معرفی انواع بند یوگا (کمربند یوگا) با بهترین قیمت برای خرید!

بند یوگا که نام دیگر آن کمربند یوگا نیز می‌باشد از تجهیزات بدنسازی است که دارای وزنی سبک می‌باشد و برای تثبیت مفاصل، بالا بردن انعطاف پذیری و به وجود آوردن فضای بیشتر در بدن به کار می‌رود. معمولاً جنس این بند از کنف یا پنبه است و در متراژ  2 تا 3 متری تولید می‌شود. این محصول معمولاً برای انجام حرکات کششی و بالا بردن طول عضلات به کار می‌روند و متراژ آنها را از روی قد و طول دستان شما انتخاب می‌‌شود. ضخامت بیشتر این بندها، 3 و 5 سانتی‌متر است یک حلقه دارد و این حلقه دو طرف بند را به هم وصل می‌کند.

بند یوگا (کمربند یوگا) چیست؟

اکنون ببینیم کمربند یوگا برای چیست؟ جزو وسایل یوگا می‌باشد که برای تجهیز باشگاه بدنسازی مخصوص یوگا، لازم است. این بند زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حالت نشسته و یا خوابیده باشید. همچنین برای همه افراد مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده است. یکی از دلایل محبوبیت این وسیله، سبک بودن و ایمن بودن آن است. حرکاتی که نیاز به تعادل بالا دارد معمولاً به کمک این بند آسان‌تر انجام می‌گیرد و در زمان انجام تمرینات تعادلی باعث می‌شود تا تعادل بدن فرد حفظ شود. ورزش یوگا با بند کمک می‌کند تا در هنگام انجام تمرینات یوگا فشار زیاد به اندام‌ها وارد نشده و باعث آسیب اندام‌ها نشود.

yoga strap | حامدیان اسپرت

yoga strap | حامدیان اسپرت

کاربرد کمربند یوگا چیست؟

در ورزش یوگا بعضی از حرکات باید به صورت خوابیده یا ایستاده انجام شود که این بند به شما کمک می‌کند تا این حرکات را درست انجام دهید. به کمک این وسیله شما می‌توانید در یک حالت ثابت و تراز قرار بگیرید. این وسیله باعث حفظ تعادل شما می‌شود و مهم نیست که شما سابقه قبلی در این ورزش داشته باشید یا نه.

از این وسیله زمانی استفاده می‌شود که احتمال وارد شدن فشار زیاد به بدن وجود دارد؛ ورزش یوگا با بند کمک می‌کند تا این فشار کاهش یابد. در افراد مبتدی ممکن است انجام حرکات کششی و رساندن دست‌ها به پاها مشکل باشد که کمربند یوگا این مشکل را حل می‌کند. در واقع کمربند یوگا انعطاف پذیری بدن شما را افزایش می‌دهد و باعث خارج شدن بدن شما از حالت خشک می‌شود.

معرفی طول‌های مختلف بند یوگا

در هنگام انتخاب طول مناسب بند، بهترین گزینه مشورت با مربی خودتان است که با توجه به تجربه و قد شما، بهترین گزینه را پیشنهاد می‌دهد. این بند معمولاً در سایزهای مختلفی مثل  2 و 2.5 و 3 متری وجود دارد.

بند یوگا 2 متری

طول آن 2 متر است و یکی از پرطرفدار ترین طول‌ها در میان بندهاست.

بند یوگا 2.5 متری

یکی دیگر از گزینه‌ها برای انتخاب، نوع 2.5 متری است. این نوع بند برای افراد مبتدی گزینه مناسبی است زیرا اندازه آن بلند می‌باشد و سنگین نیست. این بند برای افراد بلند قد نیز قابل استفاده است.

بند یوگا 3 متری (کمربند 3 متری یوگا)

برای انجام حرکات پیچیده‌تری که بند پیچ و تاب بیشتری می‌خورد، بند یوگا سه متری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بند یوگا خارجی بهتر است یا ایرانی؟

فروش کمربند یوگا در بازار معمولاً به دو صورت ایرانی و خارجی است که نوع خارجی معمولاً قیمت بالایی دارد و مقرون به صرفه نمی‌باشد. با توجه به اینکه این وسیله چندان متریال خاصی ندارد و تنها برای حفظ و کمک بیشتر و بهتر تعادل و انجام حرکات کششی است، بنابراین می‌توان از نوع ایرانی آن که از نظر کیفیت در سطح نوع خارجی است و از قیمت مناسبی برخوردار است استفاده کرد.

چه جنسی از کمربند یوگا در بازار موجود است؟

این وسیله معمولا جنس کنفی دارد اما در مواردی با پارچه نیز تولید می‌شود:

بند یوگا کنفی (رنگی)

جنس آن از کنف می‌باشد و در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد. بند یوگا کنفی رنگی معمولاً در تمامی طول‌ها موجود است و به کمک آن می‌توانید حرکات کششی را به خوبی انجام داده و انعطاف پذیری بدن خود را افزایش دهید. این بند یک حلقه فلزی قابل تنظیم دارد و به شما کمک می‌کند تا طول بند را به دلخواه تنظیم کنید. همچنین با توجه به جنسی که دارد به آسانی لیز نمی‌خورد.

بند یوگا کنفی | حامدیان اسپرت

بند یوگا کنفی | حامدیان اسپرت

تفاوت یوگا بند ساده و طرح دار

برخی مدل‌های این بند به جای ساده بودن طول بند، طرح‌هایی روی آن وجود دارد که سبب زیبایی آن می‌شود:

مدل طرح دار | حامدیان اسپرت

مدل طرح دار | حامدیان اسپرت

نحوه استفاده از کمربند یوگا

نحوه استفاده از آن وابسته به حرکتی است که می‌خواهید انجام دهید. قبل از اینکه از این وسیله استفاده کنید بهتر است نوعی را تهیه کنید که با قد و شرایط شما سازگار باشد تا در زمان تمرین با مشکل روبرو نشوید. به کمک این وسیله می‌توانید حرکات زیر را به آسانی انجام دهید.

  • حرکت کشش جانبی
  • حرکت باز کردن شانه ها
  • حرکت خم به جلو نشسته
  • حرکت کشش کشاله پا
  • حرکت کشش ساق پا
  • حرکت گسترش دست تا نوک انگشتان پا
  • حرکت ناتارا جاسان
  • حرکت نیم و یا قایق کامل

هنگامی که شما هر کدام از این حرکات را بلد باشید استفاده ازاین وسیله نیاز به آموزش خاصی ندارد. این بند تنها یک وسیله جانبی می‌باشد که باعث می‌شود تا شما بتوانید حرکات را بهتر و با تمرکز بیشتری انجام دهید.

تفاوت بند اریال یوگا با کمربند یوگا چیست؟

کمربند یوگا معمولاً برای ورزش یوگا که بر روی مت یوگا و یا زمین به صورت نشسته و یا دراز کشیده است مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک بند معمولی است که از جنس کنف می‌باشد و بیشتر برای حفظ تعادل فرد در زمان انجام حرکات کششی است. اما بند اریال یوگا متشکل از پارچه‌های مخصوصی است که از سقف آویزان می‌شود و به آن بانوج می‌گویند. زیرا این حرکات بیشتر به صورت معلق در هوا است و پیشرفته‌تر از یوگای معمولی است.

بند اریال یوگا | حامدیان اسپرت

بند اریال یوگا | حامدیان اسپرت

تفاوت کش مدرج یوگا با بند یوگا چیست؟

کش مدرج یوگا نوعی کش ورزشی است که کارایی آن تقریبا مانند بند یوگا است؛ تفاوتشان در این است که کش مدرج یوگا همانطور که از نام آن مشخص است، قابلیت کشسانی دارد.

کش مدرج یوگا | حامدیان اسپرت

کش مدرج یوگا | حامدیان اسپرت

خرید بند یوگا

در هنگام خرید کمربند یوگا باید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید بندی مناسب با فعالیت خود انتخاب نمایید:

طول بند یوگا

طول آن باید به اندازه‌ای بلند باشد که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. معمولاً طول استاندارد بند بین 2 تا 3 متر می‌باشد اما اگر جزو افراد قد بلند هستید ممکن است احتیاج به بندی با طول بلندتری داشته باشید.

عرض بند یوگا

برای اینکه بتوانید از این وسیله به راحتی استفاده کنید باید عرض مناسبی داشته باشد. معمولاً عرض این وسیله  بین یک و نیم تا دو اینچ می‌باشد.

جنس بند یوگا

معمولاً جنس این وسیله از پنبه و یا نایلون و کنف است که جنس پنبه‌ای انعطاف پذیر است و مانع آسیب به دستگاه‌های داخلی بدن شما می‌شود. همچنین این بندها در مقابل تعرق و خمیر شدن مقاومت بالایی دارند.

بسته‌بندی و نگهداری

بعضی از این بندها همراه با یک کیف یا جعبه‌ای برای نگهداری فروخته می‌شوند که شما می‌توانید برای حمل و نقل راحت‌تر از آن استفاده کنید. همچنین بیشتر این بندها قابل شستشو هستند و امکان تمیز کردن آنها پس از استفاده وجود دارد.

خرید ست آجر و بند یوگا

در سایت ما انواع مختلف بند یوگا وجود دارد که شما می‌توانید آن را با آجر یوگا و جوراب یوگا که همگام با سلقیه خودتان است، خریداری کنید. همچنین انواع مختلف یوگا ویل در سایت ما موجود است که می‌توانید در هنگام خرید ست بند یوگا و آجر یوگا نوع یوگاویل مناسب با بدن خود را انتخاب نمایید.

ست آجر و بند یوگا | حامدیان اسپرت

ست آجر و بند یوگا | حامدیان اسپرت

بند یوگا قیمت

قیمت از نکات مهمی است که مصرف کنندگان در هنگام خرید به آن توجه زیادی می‌کنند زیرا معمولاً افراد به دنبال یک محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌باشند. قیمت این وسیله تحت تاثیر عوامل زیر می‌باشد:

  1. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت جنس می‌باشد که در اکثر موارد جنس این بند از نخ و یا نایلون است. این وسیله باید حالت نرم و بدون کشسانی داشته باشد بنابراین از ترکیب نخ و پنبه برای این کار استفاده می‌شود تا استحکام آن بالا رود.
  2. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت بند سایز آن است که معمولاً هرچه سایز بزرگتر باشد قیمت بند نیز بالاتر است.
  3. نوسانات ارزی و دلاری نیز بر روی قیمت این وسیله تاثیرگذار است زیرا بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولید، تاثیر مستقیم بر روی قیمت آن‌ها می‌گذارد.
  4. برند تولید کننده نیز بر روی قیمت تاثیر مستقیم دارد. معمولاً برندهای معتبر از مواد با کیفیت استفاده می‌کنند. در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است.

سخن پایانی

این بند یکی از لوازم جانبی یوگا می‌باشد که همانند کیف مت یوگا، تهیه آن سبب آرامش و اشتیاق بیشتر برای یوگا می‌شود. اگر ورزش یوگا را در خانه انجام می‌دهید، برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود نیازمند داشتن بند یوگا برای انجام این ورزش هستید زیرا با این وسیله می‌توانید حرکات کششی را بهتر انجام دهید. خرید کمربند یوگا در اصفهان و سایر شهرستان‌ها کار دشواری نیست؛ شما مشتریان محترم می‌توانید سفارش خود را از طریق همین صفحه ثبت کرده و در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *