیمت این وسایل بسته به برند، جنس و سایز محصول انتخابی شما متغیر خواهد بود.

در ادامه برای خرید تجهیزات کراس فیت، بهتر است اول نگاهی به لیست لوازم این ورزش بیندازیم تا متناسب با نیاز خود انتخاب بهتری در خرید تجهیزات کراس فیت داشته باشید.

لیست تجهیزات کراس فیت

لوازم کراس فیت شامل یک سری وسایل اختصاصی ورزش کراس فیت می­باشد که ما در ادامه به معرفی چند نمونه از آن خواهیم پرداخت تا شما را در امر خرید تجهیزات کراس فیت یا خرید وسایل کراس فیت هر چه بهتر راهنمایی کنیم.

تجهیزات کراس فیت | حامدیان اسپرت

تجهیزات کراس فیت | حامدیان اسپرت

سازه­ کراس فیت

به نوعی می­توان گفت که مهم ترین و شاخص­ ترین وسیله ورزش، سازه کراس فیت می­باشد که جایگاه ویژه ­ای در لیست خرید لوازم کراس فیت برای طرفداران این رشته ورزشی دارد.

جامپ باکس

 دومین وسیله در لیست خرید لوازم کراس فیت ، خرید جامپ باکس می­باشد که سطح ورزشکاران را از نظر انفجاری و آمادگی پرش ارتقا می­دهد.

دار حلقه

همانطور که گفتیم کراس فیت ترکیبی از چند ورزش می­باشد که یکی از آن ها ژیمناستیک است و میراث ژیمناستیک هم برای این ورزش دار حلقه است. پس اگر دوست دارید اصولی و حرفه­ ای این ورزش را در پیش بگیرید دار حلقه را حتماً در لیست خرید لوازم کراس فیت خود قرار دهید.

هالتر کراس فیت

یکی دیگر از وسایل ضروری در لیست خرید وسایل کراس فیت ، خرید میله هالتر بدنسازی می­باشد زیرا اگر لیفت کردن را از این ورزش حذف کنیم دیگر آن جذابیت توی ذهنمان را ندارد و چندان ما را به چالش نمی­کشد پس بهتر است هالتر کراس فیت را در لیست خرید تجهیزات کراس فیت مورد نظر خود حتماً بگنجانیم.

پلیت کراس فیت

این وسیله که امروزه به آن پلیت نیز می­گویند، مجموعه ای از صفحه وزنه­ های وزنه برداری می­باشد که یک فرق اساسی با صفحه های بدنسازی دارد و آن هم اینکه فوق العاده در برابر کوبیده شدن روی زمین و لیفت های سنگین مقاوم هستند. با حذف این وسیله از لیست خرید تجهیزات کراس فیت در اصل فاکتور مهم قدرت را از ورزش خود حذف کرده ­اید.

مدیسن بال

 با افزودن مدیسن بال در لیست خرید لوازم کراس فیت در اصل به بنیاد اصلی این ورزش که کاربرد این ورزش در زندگی روزمره می­باشد پایبند هستید. این توپ که اکثراً با شن داخلشان پر می­شود از توپ­ های معمولی کمی سنگین تر می­باشند و با نام­ های توپ تنبل، توپ شنی و توپ سنگین در بازار موجود می­باشد.

روئینگ

دستگاه روئینگ در قلب لیست خرید لوازم کراس فیت جای دارد. این وسیله چنان با اهمیت است که بارها مقاله اختصاصی در موردش نوشته ­اند. اگر بخواهیم صرفاً یک ذهنیت از این وسیله برای شما ایجاد کنیم تا با اهمیت آن در لیست خرید لوازم کراس فیت پی ببرید باید آن را به دستگاه زیر بغل قایقی در بدنسازی تشبیه کنیم. با این تفاوت که زیر نشیمن این دستگاه ریلی می­باشد تا ورزشکار هم زمان فشار را بر روی زیر بغل و پای خود احساس کند. البته با این تشبیه در حق روئینگ اجهاف بزرگی صورت گرفته است زیرا تفاوت ­های فاحش زیادی بین آن دو دستگاه از نظر مهندسی و کارایی وجود دارد.

ایرباک

در لیست خرید تجهیزات کراس فیت ، ایرباک مسئولیت رفع نیازهای هوازی ورزشکار را دارد. ولی نکته جالبی که وجود دارد این است که ایرباک جز ورزش­ های هوازی، تاثیر شگفتی بر وزرشکاران می­گذارد که اشاره به تمامی کاربرد آن در این مقاله نمی­گنجد، فقط می­توانیم بگوییم در عمق فعالیت هوازی ورزشکار را به فعالیت های قدرتی نیز وا می­دارد.

جی اچ دی

اگر ایرباک و روئینگ را دو برادر در لیست خرید لوازم کراس فیت بدانیم، جی اچ دی نیز خواهر آن ها خواهد بود. این خانواده پدری از جنس تمرینات قدرتی با وزنه و مادرشان از جنس ژیمناستیک دارد که این سه دستگاه کودکان این خانواده هستند. برخی از افراد این دستگاه را به دستگاه شکم شیب و یا دستگاه فیله­ ی کمر تشبیه می کنند که البته با وجود شباهت اندک ظاهری در کارایی بسیار متفاوت هستند.

وال بال

توپ هایی در اندازه دو برابر مدیسن بال هستند که با مواد سبک­ تری پر می­شوند تا اگر برخوردی با بدن و بخصوص صورت داشتند صدماتی به شخص وارد ننمایند و همینطور بخاطر حالت ارتجاعی­ که دارد حوزه تمریناتی متفاوتی با مدیسن بال دارد. برای مثال در شنا رفتن وال بال گزینه مناسب­ تری می­باشد پس از نظر حجم، ساختار و کارایی با مدیسن بال متفاوت هستند و در اصل کار هوشمندانه ای­ نیست که در لیست خرید لوازم کراس فیت آن ها را جایگزین همدیگر کنیم.

وسایل کراس فیت | حامدیان اسپرت

وسایل کراس فیت | حامدیان اسپرت

رک وسایل

در اصل رک وسایل به این دلیل در لیست خرید تجهیزات کراس فیت جای دارد که ابزارهای کراس فیت درگوشه­ از باشگاه ما پخش نباشد تا عمر مفیدتری داشته باشند. پس رک وسایل خود وسیله­ تمرینی نمی­باشد و فقط برای نگه داری الباقی وسایل جزو خرید تجهیزات کراس فیت قرار دارد.

کش های پاور باند

شاید برایتان جالب باشد که خرید کش پاور باند هم به میزان روئینگ و ایرباک در لیست خرید تجهیزات کراس فیت مهم و ضروری است. با این کش ­ها می­توان به دنیایی از تمرینات کاربردی دست یافت. تقریباً صحیح است اگر بگوییم هر ورزشکاری اولین گزینه ­اش برای خرید تجهیزات کراس فیت این کش ­ها هستند.

تی آر ایکس

آشنا ترین نام در لیست خرید تجهیزات کراس فیت تی آر ایکس می­باشد. تی آر ایکس خود ورزشی بی انتهاست و در ورزش کراس فیت هم نقش پررنگی دارد. در اصل با افزودن تی آر ایکس در لیست خرید لوازم کراس فیت یا خرید تجهیزات کراس فیت هم حفره­ موجود در ورزش کراس فیت را پر می­کنید و هم به مجموعه ای متنوع از ورزش های دیگر دسترسی پیدا می­کنید. بنابراین خرید بند تی ار ایکس (کش trx) یکی از بهترین گزینه ها برای تجهیز هوم جیم یا باشگاه بدنسازی خانگی می باشد. این بند ها به سازه trx وصل می شوند.

کتل بل

این وسیله جذاب که آناتومی خاص خود را دارد در تمرینات سرشانه، سینه، پا دارای حرکاتی بنیادی می­باشد. خرید کتل بل نیز جزو آن دسته از خرید هایی است که جز در لیست خرید تجهیزات کراس فیت ، در لیست وسایل مورد نیاز برای بسیاری از ورزش های دیگر هم جایگاه بخصوصی دارد. شاید بتوان این وسیله را نماد جذابیت و دوست داشتنی بودن کراس فیت دانست.

بتل روپ

بتل روپ وسیله ­ای ساده در عین حال زیبایی که در لیست خرید تجهیزات کراس فیت است. در حالت کلاسیک دارای طنابی قطور که با از وسط دو قسمت کردن و وصل کردنش به جایی، می­شود به تمرینات هوازی و قدرتی هم زمان پرداخت.

بوسوبال

این ابزار نیز یک وسیله میان رشته­ است که در لیست خرید لوازم کراس فیت هم نفوذ کرده است. خرید بوسوبال در اوایل برای کار درمانی و توان بخشی استفاده می­گردید و همچنین می­توان از آن به عنوان مکملی برای تی آر ایکس نام برد. این وسیله به شکل نیم کره است که با ایستادن روی آن در کنار حرکات دیگر بر روی تعادل شخص کار می­گردد. پس برای تقویت فاکتور تعادل در لیست خرید لوازم کراس فیت اسم بوسوبال پر رنگ خواهد بود.

فوم رولر

برای تسهیل خستگی و ماساژ در ورزش کراس فیت ، خرید فوم رولر وارد لیست ما می­ شود. البته از این وسیله برای گرم کردن نیز استفاده می ­شود.

نردبان چابکی

همانطور که گفتیم ورزش کراس فیت بر تمامی جوانب آمادگی جسمانی تمرکز دارد. وجود نردبان چابکی در لیست خرید لوازم کراس فیت و لیست وسایل کراس فیت هم برای پر کردن قسمت چابکی این ورزش می­باشد. چابکی به معنای توان جابجایی بیشترین قسمت بدن از نقطه ای به نقطه دیگر است.

طناب کراس فیت

طناب کراس فیت در اصل مهر ورزش کراس فیت می­باشد زیرا برای اولین بار در این ورزش مطرح شد. این طناب با افزودن یک بلبرینگ در قسمت حلقوی شکل که باعث تغییر شکل می­شود و در نتیجه به کارایی بهتر ختم می­شود، خود را در بین لیست خرید لوازم کراس فیت جای می­دهد.

لاستیک

وجود یک لاستیک غول پیکر در لیست خرید لوازم کراس فیت برای نشان دادن قسمت خشن و سنتی این ورزش می­باشد که از دیر باز برای افزایش قدرت انفجاری بالا تنه و پایین تنه مورد استفاده قرار می­گرفت.

پتک کراس فیت

اگر این دستگاه را در لیست خرید لوازم کراس فیت خود قرار دهید می­توانید از کوبیدن پتک بر روی لاستیک لذت برده و عضلات سر شانه خود را تقویت کنید. در عین حال شبیه ترین حرکت به ورزش صخره نوردی می­باشد.

پگ برد

تخته ای متشکل از انواع سوراخ و چوب­ها که به شما در بالا رفتن از این تخته کمک می­کند. یکی از لوازم جذاب در لیست خرید لوازم کراس فیت بی شک این وسیله می­باشد.

سند بگ

به زبان ساده کیفی دارای چند دسته که وجودش در لیست خرید لوازم کراس فیت برای حرکات قدرتی به شما کمک خواهد کرد و دامنه تمریناتی وسیعی برایتان به وجود می آورد.

سعی کردیم به اختصار لوازم ورزش کراس فیت را معرفی کنیم تا شما در خرید لوازم کراس فیت انتخاب ­های هوشمندانه­ تری داشته باشید هر چند که چشم پوشی کردن از تک تک این وسایل در خرید لوازم کراس فیت کمی سخت هست بخصوص اینکه هر کدام این وسایل برای کارایی خاصی و دامنه تمریناتی متفاوتی می­باشند.

لباس کراس فیت

به دلیل اینکه کراس فیت ورزشی است که باعث چند برابر شدن تعریق بدن می شود پس باید برایش لباسی انتخاب شود که از عرق سوز شدن و امراض قارچی پوست پیشگیری شود. در نتیجه لباس مناسب یکی از اولین گزینه­ ها برای خرید تجهیزات کراس فیت می­باشد. نخ و پنبه بهترین جنس برای این نوع لباس ­ها هستند.

خرید تجهیزات کراس فیت | حامدیان اسپرت

خرید تجهیزات کراس فیت | حامدیان اسپرت

پکیچ کراس فیت

یکی دیگر از گزینه ­های موجود در لیست خرید تجهیزات کراس فیت ، پکیچ کراس فیت است. با خرید این پکیچ به بیش از صد نوع حرکت در این ورزش دست پیدا خواهیم کرد. هر کدام در موضع خود بی رقیب می­باشد. برای هدفی خاص طراحی گردیده است.

هند گریپ کراس فیت در خرید لوازم کراس فیت

کف بند یا هند گریپ نوعی دستکش سه انگشتی است. که از کف دست شما در برابر زخم شدن یا ساییدگی در تمرین­ های کراس فیت یا ژیمناستیک محافظت می­کند. همچنین وجود شیارهای روی گریپ چسبندگی دست به میله ها بیشتر می­شود که در نتیجه از لیز خوردن میله­ ها در دست جلوگیری می­شود. هند گریپ برای ایمنی بیشتر شخص در لیست خرید تجهیزات کراس فیت قرار دارد.

میله کراس فیت

ورزشکاران می­توانند با قرار دادن انواع وزنه ­ها در میله هالتر حرکات افزایش قدرت را انجام دهند. این میله­ ها هم مثل بعضی لوازم ذکر شده برای خرید تجهیزات کراس فیت و خرید تجهیزات کراس فیت پایه اصلی می­باشند.

کمربند کراس فیت

همانطور که از اسم این محصول پیداست برای محکم نگه داشتن کمر و محافظت از مهره های کمر است. تا در انجام حرکات قدرتی در ورزش کراس فیت آسیب نبینند. شاید برای خیلی ها چندان وسیله ضروری­ای نباشد ولی وجود آن در لیست خرید تجهیزات کراس فیت بخصوص برای افراد مبتدی الزامی است.

کفش کراس فیت در لیست خرید لوازم کراس فیت

شاید به نظر نرسد که کفش کراس فیت هم یک مورد ضروری در لیست خرید تجهیزات کراس فیت باشد. ولی باید در نظر گرفت که این کفش به نوعی طراحی می­شود. که نیروی کافی برای فعالیت­ های مختلف مانند وزنه برداری یا پرش را فراهم می­ کند. تا شخص احساس سبکی و انعطاف پذیری داشته باشد.

خرید باکس کراس فیت

بهتر است در ادامه مقاله به اختصار در مورد مزایا سافت باکس کراس فیت بپردازیم:

  • فراهم آوردن پرش­ کم عمق تا عمق زیاد
  • تقویت کردن عضلات پا و بهبود پرش های عمومی
  • افزایش کارایی در پریدن و سرعت و انعطاف بدنی
  • بهتر شدن پرش در اکثر ورزش­ها از جمله والیبال، فوتبال و کراس فیت
  • مناسب برای تمرینات پله که به چربی سوزی، حجم و قدرت عضلات کمک می کند.