معرفی انواع دستگاه اسکی ارگ با بهترین قیمت برای خرید!

مربیان بدنسازی هنگام تجهیز باشگاه بدنسازی، دستگاه‌های مختلفی را تهیه کرده و ورزشکاران از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از دستگاه‌های معروفی که در تمامی باشگاه‌ها وجود دارد، دستگاه اسکی ارگ است. با این دستگاه به‌ راحتی می‌توان تمرینات بدنسازی فوق‌العاده‌ای را انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کامل دستگاه اسکی ارگ و راهنمایی خرید آن بپردازیم.

دستگاه اسکی ارگ چیست؟ | حامدیان اسپرت

دستگاه اسکی ارگ چیست؟ | حامدیان اسپرت

اسکی ارگ چیست؟ (معرفی حرکت اسکی ارگ)

اسکی ارگ جزو لوازم کراس فیت محسوب می‌شود. تمریناتی که با دستگاه اسکی ارگ انجام می‌شود، برای بدنسازی اهمیت داشته و موجب حفظ استقامت عضلانی خواهد شد. این نوع از تمرینات قدرت و استقامت فرد را توسعه داده و می‌تواند پاها، بازوها و مرکز بدن را تقویت کند.‌ هنگامی‌که تمرینات اسکی ارگ با تمرینات بدنسازی دیگری همراه شود، استقامت عضلانی و قدرت ذهنی مناسب در انتظار ورزشکار خواهد بود. در ابتدا دستگاه اسکی ترینر به عنوان یک ابزار آموزشی برای اسکی بازان طراحی شده‌بود. اسکی‌ بازان با این دستگاه بدن خود را تقویت می‌کردند تا به یک ورزشکار اسکی حرفه‌ای تبدیل شوند.

دستگاه شبیه ساز ورزش اسکی

اسکی از بهترین ورزش‌های مناسب برای تقویت و استقامت بدن محسوب می‌شود. بسیاری از ورزشکاران و افراد به دلیل وجود شرایط محیطی و برخی مالی نمی‌توانند ورزش اسکی را انجام دهند. جای نگرانی نیست؛ چراکه اسکی ارگ یک ماشین شبیه ساز برای انجام ورزش‌های اسکی است. این دستگاه به گونه‌ای تولید شده‌است که موجب قرارگیری ورزشکار در موقعیت‌هایی می‌شود که ورزشکاران اسکی با آن در پیست اسکی مواجه هستند. 

قابل استفاده برای افرادی که با ناتوانی جسمی مواجه هستند

تولیدکنندگان دستگاه اسکی ارگ با توجه به شرایط جسمی ورزشکاران دست به تولید این دستگاه مناسب بدنسازی می‌کنند. برخی از افراد و ورزشکاران با داشتن ناتوانی جسمی قادر نیستند برخی از دستگاه‌های موجود در باشگاه‌های بدنسازی را استفاده کنند. تولید کننده دستگاه اسکی ارگ محصول خود را به گونه‌ای تولید می‌کند که برای استفاده افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند نیز مناسب باشد. بنابراین، تمامی افراد می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.

حرکت اسکی ارگ

مربیان بدنسازی توصیه می‌کنند برای شروع استفاده از اسکی ارگ از سطح دمپر 3 شروع کنید. جای درست ایستادن به قد شما بستگی دارد. اگر قدتان کوتاه است، در جایی بایستید که نزدیک‌تر به دستگاه باشد. تنها نکته‌ای که در مورد ایستادن وجود دارد این است که باید مطمئن شوید دست‌هایتان به‌راحتی به دسته اسکی ارگ برسد.

آماده سازی برای شروع استفاده از دستگاه اسکی ارگ

پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و پشت خود را صاف نگه دارید. پس از آن، دستگیره‌ها را بگیرید. بدن باید در حالتی باشد که بتوانید دسته‌ها را به‌راحتی در قسمت گوشتی کف دست قرار دهید. دسته‌ها را بالای سر خود نگه دارید. آرنج‌ها کمی کشیده و بالاتر از سطح چشم قرار بگیرد. طوری بلند شوید که بدن در یک خط مستقیم قرار بگیرد. اگر توانایی دارید روی نوک انگشتان خود بایستید. اکنون برای شروع استفاده از دستگاه اسکی ارگ آماده هستید.

مرحله اول حرکت اسکی ارگ

پس از اینکه بدن خود را در حالت کاملاً کشیده قرار دادید، کمی به جلو خم شوید، باسن خود را به عقب داده و زانوهای خود را خم کنید. این حرکت باعث می‌شود عضلات سرینی، همسترینگ و چهار سر درگیر شود. در همین حین، بازوهای خود را پایین بیاورید. از دستگاه برای کشش تمام بدن خود استفاده کنید و صرفاً آن را برای بازوهای خود استفاده نکنید.

مرحله دوم حرکت اسکی ارگ

کشش بدن را در حالی که زانوها و آرنج‌های شما کمی خمیده هستند به پایین برسانید. دستان باید در کنار جیب باشند و عضلات سه سرتان خمیده شوند. توجه کنید که زانوهای خود را بیش از حد خم نکنید؛ چون این کار باعث وارد شدن فشار زیادی به کمر خواهد شد. بنابراین، زانوهایتان را آن‌قدر خم نکنید که دست‌هایتان زیر کاسه زانو قرار بگیرند. در مرحله آخر به سمت بالا حرکت کرده و بدن را با یک حرکت صاف بازوها، زانوها و باسن خود را به حالت اولیه بازگردانید. در حین تمرین با این دستگاه به یاد داشته باشید که سر خود را در یک حالت ثابت نگه دارید.

انجام حرکت اسکی ارگ | حامدیان اسپورت

انجام حرکت اسکی ارگ | حامدیان اسپورت

مزایای استفاده از دستگاه اسکی ترینر

ورزشکاران با استفاده از دستگاه اسکی ترینر با مزایای بسیار آن روبه‌رو خواهند شد. این دستگاه اسکی ارگ برای تقویت و توسعه عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از دستگاه اسکی ارگ در بدنسازی می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • استقامت عضلانی کافی با حس خستگی کم سیستم عصبی مرکزی 
  • ایجاد کشش در بالاتنه بدن 
  • تقویت تمرکز کافی برای انجام تمرینات بدنسازی
  • گردش جریان خوب مناسب داخل بدن

ورزشکارانی که با SkiErg عضلات خود را تقویت کنند، نسبت به ورزشکارانی که از این دستگاه استفاده نمی‌کنند، احساس خستگی کم‌تری تجربه خواهند. تجربه خستگی کم‌تر در تقویت و استقامت عضلات اهمیت دارد؛ زیرا ورزشکار با خستگی کم‌تر، بدنسازی معقول‌تری انجام خواهد داد. بنابراین، دستگاه اسکی ترینر با برخورداری از این مزایا به عنوان‌ دستگاه ورزشی مهمی در باشگاه به شمار می‌رود.

اسکی ارگ باشگاهی

در حالت کلی، دستگاه اسکی ارگ جزو دستگاه‌هایی محسوب می‌شود که برای استفاده داخل باشگاه طراحی شده‌است. ابعاد SkiErg به‌ گونه‌ای است تنها در باشگاه کاربرد دارد و برای استفاده داخل باشگاه مناسب است. بنابراین، کسی که به عنوان مشتری در پی خرید اسکی ارگ است به احتمال بسیاری به دنبال تهیه آن برای باشگاه مد نظر خودش است. دستگاه‌های اسکی ارگی که در بازار عرضه می‌شوند، از نوع باشگاهی بوده و بیش‌تر برای استفاده داخل باشگاه مناسب هستند.

اسکی ارگ خانگی

وقتی از دستگاه اسکی ارگ حرف می‌زنیم، منظورمان دستگاهی نیست که داخل محیط خانه قابل استفاده باشد. منظور از دستگاه ارگ خانگی دستگاهی است که در محیط هوم جیم‌ها کاربرد دارد. بنابراین، اگر کسی داخل منزل خود از هوم جیم برخوردار باشد می‌تواند از اسکی کراس فیت استفاده کند. بنابراین برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی می‌توان از دستگاه اسکی ارگ خانگی نیز بهره‌مند شد.

اسکی ارگ ماشین شبیه ساز شده ورزش اسکی | حامدیان اسپورت

اسکی ارگ ماشین شبیه ساز شده ورزش اسکی | حامدیان اسپورت

معروف ترین برند های دستگاه اسکی ارگ

دستگاه اسکی ارگ توسط برندهای بسیاری تولید می‌شود. این محصول به علت این که از مهم‌ترین تجهیزات بدنسازی است، با رعایت پروتکل‌های مهمی تولید می‌شود و به عرضه می‌رسد. برندهایی که تولید دستگاه اسکی ترینر را از اهداف مهم خود می‌شمارند پروتکل‌های مهم تولیدی را در نظر می‌گیرند تا بهترین محصول را برای ورزشکاران تولید کنند. 

اسکی ارگ کانسپت

کشور تایوان با پیشرفت خود توانسته‌است یک تولید کننده مناسب در زمینه تولیدات دستگاه‌های باشگاهی باشد. دستگاه اسکی ارگی که توسط برند کانسپت تولید می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است. این دستگاه با کیفیت بالای خود انجام تمرینات قدرتی و استقامتی را برای ورزشکاران آسوده‌تر می‌کند. برخورداری اسکی ارگ کانسپت از صفحه نمایش مناسب آمار و اطلاعات حین انجام تمرینات به ورزشکار ارائه خواهد داد. همچنین، با ایجاد کم‌ترین صدا بین بسیاری از مربی‌های باشگاه‌های بدنسازی محبوب است.

اسکی ارگ جی ایکس (gx)

برند جی ایکس کشور چین با تولیدات برتر خود توانسته‌است یک محصول مناسب برای ورزشکاران علاقه‌مند به انجام تمرینات مربوط به اسکی کراسفیت تولید کند. اسکی ارگ از برند جی ایکس از کیفیت بالایی دارد و برای بسیاری از افراد مناسب است. مربی‌های باشگاه‌های ورزشی با خرید دستگاه اسکی ارگ برند جی ایکس از کیفیت این محصول مطمئن خواهند شد.

اسکی ارگ زبکس (xebex)

دستگاه اسکی ارگی که توسط برند زبکس تولید شده‌است یک محصول با کیفیت و با ساخت بسیار عالی محسوب می‌شود. این برند در کشور آمریکا فعالیت دارد. همچنین، توانسته‌است در زمینه تولید تجهیزات ورزشی هوازی فعالیت موفقیت‌آمیزی داشته باشد. زبکس جزو پرفروش‌ترین برندهای دنیا در زمینه تولید تجهیزات و دستگاه‌های باشگاه‌های بدنسازی است. این محصول از برند زبکس برای استفاده در باشگاه‌های حرفه‌ای و باشگاه‌های خانگی طراحی و تولید می‌شود. از ویژگی‌های برند زبکس (که بیشتر آن‌ها در دیگر برند های بازار نیز مشهور است) می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالا در ساخت تجهیزات باشگاهی 
  • وجود صندلی‌های بزرگ و ضد تعریق برای راحتی ورزشکار
  • برخورداری از قابلیت تنظیم صندلی به طور افقی، عمودی و زاویه 
  • برخورداری از تنظیم کنسول جلو، عقب، ارتفاع و زاویه 
  • برخورداری از پدال‌های باکیفیت و دارای نگه‌دارنده پا 
  • برخورداری از صفحه نمایش دیجیتال حرفه‌ای با امکانات گسترده

با تمام این مزایا دستگاه اسکی ارگ زبکس در ذهن بسیاری از مربیان باشگاه‌ها از جایگاه پر اهمیتی برخوردار است. برای خرید اسکی ارگ این برند مشهور، می‌توانید به ابتدای صفحه مراجعه کنید.

دستگاه SkiErg و مکمل آن

یکی از دستگاه‌های دیگری که در باشگاه‌های بدنسازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است دستگاه روئینگ نامیده می‌شود. این دستگاه یک ماشین شبیه ساز شده از حرکت‌های قایقرانی است. تمریناتی که با اسکی ارگ انجام می‌شود، تمرینات بدون صدمه و با کیفیت برای استقامت کل بدن است. همچنین، این تمرینات کامل کننده حرکاتی هستند که با دستگاه روئینگ صورت می‌گیرد. بنابراین، مکمل دستگاه اسکی ارگ دستگاه روئینگ است.

هر دو دستگاه‌های اسکی ارگ و دستگاه روئینگ دستگاه‌هایی هستند که به عنوان ماشین شبیه‌ساز شده از ورزش‌هایی به ترتیب اسکی و قایقرانی تولید شده‌اند. دستگاه اسکی ارگ موجب تقویت عضلات بدن می‌شود. درحالی‌که دستگاه روئینگ برای استقامت کلی بدن مناسب است. اگر ورزشکاری بخواهد تمرینات بدنسازی خود را به طور کامل انجام دهد و از استقامت مناسب بدنی برخوردار باشد، لازم است که از دستگاه اسکی ارگ و مکمل آن استفاده کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

دستگاه روئینگ | حامدیان اسپورت

دستگاه روئینگ | حامدیان اسپورت

تفاوت اسکی ارگ با اسکی فضایی چیست؟ 

دستگاه الپتیکال، همانند دستگاه ایربایک، جزو لوازم کراس فیت هستند که در مقابل با دستگاه اسکی ارگ تفاوت‌های ظاهری قابل توجهی دارد. این تفاوت‌‌‌ها باعث می‌شود مشتریان هنگام انتخاب هر کدام از آن‌ها، کمی دچار ابهام شوند. همان‌طورکه در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اسکی ارگ برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی بدن مناسب است. در مقابل، دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال یکی از مدل‌های دستگاه هوازی است که برای تقویت عضلات بدن و افزایش تحمل قلب و عروق استفاده می‌شود. 

تفاوت در کالری و چربی سوزی

استفاده از اسکی ارگ با کالری‌سوزی بالایی مواجه است و می‌تواند از گزینه‌های مناسب برای کاهش وزن محسوب شود. اسکی کراسفیت را می‌توان به نوعی شبیه ساز ورزش اسکی برای استفاده در باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌های خانگی دانست. با استفاده از دستگاه الپتیکال می‌توان تمرینات هوازی انجام داده و عضلات بدن را تقویت کرد. همچنین، برای تقویت عضلات کمر، شکم و بازوها می‌توان از دستگاه اسکی فضایی بهره برد. با توجه به این‌که دستگاه اسکی فضایی برای انجام تمرینات هوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف انرژی و سوزاندن چربی را در بدن افزایش خواهد داد.

تفاوت بر اساس کار با دو دستگاه اسکی ارگ و اسکی فضایی

اساس کار با اسکی کراس فیت حرکات کششی است که حرکاتی شبیه چوب اسکی را در ورزش اسکی روی یخ برای ورزشکار تداعی خواهد کرد. درحالی‌که دستگاه الپتیکال ترکیبی از حرکات پیاده‌روی و دوچرخه سواری است. هنگام کار با دستگاه الپتیکال، ورزشکار با استفاده از دسته‌ها و پدال‌ها حرکات الکتیکال را در حالت عمودی انجام می‌دهد. الپتیکال‌ها در دو نوع باشگاهی و خانگی هستند که برای استفاده داخل باشگاه‌های خانگی و باشگاه‌های بدنسازی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

تفاوت در استفاده برای افراد دارای مشکلات سلامتی

الپتیکال، برای افرادی که دچار ناتوانی جسمی هستند گزینه مناسبی برای انجام تمرینات بدنسازی محسوب می‌شود. دستگاه الپتیکال بر روی مفاصل فشار کم‌تری نسبت به دیگر ورزش‌ها وارد می‌کند. بنابراین، افرادی که با وجود داشتن مشکلات مفصلی نمی‌توانند ورزش‌های شدید انجام دهند استفاده از اسکی فضایی گزینه مناسبی است.

دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) | حامدیان اسپرت

دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) | حامدیان اسپرت

خرید دستگاه اسکی ارگ 

خرید دستگاه اسکی ارگ لازمه توجه به برخی نکات مهم است. این دستگاه مانند دیگر تجهیزات بدنسازی اهمیت بسیاری دارد و بهتر است برای هر کدام از باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی تهیه شود. اگر در مورد خرید دستگاه اسکی ارگ دچار ابهام شده‌اید یا در مورد آن سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید؛ همچنین می‌توانید برای خرید دستگاه اسکی ارگ به ابتدای مطلب مراجعه کنید.

قیمت اسکی ارگ

همان‌طورکه اشاره کردیم، SkiErg توسط برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود. این برندها می‌توانند شامل برندهای خارجی و ایرانی باشند. هر کدام از برندها قیمت منحصربه‌فردی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. قیمت این دستگاه کاملاً به نوع و کیفیت مواد سازنده بستگی دارد. بنابراین، نمی‌توان قیمت دستگاه اسکی ارگ را در یک عدد مشخص تعیین کرد.

سخن آخر

اسکی ارگ دستگاهی است که در تمامی باشگاه‌های خاص و VIP وجود دارد؛ بنابراین، نمی‌توان از معرفی کامل دستگاه اسکی ارگ صرف نظر کرد. این دستگاه به علت این‌که در تمرینات بدنسازی جایگاه ویژه‌ای دارد باید مزایا و کاربرد آن به طور کامل معرفی شود. با دانستن مزایا و کاربردهای ویژه دستگاه اسکی ارگ می‌توانید اقدام به خرید این محصول کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *