معرفی دوچرخه ثابت خانگی با بهترین قیمت برای خرید!

توجه: دوچرخه ثابت باشگاهی، قابلیت استفاده در خانه را دارد!

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی یکی از بهترین دستگاه‌های ورزشی هوازی می‌باشد که به کم شدن وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک فراوانی می‌کند. این دستگاه جزء محبوب‌ترین لوازم ورزشی خانگی و باشگاهی به حساب می‌آید. بیشتر مردم فکر می‌کنند که دوچرخه ثابت اسپینینگ شبیه به دوچرخه‌های ثابت معمولی است؛ اما باید بدانید که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. ورزش اسپینینگ توسط جاناتان ابداع شد. معمولاً این ورزش همراه با موزیک و دوچرخه در فضایی سرپوشیده انجام می‌گیرد. استفاده از این وسیله سبب می‌گردد که توان بدنی افزایش پیدا کرده و عضلات تقویت شوند. همچنین کالری‌سوزی فراوان و تناسب اندام را به همراه داشته‌باشد.

spinning bike | حامدیان اسپرت

spinning bike | حامدیان اسپرت

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی چیست؟

به زبان ساده، نوعی دوچرخه می‌باشد که در هنگام استفاده حرکت نمی‌کند و جابجا نمی‌شود. این دوچرخه ثابت خانگی یکی از تجهیزات بدنسازی پرکاربرد در فضای منزل و باشگاه به‌حساب می‌آید. برای تجهیز باشگاه بدنسازی خانگی خود، دوچرخه ثابت اسپینینگ را در اولویت قرار دهید؛ زیرا در فضای خانه بسیار کاربردی می‌باشد و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. این دوچرخه ضربان قلب ورزشکاران را بالا برده و درواقع یک دستگاه هوازی به‌شمار می‌رود. از مزایای استفاده از دوچرخه ثابت اسپینینگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که ورزش کردن با این دستگاه حس و حال ورزش در محیط باشگاه را در وجود شما القا می‌کند و سوخت و ساز بدن را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد.

دوچرخه ثابت خانگی و کاهش وزن

دوچرخه ثابت خانگی علاوه بر اینکه می‌تواند فضایی مانند باشگاه را در منزل برای شما شبیه‌سازی کند، کمک فراوانی به چربی سوزی نیز خواهد کرد. با استفاده از این دوچرخه به راحتی می‌توانید لاغر شوید. دوچرخه ثابت خانگی می‌تواند به شما در عضله‌سازی، تقویت پا و ران و در عین حال کم کردن وزن کمک فراوانی کند. همچنین فواید بسیار زیادی برای بدن نیز دارد. این وسیله باعث ترشح هورمون‌های شادی‌آور در بدن می‌شود و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

کار کردن با این وسیله می‌تواند باعث لاغری شکم، ران‌ها و پهلوها شود. ورزش با دوچرخه ثابت، ریه و قلب شما را تقویت می‌کند‌. علاوه بر این، این وسیله باعث وارد شدن فشار به عضلات شما نمی‌شود و یک ورزش‌ ایده‌آل به‌حساب می‌آید. دوچرخه ثابت با توجه به میزان تمرین شما، در سوزاندن کالری کمک بسیار زیادی می‌کند. هنگامی که ضربان قلبتان افزایش می‌یابد با رکاب زدن‌های زیاد و حفظ این فرآیند می‌توانید میزان کالری سوزی را در بدن خود افزایش دهید. لاغری با این دوچرخه زمانی برای شما اتفاق می‌افتد که هر روز یا یک روز در میان از آن استفاده کنید.

دوچرخه اسپینینگ خانگی و تمرین در خانه

دوچرخه‌های ثابت در انواع مختلفی یافت می‌شوند که دوچرخه اسپینینگ یک نوع از آن می‌باشد. دوچرخه ثابت اسپینینگ در محیط خانه مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد و به‌گونه‌ای تولید شده است که حس و حال یک دوچرخه سواری واقعی را در شما القا می‌کند. دوچرخه اسپینینگ خانگی برای افرادی که می‌خواهند در خانه تناسب اندام داشته باشند و وزنشان کاهش یابد، بسیار مناسب است. این دوچرخه باعث افزایش ضربان قلب و اکسیژن‌رسانی بیشتر به عضلات می‌شود و در نتیجه سوخت و ساز بدن را به شدت بالا می‌برد. در تقویت و فرم‌دهی عضلات شکم و پایین‌تنه نیز این دستگاه بسیار موثر می‌باشد.

spinning bike | حامدیان اسپرت

spinning bike | حامدیان اسپرت

تفاوت دوچرخه اسپینینگ با دوچرخه ثابت

تفاوت‌هایی بین دوچرخه اسپینینگ و دوچرخه ثابت وجود دارند. در اینجا به چند تفاوت میان این دو دوچرخه اشاره می‌کنیم.

شکل ظاهری

ظاهر اسپینینگ‌ها تا حد زیادی مانند دوچرخه‌های معمولی است. فرمان و زین این دوچرخه‌ها به‌صورت افقی و عمودی تنظیم می‌شوند. دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی توسط یک مقاومت الکترومغناطیسی و یک موتور عملکرد خود را انجام می‌دهد که این مقاومت به آسانی قابلیت تنظیم دارد. در نتیجه توانایی شبیه‌سازی دوچرخه‌سواری روی شیب‌های تند را نیز دارا است. دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی‌ دارای صندلی، دستگیره و پدال‌های استانداردی می‌باشد که عملکرد آن‌ها بسیار راحت بوده و نسبت به دوچرخه‌های ثابت‌ ایستاده انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. افراد حرفه‌ای و تازه کار هر دو می‌توانند از آن استفاده کنند.

کالری سوزی بالا

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی نسبت به سایر دوچرخه‌های ثابت، کالری سوزی بیشتری دارد. در واقع اگر به مدت ۴۵ دقیقه با این دوچرخه رکاب بزنید، ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری را می‌سوزانید.

آسیب دیدگی کمتر

کار با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی آسان می‌باشد و به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا، صدمه و آسیب دیدگی در آن کم است. در هنگام استفاده از دستگاه به سبب بالا بودن شدت تمرین، به جلو خم شوید؛ چراکه امکان وارد آمدن فشار بر گردن و مفاصل پشت وجود دارد. بنابراین اگر از مشکلی رنج می‌برید، بهتر است از دوچرخه ثابت خانگی نشسته استفاده کنید.

چند منظوره بودن

معمولاً دوچرخه‌های اسپینینگ شبیه دوچرخه‌های معمولی هستند. به طور مثال افراد می‌توانند در هنگام پدال‌زدن روی صندلی آن بنشینند یا از روی آن بلند شوند.

انعطاف‌پذیری بالا

دوچرخه اسپینینگ خانگی انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان طیف وسیعی از تمرینات را با آن انجام داد. در نتیجه انجام تمرینات با شدت‌های متفاوت با این دستگاه امکان‌پذیر است.

طراحی پدال و چرخ دنده

تفاوت‌های دوچرخه ثابت و اسپینینگ در پدال و چرخ‌دنده‌ها می‌باشد. چرخ دنده‌های اسپینینگ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی از پدال‌زدن دست می‌کشیم، آزادانه به چرخش خود ادامه می‌دهند. هرچه سرعت و میزان پدال‌زدن بیشتر باشد، چربی سوزی نیز بالاتر خواهد بود و در نتیجه وزن شما زودتر کاهش می‌یابید.

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

انواع دوچرخه اسپینینگ

نشسته پشتی دار

می‌توانید به‌راحتی روی این دوچرخه بنشینید و به کمک آن به وزن‌ ایده‌آل خود دست یابید. این دوچرخه برای افرادی که از مشکلات کمردرد و ستون فقرات رنج می‌برند، بسیار مفید است و افراد مسن نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.

دوچرخه‌ ایستاده

این دوچرخه شبیه به یک دوچرخه واقعی است. زمانی که روی این دوچرخه قرار می‌گیرید، بدن حالت عمودی داشته و کمر هم کاملاً صاف خواهد بود. در دوچرخه‌ ایستاده شکم و عضلات آن و همچنین ماهیچه‌ها درگیر می‌شوند و در نتیجه بر نچربی‌های این قسمت تاثیر بسیاری دارد.

اسپینینگ بایک

این دوچرخه برای تقویت عضلات پا، کمر، شکم و تمرینات شدید مناسب است. طراحی آن مانند دوچرخه مسابقه بوده و صندلی آن قابل تنظیم می‌باشد. اسپینینگ بایک یک سیستم تنظیم مقاومت قوی دارد و برای تمرینات شدید بسیار مناسب است‌.

ایربایک
به نوعی، ایربایک نمونه‌ای از دوچرخه ثابت است که در زمان پدال‌زدن توسط یک فن که همانند پنکه می‌باشد، فشاری را ایجاد می‌کند. این وسیله توسط پره‌هایی در هنگام پدال‌زدن و حرکت، مقاومت هوایی را ایجاد کرده و سبب می‌گردد تا فشار بیشتری به پا‌ها وارد شود همچنین بالا تنه را نیز درگیر می‌کند.

spinning bike | حامدیان اسپرت

spinning bike | حامدیان اسپرت

فواید دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

اگر از دوچرخه اسپینینگ خانگی به‌درستی استفاده شود، می‌تواند بر قسمت‌های مختلف بدن تاثیرات زیادی داشته باشد. در اینجا به چند مورد از فواید این دوچرخه اشاره می‌کنیم.

شدت پایین و آسیب ندیدن مفاصل بدن

این دوچرخه قابلیت تنظیم به‌صورت کم فشار یا پرفشار را دارد. برای افراد مسن که از درد‌های مفصلی رنج می‌برند و نمی‌توانند از ورزش‌های هوازی مانند ایروبیک یا رقص استفاده کنند، دوچرخه اسپینینگ خانگی بسیار مفید است. این دوچرخه سبب تقویت سیستم قلبی عروقی می‌گردد و می‌تواند عملکرد مفاصل را بهبود بخشد. همچنین باعث بالا بردن قدرت عضلات و استخوان‌های اطراف مفاصل می‌شود و به تناسب اندام و تقویت قلب کمک فراوانی می‌کند.

دور بودن از استرس و افسردگی با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

استفاده از دوچرخه ثابت خانگی باعث می‌شود تا استرس و اضطراب در افراد کاهش یابند. ورزش، آدرنالین را زیاد می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد. همچنین اندروفین که یک هورمون شادی بخش است را افزایش داده و به کیفیت خواب و کاهش استرس کمک فراوانی می‌کند.

کالری سوزی بالا با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

تنها ۴۰ دقیقه ورزش با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی، باعث می‌شود تا کاملاً عرق کنید و کالری بالایی را بسوزانید. در عین حال اسپینینگ بسیار جذاب است. می‌توان به‌وسیله این دوچرخه وارد فاز اینتروال یا تمرینات هیت شد.

بالا رفتن قدرت عمومی بدن

اسپینینگ بدون آنکه حجم عضلات را افزایش دهد، باعث سفت و تقویت بدن شما می‌شود. با تعادل کامل تمرین کنید و رکاب بزنید؛ انجام این کار‌ها باعث افزایش مقاومت بدن و عضلات خواهد شد.

افزایش قدرت ذهنی با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

ورزش با دوچرخه اسپینینگ خانگی باعث می‌شود تا شما از نظر ذهنی به چالش کشیده شوید. در نتیجه قدرت ذهنی شما افزایش می‌یابد. همراهی شما با موسیقی و ورزش باعث ایجاد نشاط در بدن خواهد شد و در نتیجه تقویت عملکرد مغز و جلوگیری از کندی آن را به‌دنبال دارد.

تقویت میان تنه بدن با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

قرار گرفتن بدن در حالت تعادل روی دوچرخه، سبب می‌گردد تا میان‌تنه درگیر شده و از واژگونی شما جلوگیری شود. در واقع رکاب زدن این دوچرخه سبب خواهد شد تا عضلات راست شکمی، مورب و عرضی شکم و ماهیچه‌های ستون فقرات درگیر شوند.

افزایش روحیه اجتماعی با دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

معمولاً ورزش‌هایی که به‌صورت گروهی انجام می‌گیرند، استرس را کاهش می‌دهند و ارتباط اجتماعی و روحیه جمعی در این ورزش‌ها تقویت می‌سازند. اسپینینگ هم با اینکه می‌تواند به‌صورت تمرینات شخصی انجام شود، لذت‌بخش است و باعث تقویت روحیه می‌شود.

تقویت سیستم قلبی عروقی

ورزش‌های هوازی باعث تقویت عضلات قلب می‌شوند و در برابر بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا یا دیابت از بدن محافظت می‌کنند؛ به این صورت که تپش قلب را بالابرده و قلب را تقویت می‌سازد.

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

تفاوت دوچرخه اسپینینگ باشگاهی با خانگی

در مقایسه دوچرخه اسپینینگ باشگاهی با نوع خانگی آن باید گفت که معمولاً نوع باشگاهی دارای عملکرد الکترومگنتی می‌باشد و قابلیت تنظیم شدت سختی تمرین را به‌صورت اتومات دارد. در مقابل، نوع الکترومگنتی دوچرخه ثابت مگنتی باید به‌صورت دستی تنظیم شود. یعنی یک پیچ تنظیم روی دستگاه تعبیه شده که با آن عمل تنظیم انجام می‌گیرد. در نوع الکترومگنتی برنامه‌های تمرینی بسیاری در نظر گرفته‌شده و می‌توان برنامه شخصی را روی آن تنظیم نمود و همچنین نمایش پارامتر‌های آن کامل‌تر است. یکی از تفاوت‌های اصلی دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی و باشگاهی، تحمل وزن در آن‌ها می‌باشد‌. نوع باشگاهی معمولاً وزنی بیشتر از ۱۵۰ کیلوگرم و نوع خانگی وزنی بین ۹۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم را می‌توانند تحمل کنند.

ویژگی‌های دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

دوچرخه اسپینینگ خانگی ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث محبوبیت آن شده‌اند. در اینجا به چند ویژگی این دوچرخه اشاره می‌کنیم.

تحمل وزن

این دوچرخه می‌تواند وزنی حدود 150 کیلوگرم را تحمل کند. این دوچرخه‌ها برای محیط‌های خانگی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما اسپینینگ‌هایی که می‌توانند حداکثر وزن 200 کیلوگرم را تحمل کنند، در محیط باشگاه استفاده می‌شوند.

اندازه دستگاه

اسپینینگ‌هایی که در فضای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً می‌توانند تا شوند. این قابلیت به این دلیل برای آن‌ها طراحی شده تا در مواقعی که استفاده نمی‌شود، فضا را اشغال نکنند. در مقابل اسپپنینگ‌هایی که در فضای باشگاه وجود دارند، بزرگ‌تر هستند و معمولاً قابلیت تا شدن ندارند.

مکانیزم

مکانیزم این دوچرخه می‌تواند به شکل مگنتی، تسمه و زنجیری باشد. نوع تسمه‌ای نسبت به زنجیری کاربرد بیشتری دارد. صدای نوع تسمه‌ای بسیار کم است؛ اما نوع زنجیره‌ای معمولاً آلودگی صوتی ایجاد می‌کند و نسبت به زنجیری و تسمه‌ای رایج‌تر می‌باشد.

عملکرد پدال

در این نوع دوچرخه پدال‌ها باید روان باشند تا به‌راحتی بتوان آن‌ها را کنترل و استفاده کرد. برای اینکه این دوچرخه عملکرد خوبی داشته‌باشد، معمولاً روغن را نیز به همراه آن در اختیار شما قرار می‌دهند.

صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر این دوچرخه‌ها پیشرفته بوده و از نوع LED یا LCD است که نوع LED پیشرفته‌تر می‌باشد. این آپشن‌هایی مانند مسافت طی شده، ضربان قلب و مقدار کالری مصرف شده را نمایش می‌دهد.

قابلیت جابجایی

این دوچرخه‌ها قابلیت جابجایی دارند که‌ برای استفاده در محیط‌های خانگی بسیار پرکاربرد هستند. معمولاً چرخ‌هایی برای حمل و نقل آن در نظر گرفته می‌شوند که به‌راحتی می‌توان آن را در محیط خانه جابجا کرد.

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی | حامدیان اسپرت

خرید دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی

خرید دوچرخه اسپینینگ خانگی سبب می‌گردد که در هنگام استفاده از آن، احساس کنید که در محیط باشگاه در حال ورزش هستید. همچنین افرادی که از مشکلات مفاصل و نیم‌تنه رنج می‌برند نیز به‌راحتی می‌توانند از این وسیله استفاده نمایند. در هنگام انتخاب و خرید دوچرخه ثابت خانگی حتماً به یک‌سری معیار‌ها توجه داشته‌باشید. این معیار‌ها شامل قدرت تحمل وزن، مکانیزم دستگاه، نحوه عملکرد پدال‌ها، ابعاد دستگاه، شکل صفحه نمایشگر و قابلیت جابجایی می‌شوند که توجه به آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

قیمت دوچرخه اسپینینگ خانگی

قیمت این دوچرخه به عوامل مختلفی چون برند تولید‌کننده، نوسانات ارزی و دلاری، وزن به همراه فلاویل، کیفیت مواد سازنده دستگاه بستگی دارد؛ در نتیجه توجه به آن‌ها می‌تواند به شما در تجربه یک خرید مطمئن با قیمتی مناسب کمک نماید.

spinning bike | حامدیان اسپرت

spinning bike | حامدیان اسپرت

سخن پایانی

دوچرخه ثابت اسپینینگ خانگی وسیله‌ای پرکاربرد برای انجام ورزش‌های هوازی در محیط خانه می‌باشد که برای تجهیز باشگاه بدنسازی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این دوچرخه می‌تواند باعث تقویت عضلات ران و پا‌ها و کالری‌سوزی و چربی‌سوزی در ناحیه شکم شود. طراحی این دوچرخه به‌گونه‌ای است که برای حمل و نقل آسان آن، چرخ‌هایی قرار داده شده‌اند تا بتوان آن را در محیط خانه به‌راحتی جابجا کرد. همچنین این دستگاه قابلیت تا شدن دارد تا فضای زیادی را در محیط خانه اشغال نکند. این دوچرخه برای افرادی که از مشکلات مفاصل و کمر رنج می‌برند نیز قابل استفاده می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *