معرفی انواع کیف مت یوگا (کاور یوگا) با بهترین قیمت برای خرید!

کیف مت یوگا و کاور مت یوگا از جمله وسایل ضروری و مورد نیاز برای افرادی است که می‌خواهند به ورزش یوگا بپردازند. این دو وسیله برای حمل و نقل و نگهداری تشک و سایر وسایل یوگا به کار می‌روند. اندازه این کیف به گونه‌ای است که به راحتی مت یوگا و سایر تجهیزات یوگا در آن جای می‌گیرد. کاورها معمولاً قابل شستشو هستند و وزن آن سبک‌تر از کیف است.

کیف یوگا چیست؟ | حامدیان اسپرت

کیف یوگا چیست؟ | حامدیان اسپرت

مت یوگا (زیر انداز ورزشی) چیست؟

همانطور که می‌دانید مت یوگا نوعی تشک ورزشی مخصوص یوگا است که سطحی بدون لغزش برای فرد ایجاد می‌کند تا مانع لیز خوردن دست و پا در زمان انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی مربوط به یوگا شود. کاربرد این وسیله حفظ تعادل بدن در هنگام انجام این ورزش می‌باشد. این تشک‌های ورزشی علاوه بر اینکه در ورزش یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرند، در سایر ورزش‌ها مثل بدنسازی و ژیمناستیک و ورزش پیلاتس هم استفاده می‌شوند. این تشک به گونه‌ای است که به راحتی بر روی سطح زمین چسبیده و مانع لیز خوردن می‌شود.

کیف مت یوگا چیست؟

کیف مخصوص مت یوگا از ضروریات مورد نیاز هر فردی است که به تمرین یوگا می‌پردازد. افراد برای اینکه بتوانند به ورزش یوگا در فضای باز و یا باشگاه بپردازند، نیازمند حمل و نقل تجهیزات یوگا می‌باشند که معمولاً این حمل و نقل توسط کیف یوگا انجام می‌گیرد. این وسیله معمولاً به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که از مت در مقابل آسیب و آلودگی‌ها محافظت کند. کیف حمل مت یوگا معمولاً دارای جیب‌های متعددی است که می‌توانید سایر وسیله‌های خود را در آن جای دهید.

کاور مت یوگا چیست؟

کاور مت یوگا، وسیله‌ای برای جابجایی مت یوگا و نگهداری آن است. اندازه این کاور متفاوت است و معمولا با رنگ مشکی در بازار وجود دارد که جزو پرطرفدار ترین رنگ‌ها به شمار می‌رود؛ در برخی موارد کاور مت یوگا قابل شستشو است و در طرح‌های زیبا و بروزی در بازار وجود دارد. معمولا جنس کاور ضعیف‌تر از کیف می‌باشد اما به دلیل سبک بودن و حمل و نقل آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کیف مت یوگا | حامدیان اسپرت

کیف مت یوگا | حامدیان اسپرت

تفاوت کیف مت یوگا با کاور مت یوگا

کیف مت یوگا وسیله ای کیف مانند می‌باشد که دارای زیپ است و برای حمل و نقل مت یوگا و سایر وسایل مورد نیاز یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا این کیف دارای جیب‌ها و جایگاه‌هایی است که می‌توانیم در آن بطری، حوله و سایر وسایل یوگا را قرار دهیم و حمل کنیم. اندازه این کیف معمولاً به‌گونه‌ای است که بتوان علاوه بر مت یوگا سایر وسیله‌های یوگا را نیز به راحتی حمل کرد.

کاور یوگا، کاور پلاستیکی و سبکی است که تنها برای قرار دادن مت در داخل آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا سر آن دارای گیره‌ای است که پس از قرار گرفتن مت در داخل این کاور گیره بسته می‌شود و مت محفوظ می‌ماند. قیمت کاور مت یوگا بسیار کمتر از کیف آن است زیرا کاربرد و دوام کیف بیشتر می‌باشد.

معرفی جنس‌های مختلف کیف و کاور مت یوگا

ساک مت یوگا از جنس‌های مختلفی تشکیل می‌شود:

چرمی

کاورهای چرمی دارای ظاهری شیک و مقاوم هستند و معمولاً از چرم مصنوعی یا طبیعی درست می‌شوند. همچنین این کاورها ضد آب هستند و به راحتی می‌توان آنها را تمیز کرد.

جنس پارچه ای

نوع پارچه‌ای این کاورها سبک و دارای تنوع رنگ زیاد است و معمولاً از پارچه‌های نخی، پارچه‌های مخمل و پارچه‌های پلی استر تشکیل می‌شود.

جنس پلاستیکی

از جنس پلاستیک PVC معمولاً کیف و کاورهای مقاوم درست می‌شود که ضد آب هستند و در مقابل تعریق و بوی بد مقاوم هستند.

جنس کتان

کاورهایی که از جنس کتان تشکیل می‌شوند معمولاً سبک هستند و مقاومت آنها بالا است و به راحتی می‌توان آنها را در ماشین لباسشویی شست.

کیف کتان مت یوگا | حامدیان اسپرت

کیف کتان مت یوگا | حامدیان اسپرت

کیف یوگا بهتر است یا کاور یوگا؟

در مقایسه بین کیف و کاور یوگا نمی‌توانیم بگوییم که کدام بهتر است زیرا هر دوی آنها جزو لوازم ضروری برای ورزش یوگا هستند. اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که دوام بسیار زیادی داشته باشد و در عین حال بتوانید سایر وسایل یوگا را نیز با خود حمل کنید، کیف یوگا گزینه مناسبی است؛ اما اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که مت یوگا خود را پوشش دهید و وزن سبکی داشته باشد و بتوانید به آسانی آن را حمل و نقل کنید، کاور یوگا بهترین گزینه می‌باشد.

چگونه انتخاب مناسبی برای خرید کیف مت یوگا داشته باشیم؟

در هنگام انتخاب کیف یوگا باید به موارد زیر توجه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید:

  • استاندارد بودن طول مت یوگا که باید ابعادی حدود 60×170 داشته باشد.
  • داشتن ضخامت مت مناسب برای راحتی انجام حرکات ایستاده و نشسته که این ضخامت 6 تا 8 میلی‌متر است.
  • از جنس درجه 2 ساخته نشده باشد زیرا به علت استفاده از جنس PVC درجه 2 باعث ایجاد سرطان می‌شود. در نتیجه بهترین انتخاب به کار بردن مت یوگا با جنس پلاستیک طبیعی است.
  • توانایی تحمل وزن مناسب را داشته باشد.
  • زود پوسته پوسته و پاره نشود.
  • قابل شستشو باشد، وزن سبکی داشته باشد و قیمت آن نیز مقرون به صرفه باشد.

دوخت کیف مت یوگا

اگر به دنبال الگو کیف مت یوگا هستید می‌توانید به گوگل مراجعه کرده و از آموزش دوخت کیف مت یوگا که در داخل سایت‌ها وجود دارد استفاده کنید. البته دوخت آن بسیار سخت است و بهترین کار برای تهیه این وسیله خرید آن به صورت آماده از فروشگاه ورزشی می‌باشد. زیرا معمولاً فروشگاه‌های ورزشی از جنس و الگوهای شیک و مناسب برای دوخت این وسیله استفاده می‌کنند.

قیمت کیف و کاور مت یوگا

  1. قیمت کیف و کاور مت یوگا به جنس، وزن و اندازه آن بستگی دارد. در صورتی که مصرف شما کم می‌باشد، می‌توانید کاوری تهیه کنید که کیفیت و قیمت قابل قبولی داشته باشد.
  2. برند تولید کننده کیف حمل مت یوگا نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. معمولاً برندهای معتبر از مواد با کیفیت در تولید کاور استفاده می‌کنند در نتیجه قیمت این برندها نیز بالاتر است.
  3. نوسانات ارزی و دلاری نیز بر روی قیمت کاور و کیف یوگا تاثیرگذار هستند.

خرید کاور و کیف مت یوگا

در هنگام خرید کاور مت یوگا حتماً به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید یک خرید مطمئن را انجام دهید:

جنس کیف

جنس، نکته بسیار مهمی می‌باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه شود. کیف‌هایی که از جنس چرم، پارچه و پلاستیک و برزنت هستند معمولاً ویژگی‌های خاص خود را دارند. معمولا کیف‌های پلاستیکی ضد آب هستند در حالی که کیف‌های چرمی ظاهر زیبا و شیکی دارند.

اندازه و قابلیت حمل

در هنگام خرید حتماً به اندازه کاور و یا کیف توجه کنید. کاور و کیفی را انتخاب کنید که مت شما بتواند به خوبی در آن قرار بگیرد. همچنین امکان حمل آسان و برخورداری از بندهای اضافه و دسته‌های محکم را داشته باشد.

داشتن جیب‌های اضافی در صورت نیاز

بعضی از کیف‌ها دارای جیب و بخش‌های جداکننده هستند که قابلیت قرار دادن بطری آب، حوله و آجر یوگا در آنها وجود دارد.

شکل ظاهری

ظاهر و طرح کیف نیز در هنگام خرید مهم می‌باشد. هنگامی که شما طرح دلخواه خود را انتخاب می‌کنید می‌‌تواند انگیزه شما را برای شروع تمرین افزایش دهد.

Yoga mat bag | احمدیان اسپرت

Yoga mat bag | احمدیان اسپرت

 

سخن پایانی

انتخاب کیف و کاور مت یوگا باعث می‌شود تا از مت یوگا شما در مقابل آلودگی‌ها و پارگی محافظت شود. در واقع کیف یوگا علاوه بر نگهداری از مت می‌تواند سایر تجهیزات مورد نیاز برای این ورزش را نیز با خود حمل کند. معمولاً جنس کیف مت از کاور مت یوگا ضخیم‌تر است و درنتیجه دوام آن نیز بیشتر است. در صورتی که به دنبال وسیله‌ای هستید که وزن کمتری برای حمل مت شما داشته باشد می‌توانید از کاور مت یوگا استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *